Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg sælger ikke noget? Hvad skal jeg gøre?

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I går snakkede vi om at der skulle være noget når man trykker på grupperne mænd og kvinder, så det ikke bare er tekst. Nogle foreslog at der skulle være billede links.

Jeg har overvejet om jeg skulle sætte alle produkterne ind under mænd, så man får en masse varer i hovedet når man trykker, og naturligvis kan vælge kategori.

Virker det dumt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her kommer der lige en hurtig shit-list fra mig. Husk at det det er en hjælp til at forbedre din shop – ikke bare for at svine den til. Så tag kritikken som noget konstruktivt :)  

Overvejelser mht. design:

• Du sælger mode/trend relaterede ting = så skal din side også have præg af det. Farverne er for kedelige og der er ikke et tydelig hierarki i de produkter du har på forsiden. Der skal helst være én ting der fanger øjet ved første besøg.  Så lav måske ét stort billede (måske et modelfoto) og flere små på forsiden.
  • Dit topbanner bør ændres! ”online store for him & her” er mildest talt ubrugeligt – du kunne ligeså godt sælge vinterjakker med den tagline. Få den ændret til noget der har med din butik at gøre, måske noget med ” accessories” eller sådan noget. Og igen – får nogle farver på! Du bruger kun blå og grå. Ikke engang kommuner bruger et så kedeligt farve-skema længere. Søg evt. på farve-psykologi på google, Der er sikkert nogle gode informationer at hente.
  • Menuen: Synes det er e okay måde det er lavet på, men tror det ville hjælpe hvis der kom ”bullets” på de links der kommer frem under hvert punkt. Det gør det lettere at overskue. ALLCAPS TEKSTER ER FORBUDT.
  • Gør ”køb” knappen større og meget mere tydelig. Se f.eks. http://www.webbi.dk/plantronics-explorer-p-41.html Der kan du se hvad jeg mener.
  • Som der er blevet foreslået: lav et billede for hver kategori. Det er meget nemmere at tyde et billede frem for tekst – og dine besøgende skal have det så nemt som muligt
  • Man gider ikke scrolle. Husk at dine kunder er dovne og skal have alt serveret på et sølvfad. Derfor ser de ikke alt det du har i bunden på siden. Mit forslag er at lave en ekstra sidebar i højre side, hvor du kan smide alle dine service relaterede ting ind. Så ser man det, og siden er mere overskuelig.
  •  Logo: Drop for guds skyld din ”web 2.0 refleksion” det passer på ingen måder til resten af logoet. Ellers synes jeg det er et ganske fint logo du har. Logoet bør ikke optræde to gange på siden som det er når man er i en kategori. Tænk over baggrunden når du bruger dit logo – det står MEGET bedre på hvid end lyseblå. Tænk over det i dit topbanner.
  • Generelt så tænk over det signal du sender. Der er ikke meget ”fine fashion” over shoppen lige nu – tænk over typografi/skrifttyper, farver og former.

Nu har du noget at se på. Det gælder jo om at konvertere besøgende til købere – det skulle mine råd gerne hjælpe dig med.

Jeg ved hvor trælst det er at få kritik på noget som man selv synes er godt. Men det er nødvendigt med et spark i skridtet engang imellem for at man kan se sine egne fejl :) Og det spark leverer jeg gerne hehe

Håber du kan bruge det!

Mvh René Wellejus
Grafisk Design

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Skrevet kl. 19:48

Hej René,

Helt sikkert fin kritik. Jeg har ikke selv lavet det grafiske, det har jeg fået en gut til at lave meget billigt. jeg er selv særlig stærk i hvordan et god design sættes sammen.

