Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks nok mest google venlige webshop?

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Dennis Kjærgaard:

Det bliver spændende at se hvad du kommer ud med, så må vi se om vi kan tillade os at kalde det danmarks bedste mht. seo, vores cms mener vi pt. er det bedste i danmark, men vores søgemaskine "ekspert" har også 11 års erfaring Yes

Der hvor du skal passe på er med at kalde den for danmarks bedste. For hvem bestemmer det? Jeg kunne godt nævne nogle af de ting som jeg er mest glade for i mit system og som jeg ikke har set andre steder, men jeg vil ikke kapre tråden :)

Men vil gerne give dig et prøve-login når min cms del er 100% færdig :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:10
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Niels:

Er der ikke en del herinde som "er ved at bygge et cms/shop" etc.? Umiddelbart har vi valgt Magento som platform da det er svært at konkurrere med når det gælder pris kontra features.

Husk på at når man som kunde vælger et system, så vælger man også leverandør på platformen. Hvis man bruger noget open source kan man altid skifte leverandøren ud (hvis platformen er udbredt nok). Det kan man ikke når man vælger en mindre dansk virksomhed som har lavet deres eget cms/shop sjov.

Jeg har selv (som så mange andre kode nørder) udviklet mit eget cms for en fem år siden. Jeg er holdt op med at sælge det, da det giver mig alt for meget support, hvilket er lidt svært at håndtere når det "bare var noget jeg egentligt lavede for sjov".

Så hvis I virkelig insisterer på at lave jeres egne løsninger (hvilket jo kan være en fuldstændig valid mulighed), så tænk også lidt længere frem end kun den tekniske løsning. Personligt som kunde ville jeg aldrig vælge en mindre virksomhed med noget eget udviklet (hvis det altså er noget så generelt som et cms/shop løsning. Vi bruger en del SAAS løsninger i virksomheden).

For større virksomheder, er platformsvalget strategisk. I hvor mange år kommer der service pakker, i hvor lang tid kan man få officiel support, er det let at skaffe udviklere til platformen osv. Det er jo een af grundene til at Microsoft SharePoint sjovt nok kan sælges. Et produkt jeg er meget ude på som konsulent og hvor man ikke får meget hjemmeside til under 5 mill. DKR.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Lindgren:

Er der ikke en del herinde som "er ved at bygge et cms/shop" etc.?

Jeg har ikke lige tal på hvor mange der er ved det.

Men dit indlæg er godt Rasmus. Jeg har selv skrevet et blogindlæg her ang. det at vælge open source eller Saas. Der er fordele og bagdele ved begge modeller.

Nogle vil gerne kunne det hele selv og have friheden til at vælge mens andre gerne vil lade andre ordnet opdateringer, backup m.m. og så have frihed til at styre deres forretning.

Jeg har fundet breakeven på mit produkt og har nogle der venter på at de kan begynde at teste det. Du har ret i at der kræves support til sådan en løsning som ikke er open source, men vil lige påpege at det ikke er "for sjov" jeg laver sådan en løsning. Jeg mener nemlig at de løsninger som man kan leje sig ind på idag er for dårlige.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi er også ved at lave en ny og dratisk anderledes version, af vores system. Så vi er vel også i kategorien, med dem der er igang med en webshop/cms.

Vores vision er at leverer et shop/cms system, der giver kunden optimal frihed uden at skulle indvolverer en udvikler. Det bør foregå via drag-n-drop samt dialoger.

Hvor Magento og mange fleste andre Open Source løsninger er rettet imod teknikere og udviklere, så har vi valgt at rette vores system imod folk der er for travle til at bekymre sig om teknik. Og så giver det rigtigt god mening at leverer løsningen som Saas.

Vi er idag rigtigt langt med at vise at systemet er fleksibelt nok, måden vi har opnået det på er simplethen at få 10 webdesignere til at lave layouts til os, og så implementerer dem uden at kode. Der mangler stadig nogle men indtil videre ser det rigtigt godt ud.

Anden fase som vi allerede er lidt tyvstartet på, består i at gøre løsningen brugervenlig og hurtig at arbejde med. Specielt her har vi nogle kort i ærmet, som skulle give enormt høj produktivitet.

Som det ser ud i pt. er den klart største styrke ved systemet, at det sætter os istand til at leverer skræddersyede løsninger mange gange, hurtigere end vi kunne baseret på Magento, Umbraco eller fra bunden.  Samtidigt er de løsninger, der levereres ekstremt fleksible grund af drag-n-drop teknologien, har kunden efter vi har levereret, rigtigt gode muligheder for at tilrette løsningen, f.eks. for at optimerer konverteringsraten.

Det bliver rigtigt spændende, at se om vi har ramt rigtigt, den indledne modtagelse kan der ihvertfald ikke klages over.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Dennis Kjærgaard:
Det bliver spændende at se hvad du kommer ud med, så må vi se om vi kan tillade os at kalde det danmarks bedste mht. seo, vores cms mener vi pt. er det bedste i danmark, men vores søgemaskine "ekspert" har også 11 års erfarin

Jeps, og deMib har RedPitt der både er CMS og Shop. Han har endnu længere tid i branchen. Har han så automatisk det bedste ?

Det bliver spændende om debatten, om hvor søgemaskine optimeret en webshop er på et tidspunkt, bliver fakta baseret i stedet for at handle om hvem der har været i branchen længst eller været bedst til at personligt promovere sig ?

Gad vide om kunderne er kun undersøger sagen, så overfladisk at de ser hvem der står bag, eller om de er så grundige at de checker hvilket features der ligger i de forskellige systemer ?

