Ja der tager du meget fejl. Dette forum diskuterer MLM muligheder, og dette er en seriøs virksomhed der driver dette foretagende.. Som jeg skriver er der ca 80 % af kunderne der vedbliver at købe efter det første år.. |
Oscar Eg Gensmann:Umiddelbart virker det lidt vanskeligt at tro på at Zinzino skulle være specielt udbredt som brand, når jeg med mit eget navn kan vinde en googlefight mod Zinzino brandet:
Zinzino er ikke på nogen måde søgemaskine optimeret. VI sælger ikke via internettet, men kun via home parties, eller lign. besøg.
Skyldes det at produktet markedføres under et andet brand og Zinzino bare et navnet for selve MLM-delen?
Zinzino markedsføfres under Zinzino navnet.
http://www.zinzino.com ligner også noget der mildest talt at kastet sammen i 90'erne visuelt, og der er lidt vej endnu til at brandet får et troværdigt og professionelt look'n'feel.
Smag og behag.. backoffice fungerer til det det skal.. at bygge en organisation og sætte kunderne i kontakt med vores webshop.
Min umiddelbare opfattelse af "konceptet" efter at have set lidt video og google lidt:
"Et par smarte fyre har fået en salgsaftale og whitelabel-løsning med et kaffefirma for at have noget at understøtte en MLM/network marketing/direktesalg struktur som de håber gør dem rige. Det handler ikke om kaffen/produktet, men om "pyramiden".
Totalt fejl opfattelse.. Efter at have fulgt dette i små 4 år er der ingen tvivl om at produktet er det der tæller.. Prøv at undersøge baggrunden af det firma der leverer vores produkter og du vil nok forstå at de ikke vil involvere sig i noget der fremstår useriøst...
F.eks synes jeg det er interessant at der på siden med videoen ikke er nævnt et eneste ord om de forskellige produkter. Ikke engang et link til Rombout's website, zinzino.com eller lignende. Det er ugennemsigtigt og virker utroværdigt.
Måske, måske ikke...... på en bilforhandlers side er der heller ikke nødvendigvis et link til bilfabrikken... de får al den info de har brug for gennem os forhandlere og gennem deres login hvor de har adgang til et komplet back office incl. webshop.For mig handler det ultimative selskab, mindst lige så meget om produktet som om at tjene penge og specielt om gennemsigtighed. Især hvis det skal kunne overleve tidens tand og konkurrencen på markedet.
Jeg tager dog hatten af for kaffemaskinproducenterne der er godt i gang med at lave det samme nummer som print-producenterne har haft success med og flyttet indtjeningen i primær grad over på forbrugsvarer i form af diverse pods og engangsmaterialer. Hvor godt det så er for miljøet med en masse ekstra emballage, det ved jeg ikke så meget om?
Vores produkt er det der er hele kernen i dette... smagen er det tætteste du kommer på rigtig barista kaffe, uden selv at skulle stå og kværne, brygge og bruge tid på det...... fra du begynder til du har en kop lækker kaffe tager det ca. 1min....... det sætter vores kunder pris på. Emballagen er en ting, men hvad med den kaffemaskine der står og fyrer 1000 watt af på at holde kaffen varm hele dagen...... det perspektiv har du ikke helt taget højde for... vores maskine har kun et markant effekt forbrug når der brygges......altså ca. 1-2 minutter af gangen....