Nej der der gælder de samme samme regler for dem som for dig. De SKAL registreres for moms hvis omsætningen overstiger 50.000 dkk over en periode på 12 måneder. MEN. du kan selv stille krav om at folk skal være registreret for at kunne bruges på jeres side. Det kunne f.eks. være en fordel hvis du ville have mulighed for at validere at sælger også er den sælger og bor hvor det er oplyst mv....
|
Jeg tillader mig lige at komme med en kommentar, som falder lidt uden for det oprindelige spørgsmål, men som I bør overveje.
Som jeg forstår konceptet formidler i salg af privatpersoners ting til andre privatpersoner. I skal være opmærksomme på, at I efter omstændighederne kan blive omfattet af forbrugerkøbsreglerne (f.eks. forbrugeraftaleloven og købeloven), da en erhvervsdrivendes formidling af et køb for en privatperson er et forbrugerkøb, hvis køberen vel og mærke også er en privatperson.
Hvis I bliver omfattet af forbrugeraftaleloven har køberne blandt andet 14 dages returret og I har en omfattende oplysningspligt over for forbrugeren.
Det er ikke afklaret i praksis hvordan forpligtelserne skal fordeles hos den erhvervsdrivende og den sælgende privatperson (jeg har i anden anledning drøftet problemstilling med Forbrugerstyrelsen), men det er umiddelbart ikke sjovt at blive "fanget" af alle de regler, uden at man ønsker det.