Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken spec til en "photoshop" pc

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal bruge en stationær pc til hjemmekontoret, og skal dermed også have en som kan køre Photoshop smooth til amatør forbrug, design af templates etc.

 

er der nogen der har nogen tips til specificationer til den evt. en der er samlet.

 

Maskinen må gerne ligge mellem 5-10.000 uden skærm og mus/tastetur.

 

Håber der er nogen som har nogen forslag :)?

 

Mvh

 

Per Jespersen

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

Jeg vil anbefale dig en kontorworkstation bygget til behovet.

Specifikation:

Intel Quadcore Q9400 på Asus P5Q bundkort. 4 GB RAM, Vista 64-bit Home Premium og 2 harddiske på 250GB enten i RAID eller som enkelte diske eller 1 stk. 500 GB (7200RPM 32 MB cache).

DVD og ATI FirePro V3700 grafikkort. Monteret i et Antec kvalitetskabinet.

Pris 8.999 kr. inklusiv test og opbygning og levering indenfor 120 km af Aalborg. Udenfor dette område kommer fragt ovenpå.

Jeg har bygget en del maskiner specielt og yder garanti på hardwaren i komponenternes garantitid (for harddiskene fx. 3 år). Det meste hardware har en garantiperiode på 2 til 5 år.

Denne pris er naturligvis eksklusiv Photoshop-licens.

Venlig hilsen

Peter Pehrson
pepfoto & it service - info@pepfoto.dk - 28902474

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Hvis det kun er som amatør vil en næsten hvilken som helst pc til over 5000 kunne gøre det. Jeg kører photoshop cs 3 på min hp mini pc til 2500,- laver ingen store ting, men det kører fint. 

Bare sørg for min 2gb ram eller op det er det vigtigste, du kan selv vælge hvor mange af dem photoshop skal have adgang til, tror den starter med at have adgang til 30 '% som standard. Sandsynligheden for at det er photoshop der begynder at hakke er derfor ikke stor, da det er de andre programmer der lider hvis photoshop tager det hele, så sæt den på 80 % og lad være at køre andet samtidig så for du mest ud af programmet og din pc. Kan dog anbefale mac til photoshop. mest pga udnyttelsen af ram.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Hej Per Jespersen jeg ville foreslå dig, at købe en pc, med en nvidia gpu, en kraftig cpu og 4 gb ram. så trækker den photoshop som en drøm, men må dog lige sige at min skod computer trækker også photoshop som en drøm, jeg ved ikke lige hvorfor.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg selv skulle bestille en PC til grafisk arbejde kom jeg frem til konklusionen at det nemmeste blev at bestille en maskine fra Dell. Jeg ringede til deres business afdeling og fik en helt fantastisk support, maskinen havnede på omkring de 5500kr og kører som en drøm!

Derudover bestilte jeg 2 x 22" widescreen samsung skærme og en CS4 pakke fra Adobe - Absolut den bedste arbejdsstation jeg nogensinde har haft... Alt passer og spiller bare sammen.

 

Så mit råd - bestil det hele hos Dell og fortæl dem klart og tydeligt hvad du skal bruge den til, så får du det.

 

Mvh

Janus

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

delinda:

Hej Per Jespersen jeg ville foreslå dig, at købe en pc, med en nvidia gpu, en kraftig cpu og 4 gb ram. så trækker den photoshop som en drøm, men må dog lige sige at min skod computer trækker også photoshop som en drøm, jeg ved ikke lige hvorfor.



Du kan jo ikke bare foreslå en nvidia gpu, der er et par stykke og mange af dem ville ikke kunne bruges til photoshop og jeg er ked af hvis det her lyder lidt hårdt, men hvorfor skrive en besked som ikke har den store relation til et emne som du ikke ved ret meget om, for mig lyder det til at du bare skriver for at skrive.

Ontopic.

Jeg ville anbefale en dell xps.
http://www1.euro.dell.com/content/products/featuresdetails.aspx/desktop-studioxps-435mt?c=dk&l=da&s=bsd&cs=dkbsdt1&~lt=popup

med 6gb ram og et hd4850 kommer den op i en pris på ca 7500 excl moms. og så har du en core 7i pc der er rigtigt nice.

Du kan sagtens lave en pc der kan kører photoshop cs3/cs4 til en 4000-5000 kr, men spørgsmålet er nok mere hvad du forventer af pc'en skal den bare kunne køre programmerne eller skal den afvikle dem lynhurtigt.

Mvh
Daniel

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger photoshop meget og arbejder med store filer er 4GB ram ikke nok. Så snart du sidder med et par webdesigns hvor der er over 100 layers og man trækker lidt rundt i det. Så suger photoshop ram. Og da ram næsten ikke koster noget i dag vil jeg sige at 4GB er min. hvorimod 8GB vil være dejligt. Og det er ikke mange penge der gør forskellen der.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Martin:

 Så snart du sidder med et par webdesigns hvor der er over 100 layers og man trækker lidt rundt i det. Så suger photoshop ram. Og da ram næsten ikke koster noget i dag vil jeg sige at 4GB er min. hvorimod 8GB vil være dejligt. 

