Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville du trackle dette problem?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er Yes

Jeg står og vil rigtig gerne i gang med en lille service.

Produktet er en ting man skal købe i en 6 pakke (en kasse med 6 af produkterne) denne kasse koster 12,95 det billigste sted.
Problemet er at folk rent faktisk kun bruger et ud af de 6 og smider resten ud (folk vil altså gerne betale 12,95 for produktet), min indkøbspris vil være 1,5 - 2 kroner pr produkt (ikke kasse).

Produktet er noget folk gerne vil have i weekenderne, hvis de får det enkelt vis, men de gider ikke have det liggende.

Det er kort om produktet, uden af nævne for meget.

Jeg vil gerne have lavet en abonnement service på produktet. Jeg har budget til design, betalingsløsninger og indkøb af produktet.

Det er lidt forskel på slagsen af produktet, men det vejer mellem 100 - 130 gram og er cirka 1,7 mm tyk.

Hvordan klare man den så jeg også har råd til at markedsføre mig? - Jeg skulle gerne tjene over 50 kroner pr bestilling.

Jeg har tænkt over følgende forslag:

Du modtager produktet hver uge til kun 10 kroner pr produkt. (fragt: 10,50 - 20 kroner) (20,50 - 30 kroner pr udsending)
Lad os tage udgangspunkt i produktet koster 20 kroner pr udsending og produktet koster 2 kroner (for mig)

Betal for 3 uger af gangen og få 5% rabat (10+20 * 3 = 90 - 5% = 85,5 DKK)

Betal for 6 uger af gangen og få 10% rabat (10+20 * 6 = 180 - 10% = 162 DKK)

Betal for 12 uger af gangen og få 15% rabat (10+20 * 12 = 360 - 15% = 306 DKK)

Betal for 24 uger af gangen og få 20% rabat (10+20 * 24 = 720 - 20% = 576 DKK)

Med den abonnement service vil jeg tjene følgende pr ordre:

1 uge:     8  
3 uger:   23,5
6 uger:   40
12 uger: 64
24 uger: 94

Jeg vil tjene følgende pr udsending:

1 uge:    8
3 uger:   7,83
6 uger    6,66
12 uger: 5,33
24 uger: 3,91

Jeg synes jeg tjener okay pr udsending, men er ikke helt tilfreds med det jeg tjener pr ordre - Hvis jeg også skal markedsføre mig.
Men jeg håber da også min service bliver så god at folk efter deres "bindingsperiode" forbliver medlem, så det jo rent overskud derefter Smile

Jeg har virkeligt tænkt og tænkt over hvad jeg kan gøre, og vil virkelig gerne have din idé! 

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 18:22

Kan se jeg har glemt dansk moms i min udregning - Håber ikke det bliver den der slår projektet ihjel! Angel

Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 18:31

er det kondomer? :D

Hvad er dit spørgsmål? om du vil tjene nok? eller hvordan du skal markedsføre dig? oder was?

- Anders

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:34

Ved hjælp af lidt hurtig hovedregning, kan du se at du skal have rigtig mange kunder før det begynder at blive en sjov forretning. 94 kr. i overskud på et halvt års kundepleje (husk på - i løbet af et halvt år, kan der f.eks. blive en væk i posten, og du skal bruge tid på at besvare henvendelsen, ligge en ny i til næste uges forsendelse. Derudover vil der altid være "besværlige" kunder, som måske har spørgsmål til produktet, etc. Folks forventning til serviceniveau, hænger sjældent særlig meget sammen med den pris de betaler. Vi tager "almindelig service" for givet i dag.)

Når det så er sagt...

Hvis dit produkt er eftertragtet, og du kan få mange kunder, kan det godt vise sig at være en fin forretning. Har du først en masse kunder, som bare hænger ved din service måned efter måned, er der ikke meget arbejde i at printe nogle labels og sende det af sted. Tror man kan lave på ca. 1 minut pr. stk. hvis man har en tilstrækkelig mængde. Kan du finde et par unge gutter der arbejder til 60,- i timen er den tjans nemt klaret - uden at gøre større indhug i din fortjeneste.