Jeg har prøvet at strikke en hjemmeside sammen for så få penge som muligt. Vil du give et bud på at lave billeder til menuen, og måske noget andet til forsiden?

har du evt. nogle referencer?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:07

Det første jeg ville gøre i din webshop, var at klikke på boksen øverst til venstre, hvor der står fragt fra 25 kr... fordi der er en stjerne efter og står "fra" 25, ville jeg lige tjekke hvad fragtprisen så egentligt er. men jeg kan ikke klikke på boksen og læse mere og så skal jeg lede efter fragtprisen og det gider jeg ikke. Så det virker egentlig som en bremseklods, på mig i hvertfald.
I stedet ville jeg skrive fragtfrit ved køb for 500,- kr. i boksen og så tænker man nok ikke nærmere over hvad fragten ellers er, før de skal til kassen.

Når så jeg går i information (som jeg ville kalde handelsbetingelser) for at se fragten, kan jeg se, at der står 25 kr for maxibrev sendt på eget ansvar.. og her ville jeg igen blive bremset i at købe - for jeg vil ikke turde købe på nettet af en butik jeg ikke kender, hvis det er på mit ansvar - hvad så hvis pakken ikke kommer frem, kan jeg overhovedet være sikker på, at den bliver sendt? Og desuden bliver jeg altid lidt mistænksom, når jeg ser, at en butik omgås loven for internethandel - for det kan aldrig blive på kundens ansvar, det er dit ansvar til kunden står med varen i hænderne. Også selv om de selv har sagt ja tak til maxibrev!

Hvis det var mig, ville jeg nok vælge 25 kr fragt hele tiden og så tage risikoen ved at sende som maxibrev - skulle der smutte et armbånd i ny og næ så pyt, jeg går ud fra, at sådan et ikke står dig i ret mange penge. Så hvis det kan give 50 ordrer ekstra at fragten kun er 25, så pyt med om et ud af de 50 skulle forsvinde.

Personligt ville jeg ikke give 75 kroner i fragt for at få sendt en ting til 120-130 kroner, som er det prisleje de fleste af dine ting ligger i (tror jeg). Jeg ved godt, at det er det pakken koster at sende, men sådan har jeg det altså.
Så ville jeg enten lade være med at købe - eller også ville jeg købe nogen flere ting, for at glatte det lidt ud, så fragten ikke var så slem pr. stk. Men jeg tror ikke, jeg kunne finde ret mange ting i din shop af gangen, da der udvalget ikke er så stort igen. (Men det er til gengæld et fint udvalg :-))

Designet synes jeg er helt fint, pænt og enkelt og den er nem at finde rundt i.

Den forklaring du har på hvordan man sender en sms til dig, er lidt underlig synes jeg - hvorfor skal man skrive finefashion først, det er vel kun finefashion man skriver til? Hvis ikke, så køb et billigt taletidskort, så butikken kan få sit eget tlf. nr. (men det er nok ikke noget der ville stoppe mig i at købe).

Og det sidste jeg kan finde på er, at der godt måtte være nogen flere tilbud - så der er noget at blive fristet af. Det kunne jo fx. være nogen billige hårelastikker som matchede hårbøjlerne eller lign.

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Skrevet kl. 21:45

Hej Jakodan,

Det er rigtigt det med fragten, det virker dumt det jeg sagtens se. Så nu koster det 25 kr. ansvaret er naturlig mit!

Boksen på forsiden har jeg fjernet indtil jeg får lavet noget nyt grafik!

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:39

Hej Kim.

Det vil være en god ide at ligge alle billederne ind på siden (Men, Woman osv.) i stedet for teksten. Teksten står jo alligevel ude i siden. På den måde ser det også ud som om, du har et større udvalg.

Personligt gider jeg ikke at sidde og klikke rundt for at se alle produkter. Jeg savner en side, hvor alle produkter er samlet. Hvis jeg kommer igen kunne jeg også tænke mig en side med nyheder, så jeg ikke skal kigge alle produkter igennem for at se, hvad der er blevet lagt ind siden sidst.

Prøv at gå på opdagelse på andres webshops og se, hvad du selv kan lide og ikke lide ved deres side.

