Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside med tegninger og illustrationer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra lille Skensved - Sjælland
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle faste kunder som jeg tegner for, men jeg ville gerne have lidt flere.

Jeg vil blive glad for enhver kritik af min hjemmeside og dens mulighed for at fange nye kunder. Er der det der skal være?

http://www.musenfryd.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 21:28

Du har en ganske finurlig og sjov hjemmeside, men hvis du vil bruge den til at skaffe nye kunder, er der en ting du bør være opmærksom på:

Da din side er opbygget 100% i flash, har søgemaskinerne (Google, Live, Yahoo m.m.) ikke mulighed for at indeksere siden - du dukker altså ikke op i søgeresultaterne, når folk søger efter tegnere.

For at få søgemaskinerne til at hjælpe dig med markedsføringen, bliver du altså nødt til, enten:

1. Lave en ny hjemmeside, hvor tekster forefindes i tekstformat, eller
  2. lave en alternativ del af hjemmesiden, der kan læses og indekseres af systemer, der ikke har flash installeret

/mvh

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 10:37

Hej Søren

Jeg er enig i at flash ikke er særlig optimalt hvis du vil findes gennem søgemaskinerne.

Et andet problem er at du ikke sælger dine produkter. Det eneste sted der står kontaktinformation er i bunden. Jeg synes du skal sælge dig selv meget mere, og "tvinge" folk til at kontakte dig hvis man mangler en tegning. Med din nuværende side sidder man blot og kigger på nogle sjove tegninger, og glemmer egentlig at du sælger disse tegninger.

Så fokuser på at fortælle de besøgende at det altså er et/en produkt/service de kigger på, og få lavet en nem måde at kontakte dig på.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Skrevet kl. 11:14

Du har samme sidetitel og beskrivelse på alle sider, og set med SEO øjne er det knap så hensigtsmæssigt Tongue Tied

Og en sidetitel der hedder "Hjemmeside2009" skaffer dig ikke nye kunder via søgemaskinerne.

Så som absolut minimum skal der gøres noget ved de titler og beskrivelser, specielt nu når sitet er flash baseret.

Held og lykke med det Smile

Fra lille Skensved - Sjælland
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:53

Tak for jeres gode svar.Smile

Jeg har nu ændret lidt i sideopsætningen. Der er nu en 'kontakt-knap'. Jeg har også omdøbt sidetitlen til 'musenfryd'. At sideteksterne var ens var en dum fejl.

Jeg troede ellers at søgemaskinerne kunne finde min side via den html side (index) der linker til swf-filen. Jeg har skrevet en ret udførlig meta i denne html. Jeg kan da også se at den kommer frem når man googler musenfryd eller mit navn. Men det har jeg misforstået, eller hvad?

Det er rigtigt at jeg ikke kommer frem når man søger en tegner...Sad

Måske jeg skal overveje at lave siden i et html baseret program... jeg er ellers så glad for at arbejde i Flash.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 13:05

Det ville uden tvivl være lettere for dig med en "ikke-flash side", hvis du ser på det med SEO øjne.

Kan desuden se at du har en ordentlig bunke meta keywords, hvilket såvidt jeg er informeret er helt uden værdi (Google læser ikke meta keywords). Seo eksperter må lige rette mig her, hvis jeg tager fejl.

At have sit firmanavn som sidetitel er fint til branding, men vil du ikke hellere findes på ord som "tegner" osv fremfor dit firmanavn? Så forsøg evt med sidetitler, der indeholder de keywords du gerne vil findes på.

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 13:07

Tobias Thaastrup-Leth:
Kan desuden se at du har en ordentlig bunke meta keywords, hvilket såvidt jeg er informeret er helt uden værdi (Google læser ikke meta keywords).

Men det skader jo ikke at have det.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Skrevet kl. 13:15

sutjek:

Tobias Thaastrup-Leth:
Kan desuden se at du har en ordentlig bunke meta keywords, hvilket såvidt jeg er informeret er helt uden værdi (Google læser ikke meta keywords).

Men det skader jo ikke at have det.

Nej, det tror jeg såmænd heller ikke.
Og om Live og alle de andre læser dem ved jeg ikke.

Men at bruge tid på at sidde og skrive meta keywords på alle sider er bare tidsspilde - det var det jeg ville pointere Smile Men ok, sålænge det ikke er flere 100 sider vi har med at gøre, så er det vel overkommeligt at taste dem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)