Hejsa! Ja.. mit store livsværk (satser jeg da på at det bliver!) er jo at sælge annonceplads på vores hjemmeside. Vi ved at vi har valgt en brance med skarp konkurrence. men konkurrenterne er ikke min største frygt. Nej det er at få en ry som annoncehaj. Vi har ingen intentioner om at yde en dårlig service eller at fuppe folk til at bestille annoncer hos os. Vi vil være kendt for vores gode service og kvalitet. Hvordan undgår vi at havne i samme box som annoncehajerne? Hvordan skaber vi et image der fortæller folk at vi er seriøse og ikke er ude på at fuppe nogen. Alle gode tips tages imod med smækkys! ![]() |
Mit udsagn er meget subjektiv men jeg kan give dig de ting med der forstyrrer mig mest ved annoncehajer og som i skal undgå.
Nogle af rådene er "obvious"
1. Man bliver ringet op og ordlyden i salgstalen lyder som om det er en af "des store" der ringer, som selvfølgelig er løgn.
2. Man er allerede registreret og på hjemmesiden og skal "bare lige bekræfte" næste års abbonement
3. giv fornuftige muligheder for at komme ud af jeres kontrakt (se nedenfor)
DET ABSOLUT VIGTIGSTE:
Annoncehajer har også smittet af på vores branche. Feks. sælger vi en del webhoteller igennem forhandlere der ikke vil have noget for det men are godt kan lde vores service. Så sender vi regningen direkte til kunden efter aftale med forhandleren.
Nogle gange kender kunden ikke noget til os så de ringer og skriger "fup bedrag" fordi de har læst så meget om annonce hajer og mener at alt med internet er fup. Det første jeg gør er at sige til dem. Du kan med det samme få en kreditnota og så er regningen ud af verdenen. Og det har jeg 2 grunde til. 1 kunden falder ned og jeg kan forklare ham hvad det egentlig drejer sig om. 2. Hvem vil have en kunde der ikke vil handle hos mig? Det giver kun problemer. For mange sagde vores markedførings lærer. " En skuffet kunde snakker med 15 andre, mens en glad kunde kun snakker med 5 andre om dig" Dvs. 15 potentielle kunder er væk hvis du påtvinger en kunde dine serviceydelser