PS: Vi har Danmarks mest profitable webshop system, jeg har siden mine tidlige dage som avisbud haft erfaring med at tjene penge, det er rigtigt rigtigt mange år. Og hvis nogen af vores konkurranter har ansatte der har mere erfaringen, så må jeg til at havde fat i bedste forældrene.

Hej Lundsby

Hvis du læser igen har jeg skrevet "vores cms mener vi pt. er det bedste i Danmark"

Så der står ikke at det blot er fordi vores søgemaskine "ekspert" har 11 års erfaring.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:24

Hej Molvins

Molvins:
Jeg tror, det bliver svært at finde nogen, der gider vente på, at der kommer 9 andre til at få udviklet en webshop.

Hvem siger man skal vente?, måske står der allerede 9 andre i samme situation som en selv.

Molvins:
Når man skal have en webshop, så skal det være nu, og man gider i hvert fald ikke vente for at få det samme som de andre

Skal det være nu? Jeg tror ikke mange seriøse webshop bare er startet fra den ene dag til den anden. I så fald findes der mange andre webshops, som kan opfylde dette behov, og hvis det er det man ønsker, er man heller ikke i vores målgruppe Smile

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:30

Molvins:

Det er også sjovt med dem, der skriver, at de er har 10+ års erfaring med e-handel i Danmark. Det benægter jeg ikke, men dankort-betaling på nettet er kun 10 år gammelt, så den erfaring man havde inden er reelt ikke meget værd. Også fordi de få, der handlede på nettet havde et helt andet handelsmønster, end dét, de har i dag. Men fred være med det - folk har da lov at have deres erfaringer (og prale med dem). Bare fordi man har gjort noget i mange år, behøver man jo ikke være god til det. Jeg har lavet mad i 15 år, men er stadig elendig til det. Så 15 års frikadelle-stegning batter ikke meget her Big Smile

Man kan jo kigge efter mange ting, men i min bog tæller resultater mere end erfaring (omend man ikke skal kimse ad erfaringen. -Det skal man i øvrigt ikke ad ret mange ting, ifølge gamle Dan T.)

Held og lykke til jer alle med at udvikle Danmarks mest SEO-venlige webshop. Hvis I skal ha' et råd fra een med mere end 8 års erfaring Wink som e-købmand, så er SEO kun en lille del af at være e-købmand.

En til fra dig....du stjæler min tid Wink

Hvis du har 8 års erfaring som e-købmand, så ved du vel også at søgemaskineoptimering ikke har noget at gøre med hvor lang tid, der har været dankort betaling på nettet.......men hvor lang tid der har været søgemaskiner.

Er seo kun en lille del af en webshop??? Wink Kom nu ind i kampen, hvis man som professionel webbureau ikke ved det, så skal man nok finde noget andet at lave. Wink

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:35

Niels:

Dennis Kjærgaard:

Det bliver spændende at se hvad du kommer ud med, så må vi se om vi kan tillade os at kalde det danmarks bedste mht. seo, vores cms mener vi pt. er det bedste i danmark, men vores søgemaskine "ekspert" har også 11 års erfaring Yes

Der hvor du skal passe på er med at kalde den for danmarks bedste. For hvem bestemmer det? Jeg kunne godt nævne nogle af de ting som jeg er mest glade for i mit system og som jeg ikke har set andre steder, men jeg vil ikke kapre tråden :)

Igen......der står: vores cms mener vi pt. er det bedste i danmark

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dennis Kjærgaard:

Så der står ikke at det blot er fordi vores søgemaskine "ekspert" har 11 års erfaring.

Det har du helt ret, du har ikke skrevet at det blot er fordi at Marcel har 11 års erfaring. Men det er det eneste reelle argument, du er kommet med. Udover det har du på ingen måde fremlagt noget der gør at man på nogen måde kan tage din påstand seriøst.

Det er selvfølgeligt også lidt smart, for udfra din påstand har jeg ingen jordisk chance for at vide hvordan vores eget system eller andres, er sammenlignet med jeres. Det kan være bedre til SEO og det kan være dårligere, det er der ingen inkl. jer selv der har noget som helst belæg for at udtale sig om.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 11:47

Lundsby:

Dennis Kjærgaard:

Det har du helt ret, du har ikke skrevet at det blot er fordi at Marcel har 11 års erfaring. Men det er det eneste reelle argument, du er kommet med. Udover det har du på ingen måde fremlagt noget der gør at man på nogen måde kan tage din påstand seriøst.

Det er selvfølgeligt også lidt smart, for udfra din påstand har jeg ingen jordisk chance for at vide hvordan vores eget system eller andres, er sammenlignet med jeres. Det kan være bedre til SEO og det kan være dårligere, det er der ingen inkl. jer selv der har noget som helst belæg for at udtale sig om.

Hej Lundsby

Læs nu indlægene ordenligt. Overskriften på dene tråd er: Danmarks nok mest google venlige webshop?

Indlægget er skrevet, fordi vi skal i gang med at udvikle en ny webshop, og i indlægget slutter jeg af med 2 spørgsmål:

I denne tråd vil vi gerne høre hvilke ting, som du mangler eller bliver begrænset af i din nuværende shop?

Hvad forventer du af din webshop?

Derfor er denne tråd oprettet, om du blot ønsker at få potentielle kunder til at trivle på vores produkt, og i stedet vælge dit, vil jeg lade stå hen i det uvise.

Personligt bruger jeg hellere tid på mine kunder og ikke hvad vores konkurrenter mener eller gør.

Du skal ikke tage dette personligt, det er mere trenden på amino med at konkurrenter altid skal starte faglige diskutioner og skabe trivl hos de som følger tråden, som ikke er den oprindelige tråds hensigt.

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)