Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Zinzino overrasker mere og mere... se her en lille film

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der tager du meget fejl. Dette forum diskuterer MLM muligheder,  og dette er en seriøs virksomhed der driver dette foretagende..  Som jeg skriver er der ca 80 % af kunderne der vedbliver at købe efter det første år.. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:

Umiddelbart virker det lidt vanskeligt at tro på at Zinzino skulle være specielt udbredt som brand, når jeg med mit eget navn kan vinde en googlefight mod Zinzino brandet:

Zinzino er ikke på nogen måde søgemaskine optimeret. VI sælger ikke via internettet, men kun via home parties, eller lign. besøg.

Skyldes det at produktet markedføres under et andet brand og Zinzino bare et navnet for selve MLM-delen?

Zinzino markedsføfres under Zinzino navnet.

http://www.zinzino.com ligner også noget der mildest talt at kastet sammen i 90'erne visuelt, og der er lidt vej endnu til at brandet får et troværdigt og professionelt look'n'feel.

Smag og behag.. backoffice fungerer til det det skal.. at bygge en organisation og sætte kunderne i kontakt med vores webshop.

Min umiddelbare opfattelse af "konceptet" efter at have set lidt video og google lidt:

"Et par smarte fyre har fået en salgsaftale og whitelabel-løsning med et kaffefirma for at have noget at understøtte en MLM/network marketing/direktesalg struktur som de håber gør dem rige. Det handler ikke om kaffen/produktet, men om "pyramiden".

Totalt fejl opfattelse.. Efter at have fulgt dette i små 4 år er der ingen tvivl om at produktet er det der tæller.. Prøv at undersøge baggrunden af det firma der leverer vores produkter og du vil nok forstå at de ikke vil involvere sig i noget der fremstår useriøst...

F.eks synes jeg det er interessant at der på siden med videoen ikke er nævnt et eneste ord om de forskellige produkter. Ikke engang et link til Rombout's website, zinzino.com eller lignende. Det er ugennemsigtigt og virker utroværdigt.


Måske, måske ikke...... på en bilforhandlers side er der heller ikke nødvendigvis et link til bilfabrikken... de får al den info de har brug for gennem os forhandlere og gennem deres login hvor de har adgang til et komplet back office incl. webshop.

For mig handler det ultimative selskab, mindst lige så meget om produktet som om at tjene penge og specielt om gennemsigtighed. Især hvis det skal kunne overleve tidens tand og konkurrencen på markedet.

Jeg tager dog hatten af for kaffemaskinproducenterne der er godt i gang med at lave det samme nummer som print-producenterne har haft success med og flyttet indtjeningen i primær grad over på forbrugsvarer i form af diverse pods og engangsmaterialer. Hvor godt det så er for miljøet med en masse ekstra emballage, det ved jeg ikke så meget om?

 Vores produkt er det der er hele kernen i dette... smagen er det tætteste du kommer på rigtig barista kaffe, uden selv at skulle stå og kværne, brygge og bruge tid på det...... fra du begynder til du har en kop lækker kaffe tager det ca. 1min....... det sætter vores kunder pris på. Emballagen er en ting, men hvad med den kaffemaskine der står og fyrer 1000 watt af på at holde kaffen varm hele dagen...... det perspektiv har du ikke helt taget højde for... vores maskine har kun et markant effekt forbrug når der brygges......altså ca. 1-2 minutter af gangen....

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

delinda:

Hej Morten hvorfor skulle vi falde for dit MLM-scam frem for alle de andre MLM-scams? 

Jeg kan uden at tøve svare dig at 90 procent af alle der smager vores kaffe på et eller andet plan bliver positivt overraskede over vores maskine og kaffe...  Som sagt indledningsvis, har du ikke smagt produktet har du en oplevelse til gode.....

Ser man på MLM delen er det såre simpelt.. mange firmaer har et forklarings problem med deres produkter..  Det har vi ikke .... Vi skal ikke forklare alt muligt om indhold og virke måde... enten kan folk lide kaffen, eller også kan de ikke..... hvis de kan, så ved de hvor de kan købe det... thats it... mere simpelt bliver det ikke.. Bliver de kunder, får de efterfølgende kaffen leveret ved fordøren hver 2 eller 3 måned... det er da så nemt og ligetil som det kan være.....

Det må du lige forklare lidt mere om i din video, som jeg faktisk var ved at falde i søvn da jeg så.

Måske en god kop kaffe kunne få dig til at vågne op.. hehe. Videoen er lavet af en uafhængig distributør og fungerer som et meget godt informations værktøj til folk der ikke har en clue om hvad det går ud på....  Bemærk at dette konept ikke er hypet op... det er stille og roligt.....

