Jeg går lidt og nørkler med tanken om at oprette mit eget community med salg af boligtilbehør og accessories, men hvor starter jeg findes der en skabelon eller en toturial et sted? |
Uh hadada Celina. Håber ikke du har kæmpe forventninger til letheden, prisen eller indsatsen der skal ydes.
Nu har jeg meget lang erfaring med "community" udvikling, og tro mig, hvis du ikke er gråhåret inden, så vil du blive det.
Community skal drives med hjertet, og derfor synes jeg ikke du i hvert fald i starten skal tænke på VIP og salg. Det er klart at det skal jo finansieres og du kan også sagtens tage det med i din forretningsplan, men læg i starten denne del væk, og koncentrer dig om community delen. Hvad vil du tilbyde, hvordan vil du definere din indsats.
Der skal en del til for folk at skrive sig op, og derved kræver det også en indsats og styring at få et community til at vokse.
Hvis du leder efter en fiks hyldevare af et community hvor du bare trykker på en knap, så eksistere dette ikke. Ikke i en form der sikre succes.
Du kan starte med at kigge på udviklede CMS systemer som for eksempel:
www.joomla.com eller www.drupal.org
Jeg vil foreslå at du søger efter en partner, eller flere der har forskellige kompetencer der også deler din passion for boligtilbehør, og start med at lave nogle udviklingsmøder hvor i går ting igennem og aftaler hvad der skal laves til næste møde osv.
Held og lykke.
-Karsten