Hej! Rasmus: Selvfølgelig - vores maskine er en Canon W6200, og maksbredden er som nævn 60 cm. Jeg synes du skriver at din maks-bredde p.t. er 108 cm - vil du udvidde til noget mindre ?. Jeg er meget tilfreds med maskinen - vi oplever aldrig problemer med den, og printet bliver super-flot - og når man kombinerer det med photoglossy bliver farverne endnu flottere. Vi kan også printe på materiale der kan tåle at være udendørs, så den giver ret mange muligheder. I øvrigt til Jer andre: Jeg glemte at skrive at priserne er inkl. moms, og at jeg selvfølgelig giver 15% AMINO-rabat ![]() |
Tryk af en enkelt plakat
Nej, når jeg taler om at udvide, så mener jeg ikke størrelsesmæssigt, men ved at have en printer mere - så ville jeg bare lige høre om erfaringer, pålidelighed, holdbarhed for printet, blækteknologi og ikke mindst blækkets tilgængelighed. |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
I MediaMouse laver vi jo mange forskellige former for tryk. Hvad angår fotos så er det enten rigtige fotoforstørrelser eller print som der at vælge imellem. Vi kan printe i formater op til 2,2 meter i bredden og uendeligt i længden. Prisen udregnes efter antal kvadrat cm. Men dettil vil jeg lige sige at jeg på ingen måde kan give priser som er så langt nede som de priser som pbtryk og Thomas har kæmpet hinanden ned på. De priser ligger under hvad vores omkostninger er i slidtage og forbrugsstoffer (papir, toner, rensevæske m.m.), så det vil være ren underskudsforretning at hoppe med på den vogn. Til info, så kører vi de helt store størrelser på en Mutoch Rockhopper som tager ruller med en bredde på 2,3 meter, hvilket plejer at være rigeligt for de flestes behov. Det er en OctaChrome-baseret maskine, hvilket vil sige at den benytter 8 forskellige farver som er lysægte og vandfaste i ca. 3 år. hvis det hænger udendørs. |
Det er en hård branche, og der findes mange "selvudlærte", som køber en maskine billigt og starter produktion. Boblen holder i få mdr. eller år, og så sprænger den. Men til den tid er der kommet nye folk, der gør det samme. Det er den kamp, vi alle står med og den er svær at vinde på priser alene. Her skal argurmenter som kvalitet, service og tryghed være sælgende faktorer. Men nu har Thomas og jeg lagt tilbud ud - og for en forbundsfælle vil jeg gerne gøre et stykke arbejde billigere, hvis det kan hjælpe. Hvem ved? Måske falder der noget godt af på sigt den anden vej? |
Har du prøvet Lasertryk.dk?! Vi har fået bl.a. postkort leveret hurtigt - og billigt, og i rimelig kvalitet! |
Martin
Mange tak for hjælpen! :) Jeg kigger lige jeres svar igennem, og vender tilbage...! Mange hilsner, Rasmus.. Ps. Har prøvet LaserTryk.dk! De er billige, men langsomme og har dårlig service |
Hehe, priskrig var nu heller ikke tanken ![]() Jeg er enig med dig PB - jeg vil gerne give en god pris til vores AMINO-kollegaer. Relationer herindefra kan vise sig at give et godt udbytte på sigt. Jeg er dog ikke nede under eller tæt på kostpris med mine priser - vi skal alle sammen tjene penge. PB: Vedr. canon-printeren (W6200) - som nævnt er vi rigtig godt tilfredse med den - produktions- og kvalitetsmæssigt er maskinen meget pålidelig. Vi har enndu ikke måtte bestille teknikker til den, og det er alt andet end lige et særsyn for print-maskiner i dag. Maskinen printer med Inkjet - og bruger Canon''s eget blæk. Jeg ved ikke om det er muligt at bruge en anden type blæk. Den er tilsluttet vores IT-netværk og kan således stå alene uden en PC direkte tilsluttet. Spørg endelig hvis du vil vide mere om den. |
Det er mit indtryk at Canons maskiner er ret dyre at printe på og jeg kender ikke umiddelbart en pålidelige leverandør af bulk blæk til den. Men positivt er det at høre at den praktisk talt er service-fri. Overvejer en Roland som min næste maskine. |