Mht til reklame: overvej at få lavet reklamer (kuglepenne, kalendere, postkort m.m) med din www-adresse og del flittigt ud til venner, venners venner, skoler osv. Jeg kan anbefale Vistaprint.dk, de har indimellem nogle meget gode tilbud.

Du har jo nogle rigtig gode produkter :-)

Mvh Miriam

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 10:52

Hej,

Jeg synes sådan set at siden er flot. En konkurrent der sælger lidt af det samme er: www.trendhim.dk - Bemærk at de har et rigtig gennemført design. Når man netop sælger ting inden for mode tror jeg virkelig designet betyder noget.

Det skal jeg selvfølgelig mene, for det er det felt jeg arbejder i:-) Men ærlig talt er det nok en god idé at se på en masse konkurrerende sites, se på deres design, betalingsproces, produkter, kundeservice, opstilling osv.

Du skal være velkommen til at kontakte mig mht. banneret. Som Jonas(lejenspand.dk) skrev, kan vi gøre det ret billigt. Jeg aner ikke ved Freeway/TS tager.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Kim Kristensen:

Hej René,

Helt sikkert fin kritik. Jeg har ikke selv lavet det grafiske, det har jeg fået en gut til at lave meget billigt. jeg er selv særlig stærk i hvordan et god design sættes sammen.

Jeg har prøvet at strikke en hjemmeside sammen for så få penge som muligt. Vil du give et bud på at lave billeder til menuen, og måske noget andet til forsiden?

har du evt. nogle referencer?

Godt at du kan bruge kritikken Yes Her er lidt referencer på webdesign jeg har lavet:

• En hurtig referece er f.eks. din twitter-baggrund ;) hehe
  • Ellers har jeg været med til at designe Trendlovers.dk's nye layout i samarbejde med MBC-Design. Der er dog kommet nogle ting til på siden, som jeg ikke er så vild med. Hierakiet er blevet lidt ødelagt pga. for mange store overskrifter, kasser og mærker.
  • Jeg har haft et godt samarbejde med MBC-Design i et godt stykke tid nu, og har løst en del små og store opgave for dem. Bla. design af deres egen website mbc-design.dk . Animationen på forsiden har jeg også lavet.
  • Fornyligt lavede jeg den her bloghttp://www.forbrugerbasen.dk/
  • Og endeligt så er jeg næsten færdig med en webshop ved navn FrimerSport.dk (for at se den foreløbige side: http://frimersport.dk/index.php)

Se hvad du synes. Er det noget så skriv til mig på: renew(snabel-a)webspeed.dk  -  så ser vi lige på det :) 

Fra Hammel
Tilmeldt 22. May 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:46

Hejsa Kim,

Jeg vil blot bakke dig op i, at man let bliver utålmodig når salget svigter. Jeg startede min webshop www.thingsilike.dk d. 16. Maj og trods en rigtig flot og stor artikel i lokalavisen. Reklame på internettet og uddeling af 300 flyers, har jeg endnu ikke solgt noget på min hjemmeside. Jeg ved godt jeg kun har været igang i 1 uge, men forventningens glæder overskygger tit realiteterne i starten. Jeg ved også at jeg sælger varer, som mange andre også forhandler, men jeg har lagt mig et godt stykker under den vejledende udsalgspris, og ser stadig intet resultat.

Jeg synes det er en rigtig fin shop du har, og ønsker dig held og lykke med salget i fremtiden. Jeg skal i hvert fald nok give linket videre :o)

Mvh. Camilla

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Jeg har ikke læst tråden og ved ikke om det er foreslået, men opret dig hos partner-ads.dk og giv en høj provision for salg. Du kan lave sådan at du kun betaler penge, når der er lavet et salg. Det er næsten gratis markedsføring og vi nyeder rigtig godt af det på cykelpartner.dk.

Jeg bruger nogen tid privat på at optimerer egne sider på søgeord, som mange webshops bruger og derefter sender jeg trafikken videre til sider som fx din. Det laver jeg rigtig mange salg ved og får derved % provision.

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)