Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

b-one.dk, en advarsel

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg synes nu nok, at man som firma ville få mere ud af at tilbagebetale beløbet.

Hvad får de ud af deres forretningsmetoder ? I dette tilfælde en sur kunde, som måske koster dem væsentligt mere end de ville betale tilbage ?

Desværre koster et webhotel mindre end forbrugerklagenævnets bagatel grænse, som vistnok er 800 kroner. Så var det privat og til en højere pris havde du haft den mulighed.

Mogens

Easy Webhost

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 22:54
Hej igen

Jeg sad lige og rodede deres betingelser igennem :

Der er som udgangspunkt fri trafik. Dog forudsættes en normal trafikafvikling, der ikke forstyrrer trafikken for andre

kunder.

Spørgsmålet er så nu hvad "normal trafikafvikling" betyder. Er det 2 GB om måneden eller hvor går grænsen ?

Mogens

Easy Webhost

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:09
Igen - ikke tilhænger af B-one betingelserne, og derfor overraskende at jeg er fortaler for dem - men:

Dato: 04-08-2006 22:53:41
Forfatter: www.easywebhost.org

Hej igen.Jeg sad lige og rodede deres betingelser igennem :

Der er som udgangspunkt fri trafik. Dog forudsættes en normal trafikafvikling, der ikke forstyrrer trafikken for andre kunder. Spørgsmålet er så nu hvad ''normal trafikafvikling'' betyder. Er det 2 GB om måneden eller hvor går grænsen ?

Hvis noget lyder for godt til at være sandt, er det måske også netop det. Man betaler 9 kr om måneden - hvad forventer man så reelt?
''Normal trafikafvikling'' kan gradbøjes i det uendelige - en gummiparagraf. Er man utilfreds med dette, og ikke mener at det er godt nok til 9 kr /md, bør man vælge en anden udbyder INDEN man betaler.
B-one gør intet galt - de fortæller dig at det altid er deres vurdering, og de kan gøre ved dit webhotel som de vil. Man SKAL acceptere dette inden man betaler, læser man ikke betingelserne inden -  er det det et aktivt valg som DU som køber tager.

Hold nu op med det fnidder-brok-pegen-fingre-det-er-de-andres-skyld-jeg-læste-ikke-betingelserne-før-jeg-betalte for 9kr/måned + 90 kr i oprettelse (inkl moms vel og mærket). Køb af domænet alene hos fx speednames koster 592,50
kr  - så se lyst på det - det er jo reelt en besparelse
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:28
Jeg må nu også give Jan ret i at det ikke er kutyme at man kun har "5 minutters fortrydelsesret". For det første er jeg tilhænger af at man holder sig til branchens kutymer da det ville gøre det mere ensidig for kunderne.

Desuden syntes jeg det er et strategisk dårligt valg af b-one.

For det første: Hvem gider at have en kunde der ikke vil handle med en, han vil typisk bruge meget tid af din support, brokke og ringe så snart der er det mindste og i sidste ende koste dig mere end (Både psykisk for din support og i kroner og øre) end det han har betalt, for ikke engang at komme ind på dårlig omtale.

For 16 år siden lærte jeg i mine marketingstimer at en utilfreds kunde snakker 15 potentielle kunder og en tilfreds kune snakker med 5 potentielle kunder om din virksomhed. Idag med forummer som dette er det nok nærmere 1500 en sur kunde "snakker" med.

Så det er da helt grotesk dumt at holde en kunde pga sådan et latterligt beløb.

MEN jeg syntes det er ok b-one.. bliv ved.. bliv værre.. vi skal nok samle jeres kunder op med lidt god support når det flygter fra jer

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:28
Dato: 04-08-2006 15:33:15 Forfatter:Jan Frydendal
Hvis du kigger i købeloven igen og finder
stykket om fjernsalg vil du se at fortrydelsesrettetn
bortfalder ved specialtilpassede produkter
- som vores.

Specialtilpassede ydelser... nej nu må jeg le!!

At sætte en automatisk process igang med at lave en lille bid af en harddisk klar til dig, kan da næppe betejnes som specialtilpasning.

Men sager som denne hvor b-one igen viser ingen "fingerspitzgefühl" fortæller jo bare (igen) noget om seriøsiteten.
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:48
Dato: 04-08-2006 23:27:58
Forfatter: Casper Sigaard
Specialtilpassede ydelser... nej nu må jeg le!!
At sætte en automatisk process igang med at lave en lille bid af en harddisk klar til dig, kan da næppe betejnes som specialtilpasning.
Men sager som denne hvor b-one igen viser ingen ''fingerspitzgefühl'' fortæller jo bare (igen) noget om seriøsiteten.

