Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vil ikke være annoncehajer

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Ja.. mit store livsværk (satser jeg da på at det bliver!) er jo at sælge annonceplads på vores hjemmeside. Vi ved at vi har valgt en brance med skarp konkurrence. men konkurrenterne er ikke min største frygt. Nej det er at få en ry som annoncehaj.
Vi har ingen intentioner om at yde en dårlig service eller at fuppe folk til at bestille annoncer hos os. Vi vil være kendt for vores gode service og kvalitet.
Hvordan undgår vi at havne i samme box som annoncehajerne? Hvordan skaber vi et image der fortæller folk at vi er seriøse og ikke er ude på at fuppe nogen.

Alle gode tips tages imod med smækkys! 

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 22:49
Mit udsagn er meget subjektiv men jeg kan give dig de ting med der forstyrrer mig mest ved annoncehajer og som i skal undgå.

Nogle af rådene er "obvious"

1. Man bliver ringet op og ordlyden i salgstalen lyder som om det er en af "des store" der ringer, som selvfølgelig er løgn.

2. Man er allerede registreret og på hjemmesiden og skal "bare lige bekræfte" næste års abbonement

3. giv fornuftige muligheder for at komme ud af jeres kontrakt (se nedenfor)

DET ABSOLUT VIGTIGSTE:

Annoncehajer har også smittet af på vores branche. Feks. sælger vi en del webhoteller igennem forhandlere der ikke vil have noget for det men are godt kan lde vores service. Så sender vi regningen direkte til kunden efter aftale med forhandleren.

Nogle gange kender kunden ikke noget til os så de ringer og skriger "fup bedrag" fordi de har læst så meget om annonce hajer og mener at alt med internet er fup. Det første jeg gør er at sige til dem. Du kan med det samme få en kreditnota og så er regningen ud af verdenen. Og det har jeg 2 grunde til. 1 kunden falder ned og jeg kan forklare ham hvad det egentlig drejer sig om. 2. Hvem vil have en kunde der ikke vil handle hos mig? Det giver kun problemer. For mange sagde vores markedførings lærer. " En skuffet kunde snakker med 15 andre, mens en glad kunde kun snakker med 5 andre om dig" Dvs. 15 potentielle kunder er væk hvis du påtvinger en kunde dine serviceydelser

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:55
Det drejer sig vel egentligt blot om at være ærlig.

• Prøv ikke at skjule, at du vil sælge annoncer

• Gør det meget meget nemt for kunden at overskue, hvad det koster - og ikke mindst, hvad han/hun får for pengene.

• Start med at sende en e-mail til kunden, hvor du beder om en bekræftelse på det I har aftalt, inden du sender en faktura.

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 00:37
Det vigitigste må være, at det produkt du tilbyder reelt har en værdi for kunden, og er prissat rimeligt. Annoncehajer er oftest kendetegnede ved at tilbyde næsten værdiløse eller ekstremt dyre annonceprodukter i forhold til den værdi kunden får.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 00:58
Jeg tror det vigtigste her er at I leverer varen. Jeg har intet imod at blive kontaktet af folk der leverer kvalitet og sælger gode produkter, især hvis de kan leverer en eller anden form for dokumentation.

For at kunne leverervaren er i nødt til at kunne tiltrække en masse kvalificeret trafik. Hvis jeg skal annoncerer på jeres sider, er det væsentligt for mig at jeres sider tiltrækker brugere der er relevante for min busines, jeg er ikke ude efter besøg som sådan, jeg er ude efter besøg der resulterer i salg. så både trafikkens mængde og trafikkens art er væsentlig.

Det er også vigtigt for mig at jeres site fremstår ordentligt og med kvalitets indhold. Igen vil jeg hellere placerer mine annoncer på et site der i forvejen har noget kvalitet end på det modsatte. I bør altså sørge for at den platform annoncerne skal placeres på har noget kvalitet i sig selv, rene annonceblade ryger ofte lige i skraldespanden og selvom de ikke gør, drukner en annonce ofte i alle de andre. Kvalitet frem for kvantitet.

Jeres synlighed er også vigtig. Hvis jeg selv opdager at man støder på jeres kvalitets indhold rund om kring på nettet inden for de emner der er relevante for mig, vil jeg dels være mere motiveret til at annoncerer hos jeg når i kontakter mig, og sandsyneligheden for at jeg selv tager kontakt når jeg ser at det er muligt at annoncerer er bestemt til stede. Husk at synlighed også er andet og merer end søgemaskiner, men at søgemaskiner er vigtige.

