Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken spec til en "photoshop" pc

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg skrev: Og så længe det er til "hobby" og "Semipro" -brug, så kan du sagtens få rigtig meget glæde af f.eks. en Dell i en 4-5.000 kr. klassen.

En maskine som den jeg har beskrevet kan ikke fås til 5.000 kr. Så vidt jeg husker, så kostede bare den ene af grafikkortene i sig selv omkring 2.000 kr.

Jeps, den kører XP Pro i 64-version. Men igen, nu kunne jeg forstå på trådstarter at det var en nogenlunde jordnær PC som der var brug for og budgettet lå omkring 5.000 kr. For det får man selvfølgelig ikke en high-end grafisk arbejdsstation, men man kan stadig få noget ganske udemærket og brugbart.

/Jesper

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Jeg skrev: Og så længe det er til "hobby" og "Semipro" -brug, så kan du sagtens få rigtig meget glæde af f.eks. en Dell i en 4-5.000 kr. klassen.

En maskine som den jeg har beskrevet kan ikke fås til 5.000 kr. Så vidt jeg husker, så kostede bare den ene af grafikkortene i sig selv omkring 2.000 kr.

Fair nok Wink
Du har helt ret, det ene af grafikkorrtene koster ca. 2.000 - og din processor koster vist ca. det samme.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

  Nå ja, der er lige en ting som slår mig omkring prisen på en grafisk arbejdsstation:

De færreste som godt vil i gang som f.eks. selvstændig grafikker, tænker over at prisen på hardwaren til maskinen oftest ikke er det dyreste; Softwaren er oftest mindst lige så stor en udgift som indkøbet af hardwaren.

Blot lige en detalje Geeked.

/Jesper

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan vi heller ikke blive uenige :)
Den helt store Adobe CS4 pakke koster mere end 20.000 ex moms i retail box.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Men heldigvis skal man ikke bruge boksen til at tegne med :-D

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

monstermus:

ppehrson:

Jeg vil så ALDRIG anbefale Dell. Jeg har faktisk selv en Dimension 9200.

MEN man får langt bedre udstyr ved at få den bygget specielt til behovet.

Er desuden glad for at alle de andre artikler underbygger mit tilbud på specifikation. :-)



Ja du kan nok godt få bedre udstyr hvis du køber og bygger selv, men min buisiness pc har 3 års onsite garanti næste arbejdsdag og det gør det hele værd for mig.

Så der er mere til en pc end bare hvor hurtig den er.

mvh
Daniel

 

Jeg giver så særskilt garanti på HVERT stykke hardware i de maskiner jeg bygger - eller to år, hvis fabrikkens ellers var mindre. Dvs. så får du 5 års garanti på nogle harddiske, 10 på visse strømforsyninger osv. - hvis du handler hos mig.

Mærkevare PC'ernes garanti er ikke til andet end at lukke op og sk*** i. Desuden så koster det KASSEN hvis du skal have 3 års onsite på dem. Du kan faktisk nemt bare erstatte det der går i stykker selv og betale for det, og så stadig spare penge.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

  Per, 

Photoshop kan køre på praktisk talt alle nye PC'ere. Og så længe det er til "hobby" og "Semipro" -brug, så kan du sagtens få rigtig meget glæde af f.eks. en Dell i en 4-5.000 kr. klassen.

Det eneste jeg umidlbart vil sige at du lige skal være opmærksom på er, at det bør være en AMD Athlon, Intel Pentium eller tilsvarende processor - ikke budget-versioner så som Intel Celron eller tilsvarende skrabede versioner. Du sparer selvfølgelig nogle penge, men du får også en ret sløv maskine, så det kan ikke anbefales. Hvor vidt du køber en maskine med Dual-core eller Quad-core processor må være op til din tegnebog af afgøre. Ud fra dit behov at dømme, så vil du ikke kunne mærke nogen betydelig forskel.

Endvidere bør du få computeren udstyret med 4GB ram. Mere end 4GB er overkill til dit behov og mindre er dumt at købe i og med at ramklodser ikke koster meget i dag.

Pøj pøj med købet Geeked.

/Jesper

Nej - en Dell til 4-5000 kroner skal du IKKE køre Photoshop på medmindre du VIL have problemer og ventetider. Det er VIGTIGT at man har hurtig ram og en ordentlig bestykket maskine (hermed også en harddisk med minimum 32 MB cache) for at Photoshop kører fint.

