Jeg har oprettet et spørgsmål på eksperten for at høre hvad IT folk mener om det program og det er ikke noget du behøver at tage personligt.
Der er intet odiøst i at stille spørgsmålstegn ved et program og dets anvendelse og potentiale, det der kan give anledning til "opstød" er med hvilken begrundelse man gør det, og om det giver mening at gøre det. Set i den kontekst at du er meget imod programmet og dets anvendelse, så går det fra at være en almindelig undersøgelse til at være noget der ligner en hetz.
Det kan så undre mig, at du har et behov for at få andres syn på programmet, når du har din helt klare holdning, hvad nu hvis andre mener det er godt?
Er det så vendt til en nørd mod andre nørder eller?
Men jeg synes du skulle høre en anden synsvinkel fra nogle af os der arbejder med IT til hverdag . Det er muligt at dine kunder er tilfredse men det program gør vores hverdag mere kompleks - da det retter nogle ting i registry men ikke løser generelle problemer i styresystemet.
Hvis du mener det er udviklet til at løse generelle problemer i styresystemet, tager du så ikke fejl? Er det ikke et program der er med til at optimere hastigheden på en pc, ved at lave ændringer i opstarten, ved at man slår ting til og fra som ikke er nødvendige og samtidig så rydder op i andre ting? Hvis du lan påpege generelle problemstillinger i styresystemet, så tag kontakt til MS eller få et job hos dem, det kan du på sigt få mere ud af.
Så for mit vedkommende er det ikke nogen hjælp når folk har det installeret og som jeg skrev stoler jeg ikke på det.
Jamen der taler du mod de faktiske resultater, og dermed bruger du en masse energi til ingen verdens nytte. (Se mine test resultater nedenfor)
Det er fint nok at I har solgt en masse og men syns lige du skulle høre det fra en anden synsvinkel også.
Hvorfor? Når folk generelt er tilfredse, hvad er det så der gør at man mener at der er behov for at skrive noget som folk ikke kender noget til eller almindelige brugere som sådan ikke ved en dyt om og heller ikke kommer til? De fleste almindelige brugere aner intet om registry, de ved dårligt hvad ordet skal oversættes til.
Nu er det sådan at vi oplever temmelig mange mærkelige programmer som brugere installerer i håb om at kunne afhjælpe et problem - så f.x pcrengøringsmaskine og MSantivirus2009/2008 - de fleste er enten spyware eller kun lavet for at lokke folk til at købe. Så derfor er der en naturlig skepsis overfor nye programmer som ikke har den store effekt men hvor der anvendes en masse manipulerende for at sælge.
Det skal I da kun være glade for, med mindre det er fordi I har givet en fast pris på rensning af en privat PC og måske har prissat for lavt i forhold til den arbejdstid der bruges. For ellers skal I da kun grine hele vejen til banken.
Programmet har for de flestes vedkommende en stor effekt målt i %. Jeg tror du har set dig "ond" på antallet af fejl der tilkendegives og at din modvilje faktisk ene og alene er udviklet ud fra dette. Men i forhold til oplevelsen som forbruger der har erhvervet noget brugbart, så er det ikke ualmindeligt at man markedsføringsmæssigt understreger at kunden har valgt rigtigt ved at hylde princippet "at overdrivelse fremmer forståelsen".
Men jeg har lovet dig at teste det program og så er der ikke mere i det herfra.
Du får svar når jeg har testet det på en ren pc m.m.
Som jeg har skrevet til dig tidligere, så giver det ingen mening at teste på en nyinstalleret PC, for der vil den også finde fejl, da MS per default har aktiveret en del der gør tingene langsommere. Og desuden har folk sjældent fokus på opstartshastigheden når de har købt en ny computer. Jeg vil gå så langt at sige, at almindelige brugere i dag i deres bevidsthed accepterer en længere opstartstid, da de i medierne hele tiden ser at nu kan programmerne mere og mere, så derfor er det ikke et issue på en ny PC. Og på PCére som har været brugt effektivt i en periode, så vil man klart se en forbedring og det er netop dét som der lægges fokus på. Så ingen grund til at fjerne fokus fra budskabet, for så kan man finde fejl alle steder.