Endelig er rygtet vigtig. Sørg for tilfredse kunder og giv hellere pengene tilbage hvis så folk ikke føler sig snyt. Et dårligt rygte kan hurtigt ødelægge jeres forretning

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:01

Hvordan skaber vi et image der fortæller folk at vi er seriøse”

Er I seriøse?

Eller er det bare et image, I vil skabe?

Hvad adskiller jer fra annoncehajerne på nettet?

Står prisen i forhold til effekten?

Kan det dokumenteres?

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 01:06
tilfredse kunder hjælper meget, gerne kunder der har høj anseelse eller kunder der operere i de gode og velbesøgte fora på nettet.

Mund til mund metoder er en meget stærk form for reklame og hvis folk føler at de får meget for deres penge så kommer de tilbage og de tager venner med.

det er vigtigt at leverer varen

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 02:12
Hej Mette

Hér nogle råd og ideer, som du måske kan bruge:

INDEN "START"
1. Start med selv at ringe ud - gerne sammen med dine eventuelle medarbejdere. Tag jer tiden til at spørge nej-sigerne om I må spørge hvorfor de ikke er interesserede.
2. Lav sammen en liste med de vigtigste tre-fire fordele for kunden 
3. Skriv et manuskript for opkaldet og øv det inden i ringer.
4. ring med det til fx 20 emner og ret det løbende.
5. Smid det væk og skriv i stedet en liste med maks 5 punkter (fx indledning, hvem er vi, dine fordele, vores tilbud, ..)
6. Brug denne liste som manuskript fremad med de næste 100 emner og diskutér løbende tilgangen. (det dur ikke at læse op)
7. Hvordan selve opkaldet skal klares er selvsagt en videnskab for sig, men tænk på dette: Du skal være lige så rolig og lyttende, som hvis du talte med din onkel om at købe en annonce. Og det smerter, at høre nej, så lyt efter når der kommer en ordre og tænk på den positive oplevelse inden hvert opkald.

TILBUD
Du kan overveje (i starten om ikke andet) at tilbyde 2 mdrs uforpligtende og gratis. Men vær opmærksom på at mange vil være mere mistænkelige, hvis det er gratis end hvis det koster penge, så det er sikkert en god idé fx at sige, at du ønsker at afprøve produktet og siden få feedback hér i opstartsfasen, så det er gratis i 2 måneder mod at du må ringe 10 minutter til slut for at få tilbagemelding på servicen.

ANDRE
Det er utroligt vigtigt at du får troværdighed (som du selv nævner) Vær derfor kreativ hurtigt og få forretninger til at skrive nogle ord om hvordan de oplever din service og hvad de får ud af den og hvor seriøst det hele er. (husk navn og telefonnummer)

SENERE
Når du har fået konceptet til at fungere og du ved alt om kundernes invendinger, frygt og ønsker, og du har oplevet stabilt at kunne omsætte ca 300 kroner pr time ved at lave opkald selv, så er det tid til at udlicitere opgaven til et telemarketingfirma. Her er det afgørende, at du holder dig tæt på. Brug gerne 1-3 dage pr uge på at besøge kontoret og svare på spørgsmål fra sælgerne og motivere og lære mm.

God vind!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:39
> Hvordan skaber vi et image der fortæller folk at vi er seriøse og ikke er ude på at fuppe nogen.

Først og fremmest er det vigtigt at der er hold i de ting i siger, og at de ting i fortæller om jeres website og virksomhed i rimeligt omfang kan dokumenteres. Hvis I skal leve af at være annoncemedie, og ovenikøbet annoncerer at ..."Lokalspot.dk vil være Danmarks førende annonceportal ..." så vil jeg anbefale at I overvejer at gå med i FDIH/Gallup statistikken. Så kan i objektiv dokumentere hvor stor I er i forhold til en række af jeres største konkurrerenter - andre annnceportaler, som Eniro, Jubii, MSN, De Gule Sider, Berlingske osv.

Personligt synes jeg nok det er lige lovlig ambitiøst at sigte på at blive "Danmarks førende annoncemedie ..." - det får mig til at tro tænke på at I måske enten er lidt naive, eller bare godt kan lide at overdrive lidt vel meget :) Det tror jeg ikke gavner jeres anseelse som seriøse. Der er intet galt med at være en mindre annonceplads (end de største) - hvis ellers det er en god annonceplads, kan der sagtens sælges annoncer. Jeg synes bare det er bedre at være ærlig.