 

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre også er inde på, så er videopræsentationer helt sikkert vejen frem. Og kontakten med kamerat fungerer da også fint. Men set fra et professionelt synspunkt er filmen alt, alt for lang og har et lidt for amatøragtigt præg. I mine øjne kunne og burde filmen med få og enkle virkemidler gøres væsentligt kortere, skarpere og mere indbydende. Det sælger i det lange løb.

Hej Uffe.. Tak for din kommentar.  Hvad med indholdet.. konceptet... ideen og forretningsmuligheden.... nogle kommentarer

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming1970:

Nu så jeg lige starten af filmen, men den fangede mig ikke, så jeg lukkede den ned.

Efterfølgende måtte jeg så selv lige taste zinzino.com, for der var intet link.

Ganske som forventet, var der heller ingen priser på hjemmesiden. Kunden kan sidde og vurdere om han er til lille, mellem eller stort abonnement, men kan ikke få oplyst prisen. Jeg ville mene, at enten skulle der priser på eller også skulle snakken om abonnementer droppes. For jeg kan jo ikke få lov til at købe!

VI sælger ikke via nettet og deraf ingen priser uden login.. Alt kunde kontakt kommer af personlige relationer og efterfølgende login på hjemmeside for at få adgang til div. priser.  Kunder der handler via nettet ville selvfølgelig være ønskværdigt, men så ved i også at samtlige distributører begynder at hype deres webshop og så kommer der en masse dårlig spam osv. ud af dette. Derfor har firmaet valgt ikke at tillade dette..

Når det så er sagt, så kan jeg slet ikke se ideen i, at jeg skal købe kaffe hos min pusher og ikke i supermarkedet. Jeg husker ikke altid at få købt ind, så op til en weekend kunne jeg have haft gæster og må så undvære kaffe i flere dage, fordi pusheren lige skal levere det først.

Måske, måske ikke.. så må du jo tilpasse dit abonnement til dit forbrug.... dertil har vi forskellige abonnementer at vælge imellem...

Kaffe er kaffe - så kom ikke og gør dette produkt meget bedre end andre kaffer. Fortæl mig i stedet, hvad mine fordele er, samt prisen. Jeg fandt ingen af de to ting, hvilket også foranlediger mig til at tro, at det er alt for dyrt og ikke et hak bedre end noget andet.

Dermed vil du også sige at alt rødvin og øl er det samme.... at der ikke er forskel på på kaffe er en total misforståelse....... kaffe har en range der breder sig ligeså vidt som rødvin har en range...... det er bl.a. dette folk finder ud af når vi besøger dem og viser et udpluk af vores 13 forskellige udvalgte kaffe sorter og 3 te sorter... hvis du tænker lidt markedsføringsmæssigt og tænker over hvor stor en handelsvare kaffe er, i kombination med at  selv i mindre provinsbyer som Frederikshavn, hvor ting tager lidt tid at komme til, dukker der nu kaffe barer op... det fortæller mig at folk efterspørger den gode ekstraordinære smag... og det tilbyder vi dem derhjemme.. uden at de skal gve 25-35 kr. for det på en kaffe bar.... 

 

Hvorfor skal man igennem et netværk at mennesker for at få lov at købe sin kaffe? Hvis det er godt og validt, så vil supermarkederne gerne være med på vognen.

Det er der ingen tvivl om de vil, men vi har eneforhandlingen af Rombouts/ malongo i SKandinavien.. så det kommer de ikke til med vores kaffe..

Jeg ved dog, at det ikke er en succes med de andre pods maskiner fra Merrild og Douwe Egberts, så hvorfor skulle denne være det?

Fordi vores koncept ikke kun drejer sig om kaffe... det er hele elementet ved det at kunne lave espresso, cappuchino, kaffe latte, americano... et stykke belgisk chokolade., kopperne, kort sagt helheden omkring det at have en hjemme cafe og kunne kræse for sig selv og vennerne... det er der forskellen er.... vi har et totalt koncept hvor alt der skal bruge kan rekvivreres og alt er af første klasses kvalitet.. 

 

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I modsætning til mange af de andre, så synts jeg faktisk det var en god video. Du virkede sympatisk og veltalende. Jeg kan godt se og forstå hvorfor du har valgt mlm. Jeg tror du er god til det. ville have syntes det var en fantastisk video hvis jeg ville have noget med kaffe eller mlm at gøre, og endnu mere fanastisk hvis det var min egen video. Nu er der bare ingen af delene der er tilfældet, og derfor måtte jeg slutte halvejs igennem.

