Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil du betale for SEO?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Søren Lander:
Men hvordan kan det være at der er så mange der udbyder SEO på lignende abonnementer og til tilsvarende priser hvis det er en dårlig forretning?

Det er dem der ikke lever af SEO

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Søren Lander:
Men hvordan kan det være at der er så mange der udbyder SEO på lignende abonnementer og til tilsvarende priser hvis det er en dårlig forretning?

Eksempel: Jeg vil gerne male dit hus for 500 kr. Jeg får tre andre til at sige det samme. Det betyder ikke, at du kan starte et malerfirma, der maler hele huset for 500 kr. og så tro, du kan tjene penge på det.

Jeg har aldrig set en professionel udbyde SEO løsninger til de priser - af den simple årsag, at det er umuligt. Du har jo en SEO ekspert på banen, og det hænger bare slet ikke sammen med det, du vil tilbyde kontra prisen.

Lad os sige, du kan sælge 10 løsninger. Det er så 11.000 kr. om måneden, ikke? For de penge skal I (i henhold til dine egne målsætninger) gå efter side 1 placeringer for 10 forskellige kunder(!). Din ekspert må kunne fortælle dig, at alene at følge med, udføre eksperimenter etc. tager mindst 20 timer månedligt. Den tid skal dækkes ind.

I skal udføre onsite optimering - og det betyder, at I skal have et ABSOLUT indgående kendskab til reelt alle professionelle CMS i Danmark. Den viden har I måske - men ellers skal I bruge tid på at få den. Og den tid skal betales et sted.

I udfører, hvad du selv kalder intensiv linkbuilding. Det betyder, at I råder over et linknetværk af anseelige dimensioner. I Danmark og i udlandet. Dette netværk skal bygges op, vedligeholdes osv. Den tid skal også dækkes ind.

I tilbyder en rådgivning, der skal hjælpe kunden videre. Det er ikke sikkert, du ved det, men din ekspert må vide det: Det tager TID, TID og TID. Meget mere, end du tror. Den tid skal dækkes ind.

Så hvis vi holder fast i, at I går efter side 1 placeringer, I linkbuilder intensivt og udfører en rådgivning, samtidig med at I holder jer helt up front med viden, udvider og plejer linknetværk, udvikler teknikker og opfinder nye (det er I nødt til), skal I  have mange flere kunder på det koncept, end 2-3 fuldtids SEO'ere kan håndtere. Og en "anstændigt erfaren SEO'er" kan sikkert fås til omkring 45-50.000 månedligt som ansat (i Jylland). Kan du se, det begynder at knibe?

Kan jeg ikke bare være ligeglad? Jo - men nu spørger du jo om råd, og det får du så. Jeg er ked af, hvis jeg piller noget ned for dig - men jeg tror oprigtigt, det er bedre, at jeg gør det, end at kommende kunder gør.

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 10:26

Dine eksempler hvor du bruger mig er unødvendige eftersom jeg allerede har skrevet at jeg skal tage mere for at både min SEO ekspert og jeg skal få nok udbytte.

Jeg undrede mig jo over hvorfor så mange andre tilbyder SEO til en pris du mener man ikke kan tjene på. Du nævner noget med malere der underbyder hinanden, men den forklaring køber jeg ikke. Så skulle de enormt mange SEO udbydere til de lave priser have en enormt dårlig timeløn?

Jeg tror langt mere det har noget at gøre med HVAD de udbyder til den pris Wink Og netop derfor skal jeg tage mere end dem.

Men tak for den tid du brugte på at besvare mine spørgsmål, det sætter jeg stor pris på. Men ærgeligt at du sætter mig i dårligt lys når jeg nu allerede havde skrevet jeg var blevet klar over jeg skulle tage mere.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:45

Søren Lander:
Jeg undrede mig jo over hvorfor så mange andre tilbyder SEO til en pris du mener man ikke kan tjene på.

Hvem siger man ikke kan leve af det? Det er mere et spørgsmål om hvor meget SEO man får for pengene. Hvis SEO for dig blot er at folk kan skrive en mail i ny og næ og spørge til nogle tekniske besværligheder på sit site, eller vil have en til lige at kigge nogle title tags, eller description tags, så er 1100 da sikkert en helt fin pris. 

Søren Lander:
Jeg tror langt mere det har noget at gøre med HVAD de udbyder til den pris Wink Og netop derfor skal jeg tage mere end dem.

Jo, nu du selv skriver HVAD med stort, så er det jo man så tænker, jamen HVAD er det dine kunder får for de 1100 om måneden?

Jimmy

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 13:29

Thomas skriver jo det er en dårlig forretning. Men som både du og jeg er inde på, har det nok noget at gøre med hvad man tilbyder for pengene.
Og som jeg skrev tidligere er 1.100 var for lavt sat af mig. Det var netop for at spore mig ind på et rimeligt prisniveau at jeg startede denne tråd, og jeg er blevet klar over at der i 1.100 ikke er udbytte nok til både min SEO ekspert og jeg i forhold til det vi vil tilbyde Smile

Og præcis hvor meget vi kommer til at tilbyde og til hvilken pris skal min SEO ekspert og jeg først have klarlagt. Denne tråd var ikke for at gøre nogen form for reklame, for det er vi slet ikke parat til, men udelukkende for at få gode råd omkring priser og det synes jeg er lykkes.

Så mange tak for hjælpen alle sammen, jeg er blevet klogere Smile

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:54

Jeg sætter dig da ikke i et dårligt lys, Søren? Det er i hvert fald ikke min mening, men hvis man spørger, får man svar. Og du har da fået pæne svar, synes jeg. Nok om det - du overvejer jo også modellen, som du skriver.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)