Der hvor du skal passe på er med at kalde den for danmarks bedste. For hvem bestemmer det? Jeg kunne godt nævne nogle af de ting som jeg er mest glade for i mit system og som jeg ikke har set andre steder, men jeg vil ikke kapre tråden :) Men vil gerne give dig et prøve-login når min cms del er 100% færdig :)
|
Niels:Men vil gerne give dig et prøve-login når min cms del er 100% færdig :)
Er der ikke en del herinde som "er ved at bygge et cms/shop" etc.? Umiddelbart har vi valgt Magento som platform da det er svært at konkurrere med når det gælder pris kontra features.
Husk på at når man som kunde vælger et system, så vælger man også leverandør på platformen. Hvis man bruger noget open source kan man altid skifte leverandøren ud (hvis platformen er udbredt nok). Det kan man ikke når man vælger en mindre dansk virksomhed som har lavet deres eget cms/shop sjov.
Jeg har selv (som så mange andre kode nørder) udviklet mit eget cms for en fem år siden. Jeg er holdt op med at sælge det, da det giver mig alt for meget support, hvilket er lidt svært at håndtere når det "bare var noget jeg egentligt lavede for sjov".
Så hvis I virkelig insisterer på at lave jeres egne løsninger (hvilket jo kan være en fuldstændig valid mulighed), så tænk også lidt længere frem end kun den tekniske løsning. Personligt som kunde ville jeg aldrig vælge en mindre virksomhed med noget eget udviklet (hvis det altså er noget så generelt som et cms/shop løsning. Vi bruger en del SAAS løsninger i virksomheden).
For større virksomheder, er platformsvalget strategisk. I hvor mange år kommer der service pakker, i hvor lang tid kan man få officiel support, er det let at skaffe udviklere til platformen osv. Det er jo een af grundene til at Microsoft SharePoint sjovt nok kan sælges. Et produkt jeg er meget ude på som konsulent og hvor man ikke får meget hjemmeside til under 5 mill. DKR.