Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karma og Topliste-orientering

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 7 person

Kære venner

Jeg kan se at der er en del forvirring omkring de nye toplister og alt det med karmapoint.
Der er flere der nu er nervøse for, at alle nu vil rende rundt og lave og besvare indlæg for at få point. Men lad mig slå fast med det samme, det giver så godt som intet.

Det der giver noget, er hvor mange "stjerner" man får for sine indlæg og det der virkelig sparker røv, er at besvare et spørgsmål og få det  verificeret som "Rigtig Svar" og få brugere til at vælge ens indlæg som "Favorit Indlæg".

Med andre ord, så får man så godt intet ud af at "spamme". Og det betyder at den eneste måde man kan nå toppen på, er at give god og vedvarende hjælp.
Og for at sikre det i fremtiden, så arbejder vi konstant med "vægtende" for at finjustere systemet.

Så tag det roligt, Amino forblive et godt sted at være.

Dbh Martin

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin,

Tak for et godt afklarende indlæg.

Jeg vil gerne foreslå, at der lukkes for brugeres rating af egne indlæg.
Hvis man skulle se sig rigtigt sur på en bestemt Amino bruger, kan det så ikke laves, så man kan "filtrere" vedkommendes indlæg fra.
Altså så man helt slipper for vedkommendes indlæg.
Så vidt jeg husker, har Facebook en lignende feature.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

nielco:

Hej Martin,

Hvis man skulle se sig rigtigt sur på en bestemt Amino bruger, kan det så ikke laves, så man kan "filtrere" vedkommendes indlæg fra.

Jeg håber at det at stemme på egne indlæg er fjernet i næste version af det software amino kører på.
Det med at filtrere brugere væk kan jeg ikke forestille mig at lave, så slemt har vi det heller ikke på Amino.

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 20:37

Martin Thorborg:

nielco:

Hej Martin,

Jeg håber at det at stemme på egne indlæg er fjernet i næste version af det software amino kører på.
Det med at filtrere brugere væk kan jeg ikke forestille mig at lave, så slemt har vi det heller ikke på Amino.

Dbh Martin

Nej, og det vil også se dumt ud med quotes.

Person B har blokeret person C

A: Hej, jeg er ny her! :)

B: Velkommen! :)

C: Kan du ikke bare #¤?" væk?????

A: Slap af du er nederen!!!!

B: Snakker du til mig???

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har ikke lige formlen for, hvordan det skulle fungere i praksis.
Det gør det på Facebook.

Men da Amino er en anden type "community", kan det måske være lidt svært at gennemføre.

Det er dog godt, at blokeringen af votes for egne indlæg er i roadmap'en.
Jeg har lidt svært ved at gennemskue karma-udregningen, når nogle velmente og brugbare indlæg får <10 i karma, mens sene kommentarer får betydeligt mere.
Hænger det sammen med votes for egne indlæg? Smile

Anyway.. keep up the good work.
I gør en stor forskel! Yes

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:18

Martin Thorborg:

Jeg kan se at der er en del forvirring omkring de nye toplister og alt det med karmapoint.
Der er flere der nu er nervøse for, at alle nu vil rende rundt og lave og besvare indlæg for at få point. Men lad mig slå fast med det samme, det giver så godt som intet.

Meget sjovt, at du skriver det, netop samme dag, som SEO-kategorien er blevet oversvømmet med ultrakorte indlæg skrevet med det formål at hente karmapoint Smile

(men ok, de indlæg blev skrevet for at leve op til de nye karmakrav for blogs, ikke for at toppe listerne, så vidt jeg læser forfatterens indlæg i debatten her. Altså er det ikke de nye toplister som er årsagen.)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:10

Frank Hellerup Madsen:

Martin Thorborg:

Meget sjovt, at du skriver det, netop samme dag, som SEO-kategorien er blevet oversvømmet med ultrakorte indlæg skrevet med det formål at hente karmapoint Smile

(men ok, de indlæg blev skrevet for at leve op til de nye karmakrav for blogs, ikke for at toppe listerne, så vidt jeg læser forfatterens indlæg i debatten her. Altså er det ikke de nye toplister som er årsagen.)

Det er ikke sikkert det er så tilfældigt ;-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 02:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:

Martin Thorborg:

Dbh Martin

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Er det så tilfældigt at du dobbelt poster for at få dobbelt karmapoint......ak ja selv martin er en karmarytter Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:40

Dennis Kjærgaard:

Martin Thorborg:

Er det så tilfældigt at du dobbelt poster for at få dobbelt karmapoint......ak ja selv martin er en karmarytter Smile

Og jo flere gange det samme budskab bliver gentaget - des mere vægter det!Big Smile

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)