Nemlig ja! B-one rammer et godt segment - privatbrugere der skal bruge en hjemmeside uden de større krav/trafik/telefonsupport/backupkrav/tilpasninger/osv/osv.
Hurra! Og det er de gode til - masser af features, til en bette lille slat mønter. For 9kr/md mener jeg faktisk at det er en killer løsning de sælger, som netop kan holdes på dette prisniveau fordi at de er gode til at lave forretning, gode til at automatisere, gode til at markedsføre, og gode til håndtere et væsentligt volumen af kunder.
I den type forretning er der hverken plads til ''fingerspitzgefühl''
eller et telefonummer man kan ringe til - og al respekt for det - sådan er betingelserne. At købe produktet som forbruger, er et aktivt valg man træffer.

MEN! Erhverv? Næh nej - det er en ommer. De har max standardiserede ''NEJ'' til alle der spørger kritisk, og det kan de gøre fordi at det står i deres kedelige betingelser. Slut prut - det er lovligt, ikke noget at komme efter - læs det før du køber.
Stil dig kritisk over for de ydelser du køber - og lav research før køb.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:52
Nu skal jeg heller ikke være fortaler for B-one, har haft dem og har dem ikke mere, af en god grund.

Men nu vi alle er iværksættere så skal vi også huske på økonomien. Det er altså begrænset hvor meget B-one kan sætte af til hver enkelt kunde når man kun vælger at betale 9 kroner.

Du kan få 1 minuts support i måneden, og for 90 kroner i oprettelse kan du lige nå at få et kvarter til det. - Derfor kan det da heller ikke overraske nogen at de har fuldautomatiserede systemer der opretter ved bestilling, og derfor forsvinder fortrydelsesretten jo også.

At de så ikke lige betaler de penge tilbage forstår jeg ikke, men på den anden side, hvis de har 10-15 kunder hver dag der glemmer at læse deres betingelser igennem og bagefter vil have pengene tilbage, så forstår jeg egentlig godt de ikke gider blive ved med at betale penge tilbage.

Hvis man vil have noget hosting, hvor man har support, så må man altså også betale hvad det koster. Tvivler på at særlig mange herinde har lyst til at arbejde til en månedsløn på 9 kroner :)

Jeg ved naturligvis godt det er firkantet stillet op, og jeg er udmærket klar over de tjener de penge de skal. Men jeg er efterhånden bare ved at være lidt træt af at i diverse fora er der rigtig mange der altid brokker sig over de billige hosts. Især de folk der forventer at få god support 100% oppetid, 30-40gb trafik og andet godt for 5-9 kroner i måneden.

Jeg kan blandt andet anbefale wannafind.dk de er dyrre men har utrolig god support, de er villige til at gå langt, og lave specielle aftaler med kunder, de betaler gerne pengene tilbage, selv flere uger senere hvis man nu ikke lige kunne bruge det til det der var planen.

De er utrolig stabile og ikke mindst venlige når man stiller dem dumme spørgsmål.

Hvis man ikke har "råd" til de her 70 kroner i måneden, vil jeg anbefale man vælger www.unoeuro.dk som er et datterselskab til dem der ejer wannafind.dk.
Men her skal man altså heller ikke forvente der sidder 3 supportere klar til at support. Men for de webhoteller jeg har hos dem, har der været en god oppetid.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:33
Jeg vil da så egentlig gerne lige sige noget pænt om B-One: der har kun været 6 timers nede-tid (hvad jeg ved af) i de to år jeg har haft mit "skilt" hosted hos dem - og begge gange har det været varslet. Derudover fungerer deres engelske chatsupport ganske upåklageligt med nogle høflige og behjælpsomme mennesker i den anden anden. Så har de nogle webservices, som at skruet nogenlunde pænt sammen i forhold til hvad man ellers kan risikere at få. Og så er der jo endelig prisen der nærmest er rørende..
Til sammenligning havde jeg før et jysk firma, der var væsenligt dyrer, hvor det kørte lidt skævt noglegange og de havde fire timers support i hverdagen, hvis de da ellers tog telefonen..

Problemet begynder så der hvor man skal have installeret forskellige former for cms

@marcus

Lige et andet spørgsmål ang. dine dedikerede servere: vil man kunne leje en af dine servere i f.eks en måned til de priser og sætte den til at processere røven ud ad bukserne, som hvis man f.eks skal rendere en 3D-film eller regne en proteinstruktur ud?

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 12:54
Hej David

I princippet ja, men jeg sender dig lige en privat message for ikke at spamme tråden.

Hilsen

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 22:14
Hej Martin

Ehm hvad har wannafind og andre udbydere lige med indlægget om B-One at gøre ?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)