Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

markedsføreing af vores nye transport produkter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle.

Vi søger lidt ideer til hvordan vi skal komme vidre med vores markedsføring over for nye kunder.

Lidt om produktet:

Vi har danmarks billigste liniebil ( transport ) mellem Århus - Odense og København , p.t er der 2-4 konkurrenter i de byer vi kører i, og deres priser ligger min 300,- over vores.

P.t har vi gjort følgende for at få nye kunder i nettet:

Reklame på vores biler, ekstra store skilte man ikke kan undgå at se

Adwords. vi ligger for det meste nummer 1 på billig fragt, billig transport, transport århus københavn og flere.

Opsøgende salgs arbejde, ud til nye kunder og fortælle om vores produkt

Direct mail i mindre mængder, max 100 breve med efterfølgende opfølgning via telefon og personlig fremmøde.

Alt dette har ikke givet så mange kunder som vi har håbet på, og vil nu høre om i har nogle ideer?

Skal vi evt. prøve at ansætte en sælger på provision eller lign, og har i gode erfaringer med det?

Budget: 10.000 -20.000 kr til reklame de næste 3-4 mdr

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:25

Hej Christian

Jeg har en bunke arbejde, som jeg skal ha' afsluttet, så hermed et hurtigt svar der kun forholder sig til markedsføring via Google Adwords.

Først et par spørgsmål:

Vil et klik på en af jeres Adwords annoncer lede til forsiden af jeres webside? Jeg forestiller mig, at alle jeres annoncer leder samme sted hen (det er én blandt mange gængse Adwords fejl).

Overvej:

• At oprette individuelle landesider (sider som potentielle kunder ledes til efter klik på en annonce) til hver af jeres annoncegrupper. Adwords bedømmer kvaliteten af den side besøgende ledes til, når de klikker på en annonce. Relevans er nøgleordet: Der skal helst være sammenhæng imellem teksten i annoncen, de anvendte søgeord og teksten på landesiden. En god landeside vil øge mængden af besøgende der bliver til kundeemner/kunder.
  • At implementere en let-at-gå-til kontaktformular på førnævnte landesider. Formularen skal ha' en tydelig "submit knap" med en tekst der opfordrer den besøgende til at foretage en handling. Eksempel som kan bruges i forbindelse med jeres online booking: "Book os nu!"
  • Om jeres tredjeparts online booking system fungerer efter hensigten. Den er ikke super let at gå til og er på engelsk, hvilket nok ikke er hensigtsmæssigt. "Ring for at få en konto" = forhindring.

Det var lidt kort. Jeg uddyber gerne senere, men skal som nævnt i gang med arbejdet igen...

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 18:37

Hvilken en af jeres kanaler har virket bedst?

Hvad er jeres forventninger, og hvordan har i sat disse forventninger?

Har i gjort jer nogle erfaringer om hvem jeres typiske kunde er?

Kender i størrelsen af markedet?

Kender du konverteringsraten på de enkelte kanaler, og deres return on investment, og er det evt. noget du vil dele?

Har i snakket om alternative, ikke direkte salgsrelaterede reklamer (Top of mind, branding)?

Fra Ballerup
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 18:59

hvad med at lave hjemmesiden i din signatur om til et link?

bare lige hurtigt

- Anders

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:37

Hej Christian,

Som jeg ser det, så har I to produkter: Passagertransport og fragtdelen.
Hvilken del satser I mest på?
Passagertransporten skal fanges via Google, evt. MSN, Yahoo, Eniro og Krak (Godt at I ligger nummer 1 på  ' transport århus københavn' på Google...)
Så vidt jeg lige husker bliver der annonceret en del for passagertransport i lokalblade rundt omkring, så det må vel have en virkning.
 -->> Skrev denne del før jeg havde kigget på jeres website... I tilbyder jo ikke passagertransport.. Kan godt være det bare er mig der misforstår ordet 'transport'.. tænker 'fragt' hvis det er varer, og transport hvis det er mennesker :-)..

Fragtdelen er lidt anderledes: Hvem sender i Direct Mails til? Er det bare til firmaet, eller har I fundet beslutningstagerne i de enkelte virksomheder? Hvad skriver i det brev I sender ud? Hvordan går det på møderne? Og hvorfor køber de ikke hos jer..? Typisk skal du have fat i kunderne 4-6 gange før de køber, alt efter produkttype. Prøv en DM hvor I giver rabat (10%+) og se om det giver en anden respons end tidligere.
Forhør jer hos kunderne, hvad der er vigtigt for deres valg af leverandør, og se om I kan tilpasse jeres materiale  og produkt til disse ønsker.

