Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på Yagobii - kan du forstå siden?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer,

Nu er Yagobii snart kommet rigtigt godt i gang, og der er ingen tvivl om, at brugerne forstår og omfavner konceptet, hvilket vi er meget glade for.

Men vi er stadig lidt i tvivl om annoncørerne - da de der annoncerer på Yagobii nu, altså har indsat spørgsmål om dem selv i Yagobiispillet, er nogle vi ivrigt har guidet gennem hele processen.

Det er meningen, at en webside-/webshopejer skal kunne gå ind på siden, trykke "annoncører"/"advertise", og så selv forstå, at han/hun kan indsætte spørgsmål i spillet, at det er gratis at oprette en annoncørbruger, hvordan man opretter et spørgsmål/annonce, og hvilke features der hører med på ens annoncør-panel.

Det jeg efterlyser er, at du der ikke har været inde på Yagobii før, prøver at kigge lidt rundt på siden, primært annoncørsiden http://administrate.yagobii.com , og melder tilbage om du kan forstå konceptet, kan finde ud af at oprette en bruger, og egentlig får informationer nok .

På forhånd tak,

Mvh Jonas

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas. 

Jeg ved jo godt du ikke er helt blank når det kommer til markedsføring, så jeg vil udelade de allermest lektionsprægede argumenter. 

Når det er sagt synes jeg at i skal tage alvorligt at selvom i har et super sjovt koncept så er det altid et problem at blive betragtet som "first-movers". Det problem skal tages alvorligt og der skal ligges blod sved og tåre i at oprette og bruge cases der viser effekten af jeres "medie". Det er super vigtigt når vi taler om beslutningsprocessen blandt de annoncører der har fundet jer. 

Når vi så taler om dem der ikke endnu har fundet jer, er problematikken at i ikke som sådan er en naturligt valg for dem der selv søger steder at annoncere. Det kunne være smart måske at få en aftale med et etableret reklamebureau, eller netmedier der sælger reklamepladser for andre. Det vil muligvis kunne etablere noget volumen for jer, som i så kan bruge til at fokusere krudtet på gen-køb, mersalgskampagner for jeres etablerede kunder osv. 

Bare mine input, så vil jeg overlade gulvet til andre :)

-Karsten

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:50

Hej Karsten,

Tak for dit yderst kvalificerede svar(som altid).

Et reklamebureau er bestemt også noget vi har til hensigt at involvere os i,

derfor søger vi også at få de sidste ting på plads inden vi skyder alle midler ind et veletableret reklamebureau.

Du har nok helt ret mht "det naturlige valg", og det er også en af de ting der niver os lidt i armen.

For ud over søgemaskinespillet, gør vi sådan set det samme som eksempelvis facebook, annoncen er bare i form af et spørgsmål.

På Yagobii kan man også selv vælge hvilket køn, hvor i landet og hvilken alder der skal se din reklame - tilmed kan man rette dem ind, så de kun rammer folk der selv har angivet deres interesser som værende i den sfære den annoncerende virksomheds produkt befinder sig i.

Derudover koster det kun 1 krone pr. spørgsmål vist til din målgruppe, og der følger en masse statistik med til den ene krone.

Lige nu drukner vi næsten i spillets succes, med konstant tilbagevendende spillere og massiv direkte og organiske henvisninger..

Vi skal nok som du siger, konkret have ud på bordet, hvad de virksomheder der har benyttet sig af Yagobii har fået ud af det.

-1000 tak, dine tanker er noteret ;)

Mvh Jonas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)