Ja det er klart jo flere ram jo bedre. Men nu blev der skrevet til var på et hobby plan der skulle bruges. På det plan sidder man ikke med 100 layers !!! 10 maks

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Husk, at hvis du vil benytte mere end 3,2GB ram (nogle vil nok påstå 4) skal du have et 64bit styresystem.
Ellers vil du få absolut ingenting ud af de ekstra ram, da 32bit Windows ikke kan bruge mere end 3.2GB.

En anden anbefaling er, at computeren, du anskaffer, har et solidt grafikkort fra f.eks Nvidia eller ATI (AMD). Om det er Nvidia eller ATI (AMD) er reelt ligegyldigt. begge producenter laver gode grafikkort.
Når jeg skriver solidt grafikkort, er det en hurtig GPU (grafik processor) og godt med ram (minimum 512MB, men gerne 1GB).

Men inden vi går helt i selvsving (og det er letWink) over hurtige grafikkort og masser af ram, så er det efter min mening mindst lige så vigtigt, at der sidder et hurtigt harddisk setup i computeren.
Harddisken er uden nogen sammenligning den største ydelsesmæssige flaskehals i enhver computer. Jeg vil her anbefale et par harddiske, opsat i Raid 1, med en hastighed på minimum 7200RPM.

Når alt det isenkram er samlet (eller købt som en samlet løsning), gælder det om at have et optimalt installeret styresystem.
Hvis du har en server stående, som du lagre på, vil jeg anbefale, at du ikke vælger privatbruger versioner af Windows men i stedet vælger Windows XP Pro SP3 eller Windows Vista Business.
Begge styresystemer findes i 64bit versioner, så du kan udnytte rammængder større end 3.2GB.

Både Dell, HP og Lenovo producerer computere med specifikationer der overholder mine anbefalinger. Der findes selvfølgelig andre producenter. Mine erfaringer er dog, at vil du have fabriksgaranti, der batter noget, så er det en af de tre. Jeg har også her en foretrukken, men det er nok mest en smagssag, hvilken producent man vælger.

Du kan selvfølgelig også få en computer specialbygget.
Her skal du blot huske, at garantiforpligtigelsen så hviler på forhandleren.
Vælger du en "specialbygget til formålet" computer, bør du være afklaret, om du forventer, at forhandleren også eksisterer om 1 - 2 eller 3 år.

Jeg håber du kan bruge ovenstående til noget.
Har du spørgsmål til det jeg har skrevet, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Fortsat god helligdag Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du gerne vil køre PhotoShop smooth, skal du tænke i følgende:

En rimelig hurtig processor, meget gerne dual-core (google evt. cpu comparison, for at se hvor meget mere du får for pengene ved at vælge en større processor.) Man kunne foreslå en 3 GHz core2duo f.eks.

Et grafikkort med openGL (som cs4 kan udnytte!). Igen skal du have noget rimelig hurtigt, men det er ikke nødvendigt at købe det aller dyreste. 512mb dedikeret hukommelse vil være fint. Husk at det skal være PCI express 2.0x16

Et kvalitetsbundkort - så dine komponenter kan tale ordentligt sammen... Bundkortet skal selvfølgelig matche den øvrige hardware.. Det skal understøtte raid

Rimelig hurtig ram og rigeligt af den - så sikrer du dine programmer den nødvendige kapacitet. Husk at OS, diverse baggrundstjenester etc. også bruger ram. Igen skal du ikke købe det dyreste, men heller ikke det billigste..

Et kabinet du kan holde ud at se på, og hvor der er tænkt på akustikken! Det er utrolig så meget lidt silikone pads de rigtige steder kan gøre for støjdæmpning af dit system.

En strømforsyning med power nok til at trække dine komponenter (i dit tilfælde skulle 600W vist være rigeligt..) Du kan evt. google dig frem til en beregner.

2x250gb ell 2x500gb ell 2x750gb alt efter temperemant. De skal køre i raid!

Det var umiddelbart hvad jeg kunne give af råd. :)

Jeg er selv ved at bygge et system, basseret på Intels nyeste skud på stammen, i7-processoren (en quad-core), som kører med x58 chipsættet og tripple-channel DDR3-ram. Det bliver nok lige tanden dyrere end det du er ude efter, men det bliver også rigtig lækkert! Jeg glæder mig meget til at se hvor hurtigt det bliver. Det bliver under alle omstændigheder et væsentligt løft fra min gamle 5000+ maskine.

held og lykke med det.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)