Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af sko, skomesser i DK og udland.

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

lizapallesen:

Vil høre jer, hvor langt kommer man for 100000 kr i opstart???? Er det alt alt for lidt????

Det kommer helt an på hvor dyre de er i produktionen... Men du kan sagtens starte en mindre produktion op med det beløb...

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:27

Jeg tænker mere på at jeg vil købe af en leverandør, og herefter sælge over min hjemmeside. Og hvor "få" mærker kan man tillade at opstarte med inden det bliver for kedeligt for kunden, samt hvor meget regner de fleste leverandører at man køber for????

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:28

lizapallesen:

Jeg tænker mere på at jeg vil købe af en leverandør, og herefter sælge over min hjemmeside. Og hvor "få" mærker kan man tillade at opstarte med inden det bliver for kedeligt for kunden, samt hvor meget regner de fleste leverandører at man køber for????

Så kan du sagtens... Hvor meget leverandøren forventer du køber for, afhænger nok mindst ligeså meget af, om det er mærke eller noname...

Du skal have et nogenlunde udvalg ellers kommer du langsomt igang...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:06

lizapallesen:
Vil høre jer, hvor langt kommer man for 100000 kr i opstart???? Er det alt alt for lidt????

Opstart af hvad? Man skal lave en forretnings plan først; og så et etablerings budget: Ved hjælp af det kan du blive klogere på om det er nok: men man kommer ikke langt for 100.000 kr hvis vi snakker en fysisk butik. Du skal jo købe inventar, finde lokaler, kasseapperat, hjemmeside, varelager, løn til dig selv, markedsføring, diverse.

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 22:12

Ja det forstår jeg, men der er ikke tale om en fysisk butik, 100000 er til indkøb, og løn vil i starten komme fra mit nuværende job. Hjemmesiden laves i samarbejde med en bekendt, som er designer, de ting er der s"styr", men jeg tænker mere på indkøb af varer, og starte op lige så stille. Så der er tale om en netbutik.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12

læs bøgerne e-værksætter og webshop-hvordan (søg på google) der vil du blive meget klogere på hvordan du starter e-butik, hvilket arbejde der er forbundet med det og ikke mindst omkostninger. Der er rigtig mange faktorer man skal tage højde for.

Men hvis vi siger du køber vare for 100.000 kr vil det betyde at du kan skabe en omsætning på ca. 250.000 kr ved en avance på 50% (mark op på 2,5) Du skal tænke på at der er 4 leveringer om året (forår, sommer, efterår, vinter)

Du kommer ikke til at sælge alle varer til fuldpris; noget vil blive solgt på udsalg og med rabat. Hvilket vil sige en lavere omsætning.

Er det nok til at få dækket dine udgifter og drift omkostninger? Prøv at lig en plan og undersøg markedet for hvilke konkurrenter der er. Der er rigtigt hård kamp om kunderne - så der skal knokles.

Man kommer rigtig langt med en go' slag plan og det rigtige gå på mod.

Hvad er din baggrund for en sko e-butik? Og hvorfor? Hvad driver dig?

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 09:15

Hej igen og tak for hurtig svar.

Jamen jeg har ikke nogen speciel baggrund, andet end at jeg er fuldstændig besat af tanken om, at starte op selv. Jeg har meget gode erfaringer med at sælge, både da jeg boede i Paris samt herhjemme, hvor jeg ved siden af mit job arbejder i en kendt skobutik i København, men ellers er jeg bare klar til at komme igang, men har kun 100000 til opstart, og ikke rigtig noget netværk, men hvis jeg hele tiden holder mig selv tilbage, så kommer jeg heller ingen vegne....

Hjemmesiden skal heller ikke kun være netbutik, der vil også være andre tiltag, som skal gøre det lidt anderledes, netop for, at få fat i kunderne på en anderledes måde.

Men jeg må finde vejen frem og knokle, det er jeg indstillet på, jeg ville blot høre om der var nogen der havde erfaringer i forhold til opstartsbudget. Jeg skal ikke låne pengene i banken, da jeg har dem, og jeg tror heller ikke at jeg skal låne flere, da det ellers ikke vil hænge sammen til at starte med.

Nå, men jeg smøger ærmerne op.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20

har di faaet min mail til dig ?

Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 09:25

Hej, nej jeg har fået fra en der hed Plurules, men ikke fra andre.

Ville også høre, hvad er bedst, at have hjemmesiden lavet (uden varer), til præsentation for leverandører, eller skal jeg ta' kontakt til leverandørerne først og forhøre mig????

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

hvis du arbejder i en sko butik i kbh; har du da kendskab til branchen; find leverandører gennem den butik og få erfaring med det der fra. Spørg indehaveren om så meget som muligt. Spørg spørg spørg, jo meere du ved før opstart jo bedre er det for dig.... og jo mindre chance er der for at du laver en brøler!!

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)