En sælger på provision: Det kan være en mulighed, men ulempen ved provisionslønnede sælgere er, at de vil presse et salg igennem, for at få deres månedsløn hjem, og spørgsmålet er, om det er et image I vil have i markedet.

Spottede lige en ting i jeres Google-annonce på søgeordet 'fragt århus københavn':

Transport Århus København

Århus - København 495,- ex moms
Leveres i stor københavn samme dag
www.3xwilhelmsen.dk

Ændres til: 'Leveres i Storkøbenhavn samme dag' ..

Landingpagen:

Man bliver sendt til følgende side:

http://3xwilhelmsen.dk/?page_id=9 
Jeg mangler en oversigt over jeres pakkehubs. Jeres onlinebooking-ikon ser mærkeligt ud.. Det er bare sådan en grå klump, og jeg så den først anden-tredie gang jeg kiggede på siden.. måske den skal flyttes ind nederst under teksten eller lignende.

Når jeg så klikker på onlinebookingen, kommer jeg til denne side: http://www.3xwilhelmsen.dk/3xwilhelmsen.html - hvor der er fejl i billederne (røde ikoner med kryds over).. jeg kan ikke oprette mig uden at ringe ind til jer...? Why? :-) Der skal installeres et program, før jeg kan afgive ordren?
Jeg tænker at I måske bare burde droppe online bookingen, og køre 100% på at folk ringer ind til jer, indtil I har et ordentligt bookingsystem.

Det var lidt blandede inputs :)

God kundejagt! :)

Mange hilsner,
Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 13:16

hej Christian

Tak for de gode imputs:-)

Vi sender p.t direct mail ud til vores nuværende kunder og prøver at sende til de kunder vi mener der kan have en interesse i at benytte vores produkter.  jeg har faktisk igen ide om hvorfor folk ikke bider på med det samme, det er muligvis fordi deres gods ikke haster og de så kan sende det med posten til levering dagen efter.

Ang. online bookingen sidder jeg og ligger sidste hånd på vores nye hjemmeside det eneste jeg er lidt nervøs for er om der nu igen går 3 uger før vores sider kan ses i google. sidst vi skiftede hjemmeside viste google de gamle links i 2.-3 uger efter og det dur jo ikke rigtigt.

Skal jeg evt. forsøge mig med nogle flere addwords, man kunne jo godt ændre teksten lidt og evt lave lidt reklame for vores andre produkter. også selvom de kører som de skal.

Kan det betale sig at sætte en seo ekspert ind og få ham til at få vores alm hjemmeside op i en bedre placering, det burde jo lade sig gøre. Jeg kan f.eks. se at jeg ligger i toppen i på mange søgeord igennem amino, men det kunne jo være fint at det var vores egen side der kom frem.

og til slut, er der andre kanaler som kan være værd at prøve af, nu er google jo kongen af reklame. Jeg har desuden reklame her på amino i fragt katagorien, men det giver intet. der er åbenbart ingen på amino der har brug for kurer kørsel:-)

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 13:55

Hej Christian :-),

DM til nye kunder: Målretter I det til de rigtige personer? Beslutningstagerne. Og hvad er budskabet i brevet? Hvad siger de når I ringer op til dem efterfølgende? Måske I skulle tilføje et produkt, der er lidt billigere men hvor det tager en dag mere, for at konkurrere med posten, som du selv nævner. 
Prøv eventuelt et 'første ordre er gratis'-tilbud til nye kunder, for at få dem til at prøve produktet. 

Online bookingen: Sørg for at man kan oprette sig som bruger derinde, uden at skulle ringe :)
Har du oploadet et sitemap via Google Webmaster tools? Det kan få ændringerne til at ske lidt hurtigere.

Det kan klart anbefales at oprette mange varianter af sine Adwordskampagner, for at se hvilke der hitter bedst, og hvilke der konverterer bedst over i et salg.  

SEO: Helt klart - det er jo væsentligt billigere end Adwords på den lange bane. Vi laver en del SEO, og kan godt være dig behjælpelig med dette. 

Andre kanaler: Ja - men jeg ville helt klart først og fremmest finde ud af hvad der er vigtigst for beslutningstagerne, og hvor de finder deres leverandører. Nemmeste måde er at spørge dem. Derefter kan du virkelig målrette dine kampagner. 

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)