Jeg er i den lidt besynderlige situation, at jeg i de sidste par uger, har haft ondt i håndleddet - og jo længere, jeg sidder ved computeren, jo værre bliver det. Det besynderlige er sådan set, at det ikke er min "Muse-hånd", men derimod min venstre hånd, der normalt har plads på tastaturet. Jeg bruger ikke mus, men wacom-board og bruger derfor en genvejstast, når jeg eksempelvis skal højreklikke. Derudover tab''er jeg mellem alle mine programmer og når jeg arbejder i Flash og Photoshop (som jeg gør, hele dagen) er det et inferno af genvejstaster, copy, paste, undo osv. Dvs.: Venstre hånd er i gang, hele tiden, hele dagen. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal stille op. Har forsøgt forskellige placeringer af tastaturet, forskellige indstillinger på min stol osv. Intet lader til at virke. Har I kendskab til nogle øvelser, man kan lave, eller blot forslag til hvad jeg skal stille op? På forhånd tak |
Hej Lone
To muligheder, som sagtens kan kombineres:
1. Tag et par magnyler og kæmp dig igennem resten af ugen og tag så på ferie og drik kun med højre hånd! :)
2. Læs denne pjece om problemet og om gode råd.
God bedring!
Hilsen Anders
To muligheder, som sagtens kan kombineres:
1. Tag et par magnyler og kæmp dig igennem resten af ugen og tag så på ferie og drik kun med højre hånd! :)
2. Læs denne pjece om problemet og om gode råd.
God bedring!
Hilsen Anders