Den typiske avance i isenkrams butikker som, kop og kande, inspiration er 30-40 % med mindre det er private label , tøj butikker snakker vi ca. 50%. Jo højere avance du kan tilbyde jo mere attraktivt bliver det for kunden, eller evt. mulighed for at ombytte varer der ikke fungere for den pågældene butik. Og med hensyn til salg, det er ud på lande vejen og besøg potientielle kunder og få aftale i hus.
held og lykke |
Hej Lars
Super med nogle tommelfinger-regel-tal! Dem er jeg stor tilhænger af når der skal laves business case osv.
Ja, jeg havde også på fornemmelsen, at det er de avancer man kan tilbyde som gør produktet attraktivt. Heldigvis har vi at gøre med et temmelig enkelt produkt (2 forsk. materialer), så det bliver forhåbentligt billigt at producere, og dermed let at tilbyde butikkerne en god avance.
I starten har vi kun ét produkt, så vi kan ikke rigtig tilbyde at ombytte osv., så det bliver nok ikke et af vores selling points, men måske når vi med tiden laver forskellige varianter af produkter og/eller kommer med nye produkter.
Salg = sælger på landevej. Tjek! ;-)
Mange tak for hjælpen!
Hilsen
Andreas Sachse