THE MILLION DOLLAR QUESTION

er jo så om din vare kan sælge. For mig lyder det lidt skørt at jeg skal give 30 kr. om ugen for noget jeg ellers kan få 6 af til 12,95 om ugen.. Men det kræver selvfølgelig lidt mere kendskab til din ydelse at kunne udtale sig om det. Det er korte og det lange er - du skal kunne tiltrække en masse kunder. Ellers kan det ikke betale sig.

Du skal desuden være forberedt på at det koster KR i markedsføring til at starte med, indtil budskabet om dit koncept har spredt sig.

Men prøv at skriv en gennemarbejdet forretningsplan med estimerede budgetter, etc. Det kan give et godt overblik over hvad det kræver. Få herefter nogle folk der har prøvet det før til at kigge den igennem og give dig nogle råd.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 18:40

@Anders Det vil jeg da ikke udelukke Smile

@Michael
Ja det er rigtig, først vil jeg lige sige markedsføring ikke vil blive et problem - Kan ikke sige hvorfor, men det har jeg en god idé til.

Om folk vil betale er så godt spørgsmål. Jeg har kigget lidt på markedet og faktisk fundet et par service der også tager står overpris, men jeg kender folkene bag, og ja de har mange kunder! - De tjener så deres penge på rykkere, men det en anden sag.

Eksempel her 

Lad os nu sige jeg kan skaffe 100 nye kunder hver måned og hver kunde koster 50 kroner. Vil det kunne betale sig?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 18:57

Hej igen.

Hvis du kan skaffe 100 nye kunder hver måned (modregnet dem der evt. måtte falde fra), og hver kunde koster 50 kroner at skaffe, vil det være en fin forretning. Du kan arbejde med det i fritiden de første 6 måneder. Herefter skulle du have indtægt nok til at kunne gå på deltid. På længere sigt kan det blive en fuldtidsbeskæftigelse.

Du kender selv bedre til produktet, markedet, dine forudsætninger menneskeligt og økonomisk, etc. etc. Så du kan nok bedre ligge et ordentligt budget, i forhold til de tal jeg lige hurtigt sidder og regner på. Så mit råd er forsat - lav en forretningsplan med tilhørende budgetestimat! Og få nogen til at kigge på det...

Hvis du har en god idé til markedsføring er du jo allerede godt på vej. :) Go for it, og gør det helt men ikke halvt! Men få lige styr på alle detaljer først, så du ikke brænder nallerne ;-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 19:13

Hej Michael,

Ja det er fint nok, men det er dog lidt farligt den med at betale 50 kroner som det ser ud nu, har stillet det hele op i exel nu, så nu kan jeg nemt sidde at rette i tal og se hvad der skal til før jeg når den indtjening jeg vil. - Men det hele bygger jo på om folk stadig er medlem efter perioden.

Men jeg er bange for den fragt vil dræbe mig - Jeg kunne jo lave meget bedre priser hvis fragten er lavere, fragt koster 20 kroner og produktet koster 2 kroner Smile 

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 19:42

Er der virkeligt ikke nogen der har en anden idé til det her? - Fordi den måde jeg sælger på nu kan ikke køre rundt.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:51

Hvis du f.eks. kunne få vægten på forsendelsen ned under 100gr kunne du sende som økonomi storbrev til 10kr. Sender du med tiden rigtig mange, kan du måske hive nogle gode priser hjem hos post DK..

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 20:04

Tror jeg fandt en løsning. - Jeg sender som maxi max 250 gram (20 DKK B-post)

Og så ligger jeg 2 pakker ved istedet for én.

dvs. alt i alt kommer det til at koste 45 kroner inkl. moms, fragt og produkt. - Betaler man forud flere uger ryger prisen ned.  Og så sælge jeg for max 12 uger af gangen.

Så alle der køber  3 uger eller mere tjener jeg mindst 50 kroner - Og så håber jeg at folk kan lide mit produkt og ikke afmelder sig - eller glemmer at afmelde sig Smile. Herefter tjener jeg 15 - 20 kroner hver uge for hver medlem der ikke har afmeldt sig.

Men hvad gør man ved folk der eksempel har betalt for 3 uger, når de 3 uger er gået, skriver man så brev at der bliver trukket for 3 uger igen til samme pris hvis de ikke afmelder sig? Eller kører det bare normalt pris (45 pr gang) indtil de afmelder sig?
Eller giver man et helt super tilbud til alle medlemer derefter? Fordi det er jo gratis medlem at få - så behøver ikke tjene så meget på dem. 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)