Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på Yahoo!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg sidder og undrer mig over hvorfor min side Bubbleshooter.biz er så mega dårlig placeret på Yahoo når placeringen på Google er fin.

Hvilke trylleord skal man bruge for at komme højt op på Yahoo, for det er åbenbart ikke nok med en røvfuld indgående links ???

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 07:15

Har selv ofte haft samme fortvielse, men ikke kun ved. yahoo, men også msn og andre...

Her er min stitistik fra april 2009 for www.6-butik.dk

Har både i google, yahoo og msn til meldt sitemap.xml og alligevel er alle andre end google skuffende.

- Google 9388 9388
- Unknown search engines 758 758
- Jubii 84 84
- Yahoo 75 75
- Find 62 62
- MSN 59 59
- AltaVista 20 20
- Google (Images) 6 6
- AllTheWeb 5 5
- DMOZ 3 3
- Andre 24 24

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:33

JDA Trading ApS:
Her er min stitistik fra april 2009

Din statisik viser hvor mange besøgende du har fra de forskellige søgemaskiner, og ikke din placering. Der er intet underligt i, at langt de fleste besøgende kommer fra Google. Det skyldes at 94% af danskerne benytter Google når de søger på nettet.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:02

Hej Tobias,

Jeg har ikke beskæftiget mig ret meget med Yahoo, men den har ry for at lægge noget mere vægt på onsite-faktorer end Google gør. Dvs. at en stor stak indgående links ikke nødvendigvis har helt samme effekt som hos Google.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:08

Jeg starter lige lidt op i denne tråd igen.

Hvis man nu vælger at betale for at komme ind i Yahoo's index - er der så større sandsynlighed for at man får en god placering i deres søgemaskine.

Hvor højt går Yahoo op i at man har en description-tag på sit site - vi har nemlig valgt hverken at have den eller keyword, og det fungere fint med Google men hvad med Yahoo ???

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:19

Lige et spørgsmål til - jeg er jo total newbie på Yahoo ;)

Skal man tilmelde sin side før den vises?

Jeg kan faktisk kun finde mig selv, hvis jeg søger direkte på URL'en - jeg kan overhoved ikke finde mig selv på nogle af de søgeord som jeg ranker godt på Google med !!!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:40

Man behøver ikke tilmelde sig til nogen form for søgemaskine af bare lidt kvalitet. Du er blevet fundet, hvis du kan finde dig selv ved søgninger. At tilmelde dig, vil ikke gøre nogen forskel.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:55

Jeg synes bare det er sjovt at Google og Yahoo vurdere så forskelligt.

Jeg er nr. 5 på Google.com det søgeord jeg gerne vil findes på - men på Yahoo har jeg bladret de første 99 sider igennem uden at finde mig selv. Jeg er ved at blive ret desperat - kan man virkelig ikke gøre noget for at komme højere op på Yahoo ??? Man hører jo aldrig om Yahoo når vi snakker SEO, det handler stortset kun om Google.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 00:16

Hej Tobias

Jeg synes bare at du helt skal glemme yahoo, og først og fremmest fokusere på google. Den ene procent af besøgende du ikke får via yahoo, vil du meget nemmere kunne hente hos google.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 20:26

Dennis Kjærgaard:

Hej Tobias

Jeg synes bare at du helt skal glemme yahoo, og først og fremmest fokusere på google. Den ene procent af besøgende du ikke får via yahoo, vil du meget nemmere kunne hente hos google.

Jeg ved godt at man normalt ikke koncentrerer sig om Yahoo sålænge målgruppen er dansk - men størstedelen af vores målgruppe er placeret i USA, så jeg vil bestemt ikke bare glemme Yahoo.

Er der virkelig ikke en eneste Yahoo ekspert herinde der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Den side jeg optimere på hedder Bubbleshooter.biz, den findes på flere forskellige sprog bl.a. Dansk og Engelsk, det er den engelske jeg overhoved ikke kan finde på Yahoo, med mindre jeg søger direkte på domænet. Den danske del ligger faktisk ret godt.

Se den danske søgning på Yahoo her og se den engelske her.

Det virker underligt at jeg har en god placering på den danske søgning - den danske side ligger også på Bubbleshooter.biz som en undermappe, den engelske del er forsiden af domænet og altså den del af domænet der har flest indgående links og burde ranke bedst.

Håber der er nogle der forstår hvad jeg mener og kan komme med en helt vildt god forklaring på hvad der sker og hvad jeg skal gøre ;)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)