Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook side - skab interesse og få fans

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg går meget op i at bruge facebook til at profilere mig selv og min virksomhed. Jeg bruger det både som min alm konto, men også både fansider og grupper. Jeg arbejder hele tiden på at finde nye måder at få folk til at tilmelde sig vores fanside på facebook. Det er lidt en hård udfordring, da jeg hverken hedder Martin Thorborg eller har et brand med samme kendskabsgrad som Coca Cola :-) Det sidste jeg er kommet op med er dette tiltag, for at lokke folk til.

10% rabat på vores produkter

kr. 5,- pr. bruger der tilmelder sigi donation  til Red Barnet

for hver 200 der tilmelder sig trækker vi lod om en kursusplads

derudover kører vi store mængder annoncer på facebook til at få folk ind på siden. Hvad kan jeg mere gøre?

facebook siden kan ses på http://tinyurl.com/debrmk

Lad mig høre fra jer allesammen :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:42

Kan ikke komme ind på jeres fanside? :)

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Skrevet kl. 21:51

Det forstår jeg ikke - hvad sker der når du klikker på linket?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:29

Så ryger jeg blot til Home. Kan se i adresselinjen, at jeg ryger indover jeres side, men bliver ligesom redirectet. Kan heller ikke finde noget ved et søg på Officekonsulenterne?

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 23:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Her kommer lidt konstruktiv kritik. Det er på ingen måde ment personligt - ta det til dig eller lad vær Yes

En af de ting der er rigtig godt ved en facebook side er at det er gratis reklame. Dvs. at når en person melder sig ind kan vedkomnes venner se det (hvis altså fansiden har en høj nok rating). Facebook er altså et rigtig godt medie til gratis reklame, øget kontakt til kunden og et medie til at møde kunden hvor de er.

Officekonsulenterne:
10% rabat på vores produkter

Lige netop dette trick er det trick jeg har oplevet giver størst resultat. Her får kunden noget helt konkret og håndgribeligt - en let tjent rabat. Problemet med jeres produkt er at det i mine øjne simpelthen ikke egner sig til facebook. Et produkt der så specifikt går ind og skal have fat i personer i en organisation rammer dels kun et fåtal og dels de rigtige på det forkerte tidspunkt. Hvad nytter det at reklamere for folk, hvis ingen er interesseret eller er latente? its just not adding value!..

Officekonsulenterne:
kr. 5,- pr. bruger der tilmelder sigi donation  til Red Barnet

Igen er det en rigtig god måde at få folk til at melde sig ind på. MEN - hvad får i ud af det?.. Måske får i et bedre ry eller skaber noget goodwill, men igen anser jeg ikke salg af IT kurser til virksomheder som havende nogen relation til Red Barnet. Købsprocessen i at bestille et IT kursus indbærer bare ikke Red Barnet i mine øjne.

Officekonsulenterne:
for hver 200 der tilmelder sig trækker vi lod om en kursusplads

Endnu en god måde, men jeg må igen gentage at jeg ikke kan se potentialet. Hvem vil nogen sinde tænke på IT kursus til sit arbejder når man chatter rundt med venner og ser billeder fra gamle dage?..

Officekonsulenterne:
derudover kører vi store mængder annoncer på facebook til at få folk ind på siden.

Ærligt talt så mener jeg det er komplet spild af penge. Jeg ville heller sætte flere penge i søgeord, hvor folk der kommer ind på jeres side rent faktisk har en interesse. Jeres målgruppe er i mine øjne så snæver at et massemedium som facebook ikke er at foretrække. Det skulle da lige være hvis i målrettede anoncen til folk interesseret i IT kurser eller noget i den stil.

Jeg håber ikke jeg skød det hele i sænk. Synes jeres facebook side er super lækker og professionel. Vil måske endda gerne ha'  et par fifs til hvordan i har lavet den :)

/nikolaj

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 13:58

Hej,

Jeg synes I har taget nogle fantastisk virkemidler i brug - de måske nok bare lidt svære at få øje på!

Netop virkemidlet med 10% rabat ville jeg vælge at integrere enten i navnet, fx således "Officekonsulenterne - bliv fan og få rabat" eller ved at sørge for at det står allerførst på siden når man ser jeres side.

Personligt ledte jeg kun efter dette tilbud, fordi jeg i denne tråd havde set, at I tilbød dette - ellers havde jeg bare klikket videre, da jeg ikke i løbet af det første splitsekund kunne se, hvad JEG fik ud af at blive fan af jeres side.

Dem der rammer jeres side skal med det SAMME kunne se, hvad de selv kan OPNÅ ved at blive fan - så sørg for at smide det i hoved på dem med det samme.

Måske kunne det også være en god ide, at I lavede små videoer, hvor I kommer med let tilgængelige tips og tricks til brug af officepakken. Tips og tricks som almindelige brugere kan anvende, som er på dansk, og som kun tager omkring 30 sek. pr. klip.

