Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ville du trackle dette problem?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre der er tale om en ren hobbybutik,  skal du lige regne lidt på, hvor lang tid forsendelsen tager. Og så regne ud, om du stadig synes, at det er en god forretning. Forestil dig, at du ikke selv skulle pakke men ville betale dig fra det: Ville du stadig kunne få det til at løbe rundt.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:23

@Anette

Det er vel en hobby, kan man godt kalde det.

Men når jeg til dagligt pakker ret mange pakker, så vil jeg da gerne pakke flere hvis man kan tjene 13 - 17 kroner pr forsendelse Cool
Men det tager nok et måned at få det her på benene, men spørgsmålet er bare om folk vil betale 128,25 for 6 produkter, som de kan få i en kasse for en 1/10 af prisen.

Men ja servicen ligger jo nok i at de får det tilsendt og det hele er meget nemt for dem.

Men gad da godt jeg kunne sælge meget billigere, men Post Danmark tager jo ret meget Zip it!  - Det skal nok også tydeligt fremstå på min landingpage.

Fra Østjylland
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:53

Hmm, jeg forstår ikke, hvorfor jeg som kunde skulle vælge at købe et produkt i abonnement, som reelt bliver dyrere end, hvis jeg køber 6 af gangen.

Du siger godt nok, at man ikke gider have det liggende, men med de dimensioner du nævner, så er det jo let at gemme væk. Så med mindre det er noget der forgår hurtigt, så har jeg svært ved at se det attraktive.

Når det så er sagt, så synes jeg også, det ser ud til, at du skal kunne sælge rigtig mange før der kommer økonomi i det.

Jeg kan tage fejl, eller ikke have læst ordentligt, men sådan opfatter jeg det. Det er ikke fordi jeg gerne vil være lyseslukker, men jeg tror ikke umiddelbart ideen er så god.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 20:54

Men du sagde jo selv tidligere at man købte 6, og var nødt til at smide de fem væk.. Så kan folk ikke få det til 1/10 del af prisen, men derimod ca. 60% af din pris. Hvis man dertil ligger servicen i at få det tilsendt, hænger det fornuftigt sammen.

Men jeg har lidt svært ved at vurderede om det er noget jeg tror folk vil betale for, når du ikke vil fortælle hvad det drejer sig om. Det er fair nok at du ikke vil - det er så bare en side af sagen vi ikke kan diskutere. Jeg går derfor som udgangspunkt ud fra at dit produkt har interesse for en forholdsvis bred brugergruppe.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 21:24

@Michael

Okay, lad os tage udgangspunkt i popcorn - Det er så tæt på produktet.

Lad os sige man kan købe en kasse med 6 100 gram popz popcorn link her

Dog kan mit agrument om at det ikke kan ligge et sted nok ikke du til dette eksempel, men alt andet kan.

Popz popcorn kan i de fleste dagligvare købes i en kasse med 6 i. Prisen er her 13 - 20 kroner for en kasse.
De sælges altid kun med en slags smag, - du kan altså ikke købe fedtfattige hvis du ønsker det. (eller omvendt).

Jeg kan så yde en service hvor jeg sælger disse 100 grams poser for 10 kroner pr 100 gram, herefter yde der rabat op til 20% hvis du betaler forud. (altså giver mig et minilån).

Jeg tror faktisk på ideen, hvad siger i andre efter dette? 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 21:29

Jeg ville personligt ikke købe popcorn på abonnement. Jeg ved ikke om jeg ville med det du vil sælge.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 21:32

MichaelValentin:

Jeg ville personligt ikke købe popcorn på abonnement. Jeg ved ikke om jeg ville med det du vil sælge.

Nej det er dog hellere ikke lige popcorn jeg vil sælge, måske dårligt eksempel.

Men generelt hvad er godt at sælge på abonnement? Hvad bruger folk ugeligt eller månedligt? Bare for at finde på noget andet end kondomer.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 21:46

Jeg syntes eksemplet du selv viste med selvbruner er meget godt. Hvis det er en god slags er den måske ikke lige til at få i supermarkedet, eller måske i det hele taget i den by man bor i (sepcielt på landet..). Hvis man så samtidig er en tilstrækkelig forfængelig person er denne selvbruner jo "nødvendig", og kan man få den tilsendt en gang hver / hver 2. måned, hvor man samtidig sparer en længere køretur, kan det jo være en meget fin deal for begge parter.

Og det er netop det du skal gå op i. Find noget der vil være en god deal for begge parter. Hvis du ender ud i at skulle "prakke folk noget på" som er dyrt / upraktisk / etc. bliver det en rigtig kedelig forretning.

Jeg er nok ikke den store tilhænger af den slags - jeg bor også selv i byen, hvor jeg kan få det meste i nærheden. De ting jeg ikke kan få i nærheden, bruger jeg sjældent og uregelmæssigt og bestiller derfor disse på nettet efter behov. De eneste abonnementer jeg har er på avis og et par tidsskrifter, og så selvfølgelig mine kontaktlinser, som jeg får sendt en gang hvert halve år. Dem har jeg netop abonnement på, fordi jeg ved at jeg skal bruge dem nu og flere år frem, jeg ved næsten præcist hvor mange jeg skal bruge og jeg er virkelig på den hvis jeg ikke har dem. I en sådan situation er et abonnement fantatsisk. 

Men hvis du har et produkt, som mange gerne vil abonnere på til en pris hvor du tjener fornuftigt på det, er det helt sikkert en god forretning. Jeg tvivler måske bare på hvor god idéen er - når der er mulighed for en god forretning, er det ofte gjort allerede. Men har du noget genialt i ærmet, så se at komme i gang! :D

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 21:54

Jeg vil også mene at vi kunne sælge de popcorn på baggrund af kun 6% fedt.

Er du klar over hvor meget smør/fedt der er i sådan en normal pakke mikropopcorn? Det er så ulækkert! Tror faktisk gerne folk vil give 25 kroner for sådan en to pakker hver uge, hvis de selv får lov til at vælge smag og om det skal være fedtfattig, - at der så er 20 kroners fragt tror jeg også folk overlever.

Jeg tror på mit produkt. Jeg skal nok få kunder. - Men om de er tilfredse efter bindingsperioden skal jeg ikke kunne garantere, hvad tror du? Personer der er villige til at tilmelde sig denne service, melder de sig også fra igen med det samme? - Jeg ved udemærket godt du ikke er min målgruppe, da du helt sikkert at sund og fornuftig. Men generelt tror jeg der er et marked, hvis bare jeg kan få 200 - 300 med på det her efter 6 måneder har jeg alligevel et overskud på over 5000 kroner, det vil jeg mene er okay, - og jeg vil også mene 300 er et realistisk tal.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 23:44

Jeg har fundet den perfekte løsning Yes
Shit hvor er jeg bare glad Smile 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)