Hejsa alle. Vi søger lidt ideer til hvordan vi skal komme vidre med vores markedsføring over for nye kunder. Lidt om produktet: Vi har danmarks billigste liniebil ( transport ) mellem Århus - Odense og København , p.t er der 2-4 konkurrenter i de byer vi kører i, og deres priser ligger min 300,- over vores. P.t har vi gjort følgende for at få nye kunder i nettet: Reklame på vores biler, ekstra store skilte man ikke kan undgå at se Adwords. vi ligger for det meste nummer 1 på billig fragt, billig transport, transport århus københavn og flere. Opsøgende salgs arbejde, ud til nye kunder og fortælle om vores produkt Direct mail i mindre mængder, max 100 breve med efterfølgende opfølgning via telefon og personlig fremmøde. Alt dette har ikke givet så mange kunder som vi har håbet på, og vil nu høre om i har nogle ideer? Skal vi evt. prøve at ansætte en sælger på provision eller lign, og har i gode erfaringer med det? Budget: 10.000 -20.000 kr til reklame de næste 3-4 mdr
|
Hej Christian
Jeg har en bunke arbejde, som jeg skal ha' afsluttet, så hermed et hurtigt svar der kun forholder sig til markedsføring via Google Adwords.
Først et par spørgsmål:
Vil et klik på en af jeres Adwords annoncer lede til forsiden af jeres webside? Jeg forestiller mig, at alle jeres annoncer leder samme sted hen (det er én blandt mange gængse Adwords fejl).
Overvej:
- At oprette individuelle landesider (sider som potentielle kunder ledes til efter klik på en annonce) til hver af jeres annoncegrupper. Adwords bedømmer kvaliteten af den side besøgende ledes til, når de klikker på en annonce. Relevans er nøgleordet: Der skal helst være sammenhæng imellem teksten i annoncen, de anvendte søgeord og teksten på landesiden. En god landeside vil øge mængden af besøgende der bliver til kundeemner/kunder.
- At implementere en let-at-gå-til kontaktformular på førnævnte landesider. Formularen skal ha' en tydelig "submit knap" med en tekst der opfordrer den besøgende til at foretage en handling. Eksempel som kan bruges i forbindelse med jeres online booking: "Book os nu!"
- Om jeres tredjeparts online booking system fungerer efter hensigten. Den er ikke super let at gå til og er på engelsk, hvilket nok ikke er hensigtsmæssigt. "Ring for at få en konto" = forhindring.
Det var lidt kort. Jeg uddyber gerne senere, men skal som nævnt i gang med arbejdet igen...