Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DR Kontakt! - nu klokken 21:25 omkring facebook

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg det er vigitgt at dele udsendelsen op i forskellige dele.

1. Der er målrettede reklamer ude i siden af min profil, på baggrund af min alder og lignende, er intet problem.

2. Der er et konkret eksempel på en applikation der lyver om at ens venner har taget en IQ test. for at lokke en til også at tage den... det er jo direkte ulovligt!

3. Den gode gamle med at FB har ret til at gemme dine billeder og indhold i AL fremtid...Det er efter min mening det egentlige problem!!

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:23

Dette problem har været der lige siden FB eksisteret ! Det har hele tiden været der og mange tænker ikke så mange over det længere. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 23:28

Rigtigt, tror også der er mange der ikke har vist det....og jeg har ikke hørt nogen ekstreme sager hvor FB har solgt folks private feriebilleder til en reklamekampagne, hvilket nok er det klassiske skræk senarie der bliver stillet op.

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:33

I princippet kan jeg ikke rigtig se hvad FB skulle bruge mine eller dine billeder til ud over at reklamere sig selv (FB). 

Altså TV-reklamer, plakater osv. Men jeg jeg tror ikke rigtig at det vil dukke op efter som FB er så stort og populært. Alene i USA kan folk nemlig sagsøge dem for ingenting og derfor har man nok ikke hørt om nogen sager vdr dette problem. ;)

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 23:42

Der er jo en grund til at Facebook vurderes at være mange milliarder værd. Ligesom Google, sidder facebook med en enorm annonceringskanal, som bliver udnyttet fuldt ud.

Målrettede reklamer er en ting, som i sig selv er ubehageligt nok, men den måde Facebook tillader applikationsudviklere at indhente data på er skræmmende.

At Facebook så oven i købet har rettigheder til alt hvad der uploades af billeder, video, m.v. i al evighed er nærmest tyveri.

Når det er sagt, er det naivt at tro at Facebook er lavet bare for at give folk mulighed for at finde gamle venner. Facebook er lavet og drives som en forretning og de udnytter alle de muligheder de har.

Hvis du har informationer, billeder, videoer eller andet du ikke vil have ud til alle, skal du ikke lægge det på Nettet og da slet ikke på Facebook, længere er den ikke i min verden.

Fra København
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:24

Jeg mener, at brugere af facebook skal blive bedre til at bruge siden og sætte sig bedre ind i rettigheder osv.

Det handler vel også om, at vi ikke skal hoppe på alt hvad, der annonceres for (Den regel gælder jo ikke kun på Facebook!)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)