> Er denne her URL så en URL som systemet anbefaler? Man kan selv vælge hvordan man vil have sine URL'er til at se ud i Redpitt - men ovenstående er en rigtig god URL, uanset hvordan den er lavet, for både brugere og søgemaskiner. Iøvrigt ligger Min Mave nummer 1 i Google på netop: graviditetstest - men med en anden URL, som er den vi ønsker de skal lande på: http://www.min-mave.dk/foer-graviditeten/er-du-mon-gravid/graviditetstest.htm Jeg kan bestemt ikke anbefale, at produktnavn, sitemap, navigation og TITLE-tag altid er det samme! De bør som regel indeholde samme elementer, men skal skrives - eller automatiseres, hver for sig og helt forskelligt. Der er ganske enkelt forskel på formålet med de forskellige "titler" på siden. Jeg vil opfatte det som en stærk begrænsing i mine muligheder for at optimere et website ordentligt, hvis jeg ikke frit kan skrive disse ting, samt sidens synlige overskift uafhængigt af hinanden. |
Spørgsmål:
Forbedre det placeringen af have en adsense på siden som der ligger på .min-mave.dk ?
Er det ikke kun når der er stor konkurrence at man begynder at differentiere title fra dokumentnavn?
Min oplevelse er at det forringer placeringen hvis ikke man bevare dokumentets navn i title.
F.eks. med et dokument: Erfaring.htm som har titlen "Certificeret coach"
Så er det bedre at skrive: "Erfaring som certificeret coach" i titlen.
Mikkel skriver: "Jeg vil opfatte det som en stærk begrænsing i mine muligheder for at optimere et website ordentligt," Det kunne opfattes sådan at vi måske ikke kunne dette med det system som vi tilbyder og derfor lige til information om vores system:
Vi har kunne gøre følgende i over 8 år som standard.
ISAPI oversættelser på dokumentnavn niveau.
Valgfri dokumentnavn som bliver til .htm dokumenter (belønner google ikke .htm frem for .asp/php?)
Valgfri titel, men hvis ingen titel oprettes så vælger systemet dokumentnavnet som titel.
Valgfri description og keywords (sidstnævne benyttes ikke længere af GOOGLE)
Ud over dette kan vi som noget af det nyeste tilbyde mange typer optimering som tidsbestemt random keyword inkludering på titel niveau og f.eks. visning af placering på google (inden for 100) i systemets backend mv.
Vi er meget innovative i vores tilretninger og alle vores kunder har derfor forskellige systemer som er tilpasset det enkelte behov.
Mere om optimering
Et website skal ofte tage højde for mange kompetencer som designer, usability eksperter, journalister osv. I dette her indløg som handler om Webshop/CMS med SØGEVENLIGE URL er det nok mest med SEO brillerne på.
For 10 år siden var der ikke mange som kunne finde ud af at bruge deres CMS, og i dag er der ikke mange som kan finde ud af at optimere deres sider. Det er ikke længe siden at firmaer kaldte sig ABC eller A-kraft (en slagter!) eller Abekat AAA osv. for at stå først i telefonbogen, men i dag er det noget andet.
Som SEO ekspert vil man nok sige Graviditetstest helst skal fremgå en del gange på siden for at GOOGLE kan være sikker en sin sag at henvise før andre, derfor måske Graviditetstest 2 gange i titlen?
En Usability ekspert ville nok begrunde at det er fornuftigt at systemet selv foretager nogle valg hvis ikke brugeren opretter noget i SEO modulet. Så titlen ville ofte blive det samme som produktnavnet da mange brugere af CMS ikke gør andet end at oprette en side og fylde indhold på.
En Journalist vil nok sige at det ikke ser pænt ud at det samme ord opstår 2 gange i titlen, som bliver overskriften på google, men at man måske skulle prøve at skrive: Graviditetstest - Test om du er gravid.
En designer ville sikkert at ordet opstod alt for mange gange og det ville forstyrre det visuelle indtryk. Mange kæmper med dette i Sharepoint at få luset ud I alle det betegnelser som står mange gange på siden.
I udviklingen af en webløsning hvor der indgår mange forskellige kompetencer opstår der ofte en spændende diskution om hvilken værdi forskellige elementer har. Holdet bag frontGATE solutions består af en bred vifte af forskellige kompetencer som lærer af hinanden.