PS - jeg læste i øvrigt lige dit indlæg på din blog - og hvor har du ret i at man skal aflæse kunderne og hvad de ønsker..... alt for mange bureauer arbejder ud fra at de selv vil være stolte af det færdige produkt - og det kan give en masse problemer hvis man ikke har samme smag.
Ja, Helle, jeg har også alt for ofte oplevet, at kunder er kommet til os (da jeg arbejdede ved et stort trykkeri i Århus) – efter at have brugt en frygtelig masse penge på et smart reklamebureau og ikke fået det, de ønskede. Det er sgisme da trist!
Jeg synes, det er mangel på respekt for kundens ønsker og budget ikke at lave det, de ønsker. Jeg ser det dog også lidt som min opgave at forsøge at lede kunden i den retning, der giver et godt, grafisk resultat, men hvis ikke de vil i den retning, holder jeg også hurtigt igen og laver det, de beder om.
Jeg har så også oplevet, at folk synes, mine referencer er alt for forskellige – at de ikke kan se, hvordan min stil er. Det må dog være underordnet, da det vigtigste er, at kunden får det, den ønsker og er tilfreds. Der findes intet bedre end en tilfreds kunde! (Jo, måske lige en ny mac
)