Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning på bil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg skal have flytte en firmabil fra en personligt ejet virksomhed til et selskab. Bilen har en købsværdi a 143 tkr.

Bilen blev købt d. 05/03/2009 til udelukkende erhvervskøb (personbil). Bilen skal "flyttes/sælges" til selskabet d. 01/01/2010.

Kan jeg afskrive den med 30 % i den personlig ejet virksomhed inden den bliver solgt til selskabet eller skal jeg vente med at sælges bilen til selskabet d. 05/03/2010 for, at jeg kan afskrive bilen med de 30% ??

Eller er det muligt at afskrive bilen med en mindre andel d. 01/01/2010 ?? f.eks. 20 eller 25 % ?

Så vidt jeg ved - skal man afskrive den inden d. 31/12 ?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt her, heh...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Hej...det er 25% skattemæssig afskrivning.

Du kan ikke afskrive på den i salgsåret.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:25

Der er nok nogle ting vi lige skal have sat på plads her. Peter har fuldstændig ret men i bund og grund er det underordnet om der kan foretages afskrivning i 2009 eller ej, da det blot er et spørgsmål om hvad avancen vil salget af bilen vil udgøre. Afskrivning for 2009 vil medføre en højere avance ved et salg i 2010.

I øvrigt skal du lige være opmærksom på at der skal et rigtig godt kilometerregnskab til at undgå beskatning af fri bil når vi taler om en personbil.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)