Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil du betale for SEO?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Søren Lander:

Hej,

Først skal det lige siges at det ikke er netop mig der er eksperten i
SEO, men jeg har et samarbejde med en ekspert på området.

Her er en lidt mere uddybende beskrivelse af min idé:

-Vi giver aldrig nogen garantier for placeringer. Men sætter den indsats
i værk der er påkrævet for at forbedre kundens placeringer.

- Alle kunder kommer til at betale det samme.

- Resultatet kommer til at afhænge af kundens produkter. Selvfølgelig vil
ord som børnetøj ikke kunne placeres ligeså godt som mindre brugte ord.
Men vi vil arbejde ud fra kundens ønsker og hvad vi selv mener der kan
svare sig at optimere på.

- Vores SEO kommer til at dække over onsite optimering og en massiv
linkbuilding. Derudover kan vi via dialog vejlede kunden i hvilke tiltag
der yderligere kan øge hjemmesidens synlighed.

-Pris og ydelse hænger sammen. Vores optimering til 1.100
kommer ikke til at stå mål med en man køber et andet sted for 80.000.

Jeg håber dette indlæg besvarede nogle af de mange spørgsmål.

Hvor pokker kan du finde en ekspert i SEO, der er det af gavn og ikke kun af navn, som kan købes for de priser? Og som kan lave "massiv linkbuilding og onsite optimering" i 6 måneder for 6.600 kr.?

Du skriver, I sætter den indsats i værk, der er nødvendig for at forbedre placeringerne. Så for 1.100 kr. månedligt i 6 måneder kan man rykke fra plads 82 til plads 80 f.eks.?

Jeg er ikke ude efter at skyde jeres projekt i sænk, men SEO er en 360 graders sag, der bare UMULIGT kan puttes ind i en fast pris uanset opgave. Det er urealistisk, synd for mindst 50% af dem, der køber det og - i sidste ende - umuligt for jer. Det svarer jo til, at et byggefirma bygger huse for folk til præcist 2 millioner kroner - uanset om det er et palads eller en hytte, de skal have.

Jeg håber, du kan bruge det til noget - og jeg håber, din ekspert kan fortælle dig, at dine planer ikke er mulige (hvis kunderne skal kunne bruge det til noget).

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 19:24

Jeg lod mig bla. inspirere af denne hjemmeside fra en anden der florere her på amino.dk og har set andre der også tilbyder SEO på denne måde. http://www.top-seo.dk/

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er skam ikke noget galt i at tage 1100,- om måneden for SEO. Du er bare nødt til at beskrive, hvad du tilbyder. Jeg har kunder, der betaler mig ca. samme beløb pr. måned. Men de får så også kun 1-2 timers SEO-arbejde. Mine kunder ved, hvad de får og hvad de betaler for.

Jeg synes du skal overse de mange negative svar og beskriv dit produkt. Har du lyst til at arbejde for 100 kr i timen og kan tilbyde et produkt, der lever op til de SEO-krav der er, så har du et meget billigt produkt. Men det kræver at du kan vise referencer og kvalitets-arbejde, du har udført for andre kunder.

Jeg kan ikke se nogen forskel på det, der bliver tilbudt her, kontra folk, der kan tilbyde at lave en hjemmeside for et par tusinde kroner. Om kvaliteten er i orden, vurderer kunderne OG resultaterne -  og bestemt ikke andre i branchen.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

BannerSalg.dk:
Om kvaliteten er i orden, vurderer kunderne OG resultaterne -  og bestemt ikke andre i branchen.

Hej William

Næ - men nu spurgte trådstarter jo om input. Og 1.100 kr. er en fair pris, hvis kunden får for mindst 1.100 kr. Jeg synes bare, det er værd at tage med, at der ikke er mange brancher tilbage, hvor det er nok at bruge 1.100 kr. på SEO. Og at forretningsmodellen med en flad pris til alle uanset marked, søgeord, platform etc. ikke er det bedste udgangspunkt for trådstarter.

Men vi er vist enige - og jeg synes, det er fedt, at også reklamebureauer tager produktet til sig!

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hey Thomas,

Helt enig... Jeg var også grøn engang på Amino - 2005, tror jeg Smile og var heller ikke, med mine første indlæg, klar over hvordan man skriver et indlæg, der er kød på og ikke bliver haglet ned. Synes bare ikke man skal skræmme folk på den måde Stick out tongue

Som jeg også skrev (samt du og andre), skal der mere info om hvad pakken indeholder. Som mange ved, er bl.a. linkbuilding ikke rocket science... hvis han kan det og har lyst til arbejde for 100-200 i timen, så fred være med det... Hvis han vil tilbyde 4-5 timers linkbuilding for 1100,- og kan nøjes med det, så kan kunderne da bestemt få noget for pengene... Og jeg vil da klart bruge ham, hvis han kan det Smile

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Du har faktisk ret, William. Når jeg bliver lidt ironisk, kan det skyldes, at jeg har brugt snart 11 år på at lære SEO - og derfor ved jeg efterhånden en smule om det. Ikke mindst ved jeg, hvor meget der egentlig kræves i form af nytænkning, research, konferencer, pleje af netværk og meget mere til. Det tager tid - ufatteligt meget mere tid end de fleste tror - at følge med, rejse til konferencer og udføre de eksperimenter, der bliver til morgendagens teknikker.