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Skrevet kl. 10:48

Hej Selektiv

Tak for dit svar. Som jeg har sat det op så burde du komme direkte ind på siden "hvorfor?" når du kigger på siden og IKKE er medlem - der står det meget tydeligt - vil jeg mene :-) Men du har helt ret med at slå på tromme for det med rabatten. Jeg har lavet vores reklamer om for gruppen, så de slår på tromme for vores rabat og ser om det hjælper. Hvad angår navnet - ja den var også værd at overveje :-)

Den med videoerne - det var en fed ide. Jeg har allerede linket til nogle stykker på YouTube - men det kan godt være det skal formaliseres mere.

Tak for konskruktiv positiv indspark!

/Christian

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Skrevet kl. 10:52

Nrmogensen

Nej du skød skam ikke det hele i sænk, jeg tåler skam gerne kritik og ændrer ikke facebook taktik af den grund. Jeg ved vores konkurrenter ikke arbejder med sociale netværk, sikkert fordi de ikke kan se potentialet i det. Jeg ved bare positivt at den eneste grund til vi er kommet så langt som vi er på så kort tid er at vi har tænkt ud af boksen og lavet ting som de andre griner af... det vinder vi på.

Flere og flere bruger facebook i arbejdstiden og jeg mener dette medie er ca. ligeså relevant som Google eller lign.

/Christian

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:38

Hej Christian,

Jeg har lige prøvet at tjekke, hvad det er man ser, når man kommer ind på siden "Hvorfor". Teksten er indsat nedenfor:

På denne side, kan du læse hvorfor du skal blive fan af Officekonsulenterne på Facebook. Har du spørgsmål, så kan du altid kontakte os ved at klikke på vores kontaktside og sende en forespørgsel til os. Læs mere om Officekonsulenterne og vores side på fanebladet Officekonsulenterne

• 10% rabat på alle vores kurser
    - Vi giver 10% rabat på alle kurser bestilt af folk der er medlem af denne side, så spred ordet i din organisation.
    (denne rabat kan ikke kombineres med andre rabatter)
  • Kr. 5 i donation til red barnet pr. medlem
    - Vi ønsker at støtte Red Barnet, og det ønsker vi at gøre med kr. 5 pr. medlem vi får herinde. Så ønsker du at være med til at støtte Red Barnet så tilmeld dig som fan og lad os klare det økonomiske. Er du allerede fan, så sørg for også at få dine venner med som fan.
  • For hver 200 medlem trækker vi lod om en plads på et åbent kursus
    - For hver 200 medlem på denne side, trækker vi lod om en gratis kursusdag på et åbent kursus afholdt af Officekonsulenterne i Odense.
    værdi kr. 4000,-
    Du kan se alle vores åbne kurser på linket her

Siden er lavet meget struktureret, og I har virkelig arbejdet med at gøre den overskuelig! Ikke desto mindre, er der ret meget tekst man skal igennem, inden man ved, hvorfor man skal være fan. Dvs. allerede inden man vælger at læse teksten skal man være meget detikeret til jeres fan-side - men det bliver man først, når man har læst fordelene ved at være fan.

Jeg kender godt problemstillingen med, at man gerne vil have så meget info som muligt med, men i dette tilfælde tror jeg ikke det er gavnligt. Siden skal være endnu mere overskuelig, og let tilgængelig for denutålmidige Facebook-bruger.

Jeg har prøvet at ændre lidt i teksten, og indsat et forslag nedenfor:

(Punktopstillinen fucker lidt op, så grafisk er det pt. ikke helt så lækkert)

Her kan du læse, hvad DU får ud af at blive fan af Officekonsulenterne

• 10 % rabat på kurser
    Vi giver 10% rabat på alle kurser bestilt af folk der er medlem af denne side. (denne rabat kan ikke kombineres med andre rabatter)
  • Støt Red Barnet med 5 kr.

Vi støtter Red Barnet med 5. kr. pr. fan – bliv fan og støt en god sag.  

• Vind kursus til en værdi af  4.000 kr.
    For hver 200 medlem på denne side, trækker vi lod om en gratis kursusdag afholdt af Officekonsulenterne.  Se kurser på linket her .

Dertil ville jeg kalde fanen "Hvorfor fan", da ordet "Hvorfor" ikke siger noget i sig selv, og ikke virker tillokkende at trykke på - nærmere bare forvirrende.  

Med hensyn til egne videoer, så vil jeg føle, at de gave et visuelt indtryk af hvem I er.  Så istedet for bare at være endnu en fan-side på Facebook ville I blive mennesker af kød af bold, hvor man kan høre jeres stemme, se et ansigt eller andet - og samtidig få et fedt tip, og dermed blive klar over jeres kompetancer og virkelig se hvad I kan tilbyde. De eksisterende videoer siger intet om jer.

Smil

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Skrevet kl. 12:16

Hej

Super gode indput at få tilbage - jeg har lige indtil videre meget råt kopieret det ind, du har skrevet. Jeg ændrer nok lidt på det, men lige nu er det ok :-)

Tusind tak for hjælpen!

/Christian

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)