Jeg vil også anbefale, at I får rydet lidt op i udtalelser som denne:
"Vi håber at du vil indsætte et af vores bannere på din hjemmeside. Vi betragter det som hjælp til selvhjælp, jo flere besøgende du henviser til Lokalspot.dk, jo flere ser din annonce."

Det er sådan noget der får mig til at se det som lidt useriøst. Jeg køber altså ikke annoncer på et site, der lever af at JEG sender gratis trafik over til dem. Det er lidt "Anders And" at skulle købe annoncevisninger, man selv genererer :) Jeg betaler for annoncer hos jer - hvorfor skulle annoncer hos mig være gratis? Iøvrigt kommer det meget hurtigt til at minde lidt for meget om et banner-swap projekt og den grøft tror jeg ikke I har gavn af at falde i.

Alt i alt - fortæl åbent og ærligt hvad det er du tilbyder, hvad det koster osv. Så er du allerede langt foran de fleste annoncehajer. Derudover synes jeg forslaget med at sende en email konfirmation, med mulighed for at sige nej, inden der sendes en faktura er en god ide. Det vil igen være med til at adskille jer fra annoncehajerne, der i reglen klynger sig til en hvilket som helst antydning af en ordrebekræftelse.

Jeg vil desuden stille spørgsmål ved om det er klogt at satse for meget på telemarketing, for at sælge annoncerne, som jo så absolut er annoncehajernes foretrukne salgskanal. Der er også en masse typer virksomheder i ikke når med den type salg - sådan nogle som mig (jeg ville ALDRIG købe annoncer af en der ringer uopfordret), og mange af de helt store annoncører, som typisk lader et mediebureau klare meget af den praktiske indrykning af kampagner over året. Så måske var det en ide, at gribe mere direkte fat i mediburauer og andre bureauer, der har støre kunder som kunne have gavn af jeres service.

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 06:23
Dato: 7/28/2006 10:49:26 PM Forfatter: RandomAccess

Mit udsagn er meget subjektiv men jeg kan give dig de ting med der forstyrrer mig mest ved annoncehajer og som i skal undgå.

Nogle af rådene er 'obvious'

1. Man bliver ringet op og ordlyden i salgstalen lyder som om det er en af 'des store' der ringer, som selvfølgelig er løgn.

2. Man er allerede registreret og på hjemmesiden og skal 'bare lige bekræfte' næste års abbonement

3. giv fornuftige muligheder for at komme ud af jeres kontrakt (se nedenfor)

DET ABSOLUT VIGTIGSTE:

Annoncehajer har også smittet af på vores branche. Feks. sælger vi en del webhoteller igennem forhandlere der ikke vil have noget for det men are godt kan lde vores service. Så sender vi regningen direkte til kunden efter aftale med forhandleren.

Nogle gange kender kunden ikke noget til os så de ringer og skriger 'fup bedrag' fordi de har læst så meget om annonce hajer og mener at alt med internet er fup. Det første jeg gør er at sige til dem. Du kan med det samme få en kreditnota og så er regningen ud af verdenen. Og det har jeg 2 grunde til. 1 kunden falder ned og jeg kan forklare ham hvad det egentlig drejer sig om. 2. Hvem vil have en kunde der ikke vil handle hos mig? Det giver kun problemer. For mange sagde vores markedførings lærer. ' En skuffet kunde snakker med 15 andre, mens en glad kunde kun snakker med 5 andre om dig' Dvs. 15 potentielle kunder er væk hvis du påtvinger en kunde dine serviceydelser

Tak.. Jeg har nok for vane at kæmpe for min ret og hvis jeg mener at folk skylder mig penge, så har jeg nok også for vane at kæmpe for min ret. Jeg vil prøve fremover at huske på at det måske skader mig mere end det gavner :-) For jeg vil da hellere have 5 tilfredse kunder end 15 utilfredse (som slet ikke gider være kunder). Og ja, der er sikkert mange i det ganske danske land der mener at internettet er baseret på fup. Så det er jo også et af de problemer vi render ind i, i fremtiden :-)

I skal allesammen lige have en tak for jeres bemærkning! Det er da virkelig kommet nogle rigtig fine guldkorn! Jeg har kommenteret hvert enkelte indlæg nedenfor. Både for min egen skyld og for jeres.. Nogle gange er det bare sådan en god ting lige at få tankerne ned på skrift og få reflekeret over alle guldkornene :-) 1000 tak for jeres hjælp.. og kom endelig med mere hvis i har mere at byde på :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)