Det er dem der ikke lever af SEO Mvh Jesper |
Søren Lander:Men hvordan kan det være at der er så mange der udbyder SEO på lignende abonnementer og til tilsvarende priser hvis det er en dårlig forretning?
Eksempel: Jeg vil gerne male dit hus for 500 kr. Jeg får tre andre til at sige det samme. Det betyder ikke, at du kan starte et malerfirma, der maler hele huset for 500 kr. og så tro, du kan tjene penge på det.
Jeg har aldrig set en professionel udbyde SEO løsninger til de priser - af den simple årsag, at det er umuligt. Du har jo en SEO ekspert på banen, og det hænger bare slet ikke sammen med det, du vil tilbyde kontra prisen.
Lad os sige, du kan sælge 10 løsninger. Det er så 11.000 kr. om måneden, ikke? For de penge skal I (i henhold til dine egne målsætninger) gå efter side 1 placeringer for 10 forskellige kunder(!). Din ekspert må kunne fortælle dig, at alene at følge med, udføre eksperimenter etc. tager mindst 20 timer månedligt. Den tid skal dækkes ind.
I skal udføre onsite optimering - og det betyder, at I skal have et ABSOLUT indgående kendskab til reelt alle professionelle CMS i Danmark. Den viden har I måske - men ellers skal I bruge tid på at få den. Og den tid skal betales et sted.
I udfører, hvad du selv kalder intensiv linkbuilding. Det betyder, at I råder over et linknetværk af anseelige dimensioner. I Danmark og i udlandet. Dette netværk skal bygges op, vedligeholdes osv. Den tid skal også dækkes ind.
I tilbyder en rådgivning, der skal hjælpe kunden videre. Det er ikke sikkert, du ved det, men din ekspert må vide det: Det tager TID, TID og TID. Meget mere, end du tror. Den tid skal dækkes ind.
Så hvis vi holder fast i, at I går efter side 1 placeringer, I linkbuilder intensivt og udfører en rådgivning, samtidig med at I holder jer helt up front med viden, udvider og plejer linknetværk, udvikler teknikker og opfinder nye (det er I nødt til), skal I have mange flere kunder på det koncept, end 2-3 fuldtids SEO'ere kan håndtere. Og en "anstændigt erfaren SEO'er" kan sikkert fås til omkring 45-50.000 månedligt som ansat (i Jylland). Kan du se, det begynder at knibe?
Kan jeg ikke bare være ligeglad? Jo - men nu spørger du jo om råd, og det får du så. Jeg er ked af, hvis jeg piller noget ned for dig - men jeg tror oprigtigt, det er bedre, at jeg gør det, end at kommende kunder gør.