Og Dell bruger altså billige komponenter. I min sad der Kingston Value da jeg fik den - mens jeg selv bruger Kingston HyperX (hurtigere kredse) til langt mindre penge end Dell tager for de billige! De RIVER pengene ud af hænderne på dig. Og du får IKKE andet end besvær hvis den går i stykker.

Læg mærke til at jeg overfører fabrikkernes garanti til min kunde. Dvs. at de bedre Seagate harddiske giver jeg 3 år på, i nogle tilfælde 5. Kingston har LIVSTIDSGARANTI på RAM. Og DET får du ikke hos Dell - eller nogen anden mærkevare producent.

Jeg siger bare - det er bedre at købe rigtigt fra starten end blive skuffet om et år. Det er muligt at Photoshop vil køre fint i starten med en 5000-kroners Dell - men det vil det IKKE efter 6 måneder og flere plugins, brushes osv. osv. Det bliver LANGSOMT. :-)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:
Du kan faktisk nemt bare erstatte det der går i stykker selv og betale for det, og så stadig spare penge.

Selvfølgelig er det sådan. Det er klart at en forsikring skal koste mere end hvad der "i gennemsnit" går til udskiftning af hardware + teknikker løn. Ellers bliver det en dårlig forretning for Dell :) (jeg tror så deres ordning er en rigtig god forretning for dem, men det er så en helt anden sag..)

Det kommer helt an på slutbrugeren. Kan man selv finde ud af at indkøbe den korrekte hardware og udskifte, hvis uheldet skulle være ude, er det selvfølgelig billigere på den måde - hvis du vel og mærke ikke indregner din egen løn. Jeg tror man skal gøre den slags hvis man "syntes det er lidt sjovt", ellers tror jeg pengene til en garanti plan er godt givet ud. Hvis dit system er forretningskritisk, skal du i hvert fald sikre dig at du har en løsning, hvor du kan komme op og køre igen hurtigst muligt. Husk desuden at BACK-UP'e!!!!! =D

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:

Jeg giver så særskilt garanti på HVERT stykke hardware i de maskiner jeg bygger - eller to år, hvis fabrikkens ellers var mindre. Dvs. så får du 5 års garanti på nogle harddiske, 10 på visse strømforsyninger osv. - hvis du handler hos mig. 
Mærkevare PC'ernes garanti er ikke til andet end at lukke op og sk*** i. Desuden så koster det KASSEN hvis du skal have 3 års onsite på dem. Du kan faktisk nemt bare erstatte det der går i stykker selv og betale for det, og så stadig spare penge.

En hardwaregaranti på mere end de normale tre år fra producenterne på mærkevare computere er sikkert godt på papiret.
Men de færreste vil normale benytte den samme pc-arbejdsplads efter f.eks 5 eller 10 år.
Og specielt ikke i den grafiske branche, hvor der stilles markante krav til ydelsen.
Kan du finde en grafisk virksomhed, der benytter pc-arbejdspladser, der er mere 5 eller 10 år gamle? Smile

Din vurdering af mærkevareproducenternes 3 års "next business day" hardwareservice, må stå for din egen regning.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i samme situation som OP - dog skal min kommende brummer kunne køre illustrator, photoshop og indesign flydende med relativt store filer, og inDesign vil næsten konstant køre på samme tid som min. et af de andre. Personligt har jeg ikke erfaret at Illustrator og InDesign er nær så krævende som Photoshop, og mine photoshop projekter skal kun redigere simple og mindre fejl for at sætte det over i de andre to. Filerne bliver dog ret store og med en del grafik i InDesign.

Mit budget er rimelig presset, så jeg har kigget på Fønix Computer, som er rimelig billige og man kan konfigurere ret frit. Indtil videre har jeg kigget på denne opsætning til 5.778 ex moms og skærm:
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=73836

Behøver jeg mere, er der noget, som er helt hen i vejret, eller er det rimelig fornuftigt? Er der noget som lammer systemet fjollet meget?

 

Og så lige et par sidespørgsmål - må man bruge "office home and student" til erhvervsbrug? Og kan XP Pro bruge mere end de magiske 4gb ram?

 

På forhånd mange tak :o)

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)