Når det så er sagt, så vil der efter 90èrnes pyramide spil altid være en kæmpe skepsis for ting der bare lugter en lille smule af det. Det er et kæmpe problem, da jeg godt kan se enkelte fordele i mlm, blandt andet den eventuelle hurtige markedsføring på stort plan hvis det gøres rigtigt. Problemet er at 99% af mlm firmaer ikke gør det rigtigt, og at de samme 99% er fusk eller direkte pyramide spil. Dette gør at din virksomhed fra start har et negativt indtryk, og hvis det i har er så godt, og mulighederne så store med et allerede stabilt grundlag, så er det måske en ide at gå væk fra mlm delen og køre det mere normalt. I følge dig selv har i succes nok til ikke at have brug for mlm delen mere. I mine øjne er det den der bremser dit projekt mere, for er sikker på der er masser af kaffe drikkere her på amino som ville have bestilt et par sække hvis det ikke var mlm.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hatten af for Morten for en seriøs argumentering - er sjældent man ser det i MLM :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Vi bruger selv denne maskine, og køber kaffe mv. hos Zinzino.

Et superprodukt, som klart udskiller sig.

De meldinger vi får, er at kvaliteten/smagen på f.eks. Cafe Lattè mv. er meget bedre end på

caferene.

At det så er MLM, er vi som forbrugere imdifferente overfor. Bare produktet er godt.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Senna:

I modsætning til mange af de andre, så synts jeg faktisk det var en god video. Du virkede sympatisk og veltalende. Jeg kan godt se og forstå hvorfor du har valgt mlm. Jeg tror du er god til det. ville have syntes det var en fantastisk video hvis jeg ville have noget med kaffe eller mlm at gøre, og endnu mere fanastisk hvis det var min egen video. Nu er der bare ingen af delene der er tilfældet, og derfor måtte jeg slutte halvejs igennem.

Nu er det ikke mig på videoen, men en fyr der hedder Peter... men vi arbejder på samme måde.. Peter har blot nået en større grad af succes end jeg selv har endnu.. men jeg kæmper for det.

Når det så er sagt, så vil der efter 90èrnes pyramide spil altid være en kæmpe skepsis for ting der bare lugter en lille smule af det. Det er et kæmpe problem, da jeg godt kan se enkelte fordele i mlm, blandt andet den eventuelle hurtige markedsføring på stort plan hvis det gøres rigtigt. Problemet er at 99% af mlm firmaer ikke gør det rigtigt, og at de samme 99% er fusk eller direkte pyramide spil. Dette gør at din virksomhed fra start har et negativt indtryk, og hvis det i har er så godt, og mulighederne så store med et allerede stabilt grundlag, så er det måske en ide at gå væk fra mlm delen og køre det mere normalt. I følge dig selv har i succes nok til ikke at have brug for mlm delen mere. I mine øjne er det den der bremser dit projekt mere, for er sikker på der er masser af kaffe drikkere her på amino som ville have bestilt et par sække hvis det ikke var mlm.

I må her tænke på at kunderne ikke ser MLM delen.... de ser et  produkt og thats it.. Vi holder tingene skaprt adskilt netop fordi MLM til tider kan have et useriøst islæt.  Men, jeg vil også vende det om og sige at sålænge produktet er i orden, payplanen er skruet sammen på den rigtige måde og forhandlerne arbejder ud fra et etisk synspunkt, er der intet galt med MLM... Tværtimod er det enhver arbejdsgivers drøm at kun give løn når der er foretaget et salg, enhver sælgers drøm fordi man kan tjene ene og alene ud fra den indsats man lægger i det og sidst men ikke mindst ud fra en netværkers side totalt genialt at man ikke skal købe en masse til at have på lager og risikrere at brænde inde med det....  Jeg tror at mange af MLM haderne vil se meget snart at der faktisk er MLM firmaer der leverer varen, og lever op til de krav samfundet har til dem og at de brodne kar vil blive luget væk......

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik :

Hatten af for Morten for en seriøs argumentering - er sjældent man ser det i MLM :o)

Takker for det. Jeg mener at vigtigheden af at skelne godt fra dårligt bør være en faktor der skal tages højde for med dette firma.  Som skrevet i tidligere indlæg fra min side, så mener jeg at dette firma har produkterne, payplanen og den rigtige indstilling til at blive en meget stor aktør på kaffe produkter og jeg tror også at vi med de produkter der er på vej til at blive lanceret vil se et kæmpe boom af nye kunder i 2010.... specielt fordi vores maskine er relativ billig sammenlignet med hvad du nornalt skal give for at få en maskine af denne kvalitet.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)