Lad os bare sige, at en pris på 1.100 kr. kan dække en time i dette tilfælde (jeg nægter at tro, det kan være mere, når der er en decideret ekspert involveret og både han/hun og reklamebureauet skal have hver sin bid af kagen). Det betyder så, at der er 6 timers SEO på et halvt år. Eller 12 timer, hvis man forestiller sig en timeløn på 550 kr. ekskl. moms. På de 12 timer skal der så udføres onsite optimering, rådgives og udføres intensiv linkbuilding. Det ved både du og jeg forslår som en skrædder i helvede, hvis der er bare marginal konkurrence på ordene.

Og dermed opstår en dobbelt træls situation: Først vil en række kunder have brugt en del af deres budget på noget, de ikke får nok ud af - og dernæst vil trådstarter konstatere, at det er en skidt forretning at tilbyde SEO til 1.100 kr. pr. måned. Så er der to tabere: Trådstarter og kunde.

Man kan argumentere, at der er firmaer, der ikke har mere end 1.100 kr. at bruge pr. måned på SEO. Men hvis de agerer i et marked, hvor flertallet bruger mange gange mere, får de ikke noget ud af de 1.100 kr. alligevel.

Budskabet er hermed forklaret lidt mere lempeligt. Hvis jeg virkede skarp eller andet i mine tidligere kommentarer, beklager jeg. Det var faktisk ikke min mening. Var nok bare lidt farvet af at have været kaldt ind til "oprydning" lidt for mange gange.

Så Søren Lander: Jeg håber, du finder et godt koncept, der kan give både dig og dine kunder guld i kassen. Velkommen!

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Enig, enig og enig... hehe...  Jeg følger tit med i dine tråde og svar og tror du "lyder" hårdere end du sikkert er.. Nu kender jeg dig jo ikke, så det kan også være du er en ret hård mand.. Stick out tongue

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er vist blevet blødere med årene på nogle punkter - og samtidig mindre tolerant/mere hård på andre punkter. Problemet er der jo altid med det skrevne ord - glimt i øjnene, små smil og mimik kan bare ikke genskabes på skrift.

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 00:07

Hej igen,

Som sagt var det "kun" en idé og jeg søgte blot aminoernes mening om priser for SEO. Så nogle af besvarelserne var lidt hårde.

Men især nogle af de sidste svar har været brugbare, mange tak for dem. Og tak til alle der har givet deres mening, det er den eneste måde jeg kan blive klogere på.

Men lige for at uddybe nærmere til nogle af de ting der blev skrevet:

- Vi kan putte præcis den tid i det vi synes er rimeligt, og er kunden ikke tilfreds må de jo søge en løsning et andet sted. Men vores løsninger bliver bare bedre end tilsvarende på markedet i prisklassen.

- I forhold til prisen, er det også billigt. Desuden kunne vi med fordel videresælge den simple del af SEO. (noget af det er idiotarbejde) og et
studiejob til 125 i timen er ganske godt betalt.

CITAT: "Du skriver, I sætter den indsats i værk, der er nødvendig for at forbedre placeringerne. Så for 1.100 kr. månedligt i 6 måneder kan man rykke fra plads 82 til plads 80 f.eks.?"
-  Vi går efter side 1 placeringer på Google. Det er den side kunden for alvor får valuta for at ligge på. Og her skulle kunden da gerne komme til at ligge på mange rellevante ord. Men igen, det kan INGEN garantere. Heller ikke os. Det kommer fuldstændiog an på websidens opbygning, branche, produkter og søgeord.

Min ekspert har erfaring med SEO og han har skabt målbare resultater med SEO i tidligere jobs.

Thomas> Du har åbnet mine øjne for at min idé ikke vil give nok udbytte til både mig og min SEO ekspert i mange tilfælde og jeg bør derfor nok sætte prisen højere. Og jeg kan sagtens se det logiske i at prissætte mine kunder individuelt og ikke efter et abonnement.

Men hvordan kan det være at der er så mange der udbyder SEO på lignende abonnementer og til tilsvarende priser hvis det er en dårlig forretning?

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Søren Lander:

et studiejob til 125 i timen er ganske godt betalt.

Jeg kan huske jeg delte aviser ud for ca. 30 kr. i timen da jeg var knægt... og det var RIGTIG mange penge

Søren Lander:

Vi går efter side 1 placeringer på Google.

Så begår du din første fejl. Det er super at gå efter dem, men en side 1 placering kan ikke have en fast pris. Du ved aldrig om 10 konkurrenter i samme øjeblik smider 10xbudget på samme søgeord.

Søren Lander:

Men hvordan kan det være at der er så mange der udbyder SEO på lignende abonnementer og til tilsvarende priser hvis det er en dårlig forretning?

Det kan man sagtens, men man får, det man betaler for. Man kan ikke give et bestemt resultat en fast pris. Men man kan f.eks. sagtens prissætte X-antal timers linkbuilding.  

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)