Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance på tøj

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min makker og jeg er meget interreseret i at høre hvilke priser butikkerne giver for en mærkevare t shirt, jeg har ingen anelse om pris og det er sgu rimeligt irreterende da vi ellers har rimelig styr på det hele,det er vores eget mærke og eget design, i god kvalitet som vi skal sælge,vi ved ikke meget om at handle med forretninger da vi er helt nye i denne branche,håber i gider hjælpe...

Tak..

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt er der en mark-up på mellem 2,5 og 2,8.

Hvis det eks er 2,5:

En bluse købes til 100 kr. eks. moms og sælges til 250 kr. inkl. moms.

Mange hilsener Helle

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

> Helle!

Din beregning på 2,5 - 2,8 lyder nok ikke helt ved siden af - og dog???? Jeg tænker blot, hvis vi f.eks. tager udgangspunkt i en noget dyre vare end en t-shirts. Lad os sige en mærke frakke til måske en udsalgspris på kr. 3.000 - så burde forretningen jo så give ca. 1200 + moms i indkøb. Det er jo måske en meget ok advance. Men så bliver det forår og alle vintervarene skal ud. Frakken til de 3000 er ikke blevet solgt i vinterens løb, så den sælges til - 50% (Hvilket vel ikke er helt urealistisk) - altså 1.500. Herfra trækkes momsen og så er vi på....1.200 altså vores indkøbspris. Og et stort 0 i advance. Har jeg misforstået noget, eller er det blot et udtryk for "gyngerne og karusellerne"?

Tror du også at omregningsfaktoren gælder for sko, tasker, bælter etc.?

Mvh

Møller

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

BMøllerC:
sko, tasker, bælter etc.?

det er meget normalt at markopen ligger på 2,5-3,0 i mode branchen. også på sko, bælter og tasker. Den er næsten kun højere hvis der er tale om "private label" og lign.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De beskrevne mark up lyder ganske realistiske og nu skal man jo tænke på at det kun er en lille del af varene der sælges på udsalg.....

hvis det eksempelvis er 10% så kommer et markup på 2,8 ned i nærheden af 2,5. og jeg tror ikke der er mange tøjforretninger der sælger over 10% af deres varer til halv pris...(men det er heller ikke min branche...)

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Reklameshoppen.dk:
De beskrevne mark up lyder ganske realistiske og nu skal man jo tænke på at det kun er en lille del af varene der sælges på udsalg.....

 

2,5 er nærmerst standarden indenfor tøj og mode. Noget ligger så på 2,8 eller 3,0, men normen er på 2,5.

Jeg vil nu gerne stille spørgsmåltegn ved ved ovenstående "at det kun er en lille del af varerne der sælges på udsalg"... Sådan burde det være, men markedet har nærmest været oversvømmet med tøjbutikker og mange har måtte sælge ret meget på udsalg og det er der ingen penge i, hvis man skal ned på vejl. udsalgspris -50%. For så er avancen nul. Og jeg garanterer for at mange har set butikker som både kørte med 60% og 70% på udsalgsvarer og det betyder altså at man næsten sender penge med tøjet ud af døren. Så udbudet har været alt for højt og da man jo, som butik, køber ind et helt år inden kollektionen kommer, så er der mange som har forkøbt sig, for "det gik jo lige så godt" og derfor har haft rigtig mange varer på udsalg...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark up er mellem 2-3 alt efter brand. D&G underwear har dårlig avance mens der er bedre avance i andre brands, bare et eksemple.
Men standard er 2,4-2,6 på de fleste brands.

Majbrit
Du ved ligeså godt som jeg at mange butikker køber overskudsvarer fra producenten som de sælger på tilbud. Og disse betaler de lavere pris for sidst på sæsonen da producenten skal af med dem.
Der er vel os en grund til at man ved udsalg tit kan finde en masse i fuld sizemix, havde det været kun rester var de mest solgte str ofte solgt jo ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Møller

Ja - mange tror at tøjbranchen er en guldgrube..... men vi har faktisk kun 4-5 måneder at sælge varerne i før de ryger på udsalg (og lige for tiden endnu kortere tid). De udsalgsvarer som kommer ned i 50% og under, er rent minus og tab. Kan du give en avance på 3 eller mere vil dit mærke dermed blive mere interessant for butikkerne, hvis altså det også kan sælges til slutkunden :·)

Mange hilsener Helle

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten - hvis du så tænker på alle de shops som giver gratis fragt.... så kan du nok regne ud hvor elendig forretning det så er.... Surprise

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Forresten - hvis du så tænker på alle de shops som giver gratis fragt.... så kan du nok regne ud hvor elendig forretning det så er.... Surprise

Ja deciderede konkurrence fri forretningsområder findes jo sjældent Cool

If it was easy, everybody would do it !

 

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)