Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det realistisk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er helt ny herinde og har efterhånden været de fleste sider igennem og har fundet en masse spændende informationer

Jeg går med en drøm om at starte min egen virksomhed, som regnskabskonsulent (er uddannet revisor), hvor jeg vil lave bogføring, moms, årsregnskaber, selvangivelser osv. for små og mellemstore virksomheder

Jeg har regnet lidt på hvor stor omsætningen skal være for at det kan løbe rundt og er kommet frem til at jeg skal have ca. 50 små kunder eller lidt færre, hvis der tale om større kunder.

Jeg kunne godt tænke mig andres bud på om dette er realistisk og hvor lang tid man ca. skal regne med det tager at få skaffet så mange kunder ?

Jeg har i dag et godt lønmodtagerjob med en god løn, så det er selvfølgelig lidt risikabelt at starte som selvstændig, men det er nu det jeg brænder for. Jeg bliver dog nødt til at tage økonomien seriøst, da jeg bor i et hus, som der jo skal betales afdrag på.

Et alternativ er jo selvfølgelig at starte op ved siden af mit fuldtidsjob, men det er jo kuni en begrænset periode man kan gøre det.

Håber andre vil dele nogle erfaringer

Hilsen

Lone

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:58
Hej Lone,

Jeg tror at du har gode muligheder for at overleve i den branche. Jeg kender selv en der indenfor det sidste års tid tog springet indenfor samme område, og det går godt.

Jeg kender også en del mindre virksomheder der bruger en ekstern "regnskabs-dame" til at lave bogføring, så der er helt sikkert et marked.

Men du skal jo nok regne med at det kommer til at tage lidt tid at komme op på det antal kunder der får virksomheden til at give dig den løn du er vant til at få. Et par måneder uden løn er nok ikke usædvanligt, og det overlever man såmænd også hvis man budgetterer med det.

50 kunder lyder af mange - så må der godt nok ikke være ret meget arbejde for hver kunde før du får travlt! Måske skal du satse på lidt større kunder hvor der minimum er nogle timers arbejde i ugentlig. Ellers kommer du hurtigt til at bruge en masse tid på at køre fra den ene kunde til den anden, og den tid du bruger i bilen får du nok ikke meget for.

Held og lykke!

mvh Carsten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:15

Jeg elsker min eksterne bogholder.

Hun er den bedste beslutning, jeg har taget i min tid som selvstændig.

Jeg tror, du når længst ved at starte op ved siden af dit nuværende job.
Når det vokser dig over hovedet, tager du et deltidsjob - taxa eller lign. indtil du er oppe i fulde omdrejninger med firmaet.

Held og lykke.

Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:22
Rigtig god plan, lige mine ord :-)

Dbh Martin
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 16:36
[
Når det vokser dig over hovedet, tager du et deltidsjob - taxa eller lign. indtil du er oppe i fulde omdrejninger med firmaet.

[/QUOTE]

Taxa, hmm så skal jeg vidst først lære at finde rundt i KBH først.... men ellers er idéen rigtig god, jeg har også overvejet den med deltidsjobbet, det bliver måske bare noget indenfor mit fag.

En anden bekymring jeg har er at jeg også skal have nogle børn på et tidspunkt og det er vidst ikke de bedste betingelser som selvstændig. Er der nogen piger herinde der har erfaring med om man kan få det hele til at hænge sammen med et nystartet firma ? Det er jo ikke så nemt som bare at tage orlov fra sit lønmodtagerjob med fuld løn i en periode

Tusind tak for jeres svar

Lone

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:03
Hej Lone,

Er helt enig med Hans, omkring måden at starte op på … det giver dig en ”gratis” mulighed for at teste dine ideer, og se om du kan få et holdbart fundament!!

Er helt sikkert på at du har et produkt som mange har brug for !! Også det at du breder dig over flere forskellige økonomiske produkter ser jeg som en styrke, lav det lidt a la modul opbygning, således dine kunder kan vælge det der passer til deres behov/ønsker. 

Mht. de børn som du endnu ikke har fået, så får de vel også en far som kan tage sig lidt af dem  Som selvstændig har man nok flere arbejdstimer end lønmodtager, men som herre i eget hus giver det også nogen fordele – du kan langt hen ad vejen planlægge dine arbejdstider, og med det som du beskæftiger dig med, er det vel også muligt at have en dle timer hjemmefra !?

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:31
 ..en anden mulighed (en mulighed som jeg selv har brugt) er at tage en snak med din nuværende arbejdsgiver og forklar ham/hende dine ønsker … og gi’ din nuværende arbejdsgiver et godt tilbud som din første kunde !! (dvs. konverter dit lønmodtager-job til selvstændig virksomhed)  

Ved godt at en konsulent typisk har en højere timepris end en ansat, men en konsulent betaler man ikke feriepenge, sygepenge, etc…. Tror at arbejdsgivere nok har brug for at sove på et sådanne forslag, men tror også at de kan se flere fordele ved dette setup !

Min tidligere arbejdsgiver er stadig kunde hos mig og udgør mit økonomiske sikkerhedsnet/fundament …. Det giver mig tid, råd og ro til at arbejde med andre større projekter som ikke er indtægtsgivende med det samme … kommer senere enten i form af et færdigt produkt eller som et buyin i andre selskaber – håber jeg.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:40

Jeg startede selv op sideløbende med mit fuldtidsjob i en branche lignende din, fordelen er at en stor del af arbejdet i dit firma kan klares udenfor normal kontortid, såsnart du kan leve bare nogenlunde af det, så drop dit job. det er min erfaring at ekspansionen i dit firma vil gå hurtigere når du har hele din tid til rådighed,
ligeledes skal du være forberedt på at din interesse for dit lønmodtager job falder desto bedre det går i dit firma.  
og lad være med at lytte til den "kloge Åge" du sansynligvis møder på din vej, der mener det er helt hen i været at droppe dit gode "faste" job, han går sansynligvis selv med drømmen men tør ikke realisere den, der findes i DK meget få faste jobs, alle kan fyres, og sker det så finder man jo nok et andet job.
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 09:09

Tak for alle jeres svar, det er rart at høre andres synspunkter på de ting man går og tænker over

Der er vidst ikke andet at gøre end se at komme igang

Jeg er nået så langt at jeg har fået oprettet en hjemmeside, så nu er det bare med at finde ud af hvordan jeg får folk gjort opmærksomme på siden

Hilsen

Lone
(nu med egen hjemmeside www.netaccounting.dk)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:05
Flot hjemmeside!

Den er seriøs, elegant og ikke overfyldt med alt muligt støj. Jeg tror sgu lige jeg bookmark''er den

mvh Carsten
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)