I går snakkede vi om at der skulle være noget når man trykker på grupperne mænd og kvinder, så det ikke bare er tekst. Nogle foreslog at der skulle være billede links. Jeg har overvejet om jeg skulle sætte alle produkterne ind under mænd, så man får en masse varer i hovedet når man trykker, og naturligvis kan vælge kategori. Virker det dumt? |
Her kommer der lige en hurtig shit-list fra mig. Husk at det det er en hjælp til at forbedre din shop – ikke bare for at svine den til. Så tag kritikken som noget konstruktivt :)
Overvejelser mht. design:
- Du sælger mode/trend relaterede ting = så skal din side også have præg af det. Farverne er for kedelige og der er ikke et tydelig hierarki i de produkter du har på forsiden. Der skal helst være én ting der fanger øjet ved første besøg. Så lav måske ét stort billede (måske et modelfoto) og flere små på forsiden.
- Dit topbanner bør ændres! ”online store for him & her” er mildest talt ubrugeligt – du kunne ligeså godt sælge vinterjakker med den tagline. Få den ændret til noget der har med din butik at gøre, måske noget med ” accessories” eller sådan noget. Og igen – får nogle farver på! Du bruger kun blå og grå. Ikke engang kommuner bruger et så kedeligt farve-skema længere. Søg evt. på farve-psykologi på google, Der er sikkert nogle gode informationer at hente.
- Menuen: Synes det er e okay måde det er lavet på, men tror det ville hjælpe hvis der kom ”bullets” på de links der kommer frem under hvert punkt. Det gør det lettere at overskue. ALLCAPS TEKSTER ER FORBUDT.
- Gør ”køb” knappen større og meget mere tydelig. Se f.eks. http://www.webbi.dk/plantronics-explorer-p-41.html Der kan du se hvad jeg mener.
- Som der er blevet foreslået: lav et billede for hver kategori. Det er meget nemmere at tyde et billede frem for tekst – og dine besøgende skal have det så nemt som muligt
- Man gider ikke scrolle. Husk at dine kunder er dovne og skal have alt serveret på et sølvfad. Derfor ser de ikke alt det du har i bunden på siden. Mit forslag er at lave en ekstra sidebar i højre side, hvor du kan smide alle dine service relaterede ting ind. Så ser man det, og siden er mere overskuelig.
- Logo: Drop for guds skyld din ”web 2.0 refleksion” det passer på ingen måder til resten af logoet. Ellers synes jeg det er et ganske fint logo du har. Logoet bør ikke optræde to gange på siden som det er når man er i en kategori. Tænk over baggrunden når du bruger dit logo – det står MEGET bedre på hvid end lyseblå. Tænk over det i dit topbanner.
- Generelt så tænk over det signal du sender. Der er ikke meget ”fine fashion” over shoppen lige nu – tænk over typografi/skrifttyper, farver og former.
Nu har du noget at se på. Det gælder jo om at konvertere besøgende til købere – det skulle mine råd gerne hjælpe dig med.
Jeg ved hvor trælst det er at få kritik på noget som man selv synes er godt. Men det er nødvendigt med et spark i skridtet engang imellem for at man kan se sine egne fejl :) Og det spark leverer jeg gerne hehe
Håber du kan bruge det!
Mvh René Wellejus
Grafisk Design