Nu har jeg ikke set det fra starten, men hvis de har formuleret det sådan, så tegner det da til manglende research. Men de mener vel, at firmaer i form af applications m.m. kan få brugerne til at aktivere deres lille "program", hvorefter de kan hente oplysninger fra brugerne. Men at kalde det spionage er vel ikke korrekt, eftersom brugerne giver accept, når de aktiverer en application.
Nu har jeg ikke set det fra starten, men hvis de har formuleret det sådan, så tegner det da til manglende research. Men de mener vel, at firmaer i form af applications m.m. kan få brugerne til at aktivere deres lille "program", hvorefter de kan hente oplysninger fra brugerne. Men at kalde det spionage er vel ikke korrekt, eftersom brugerne giver accept, når de aktiverer en application.
Jeg syntes ikke man kan kalde det spionage, og jeg syntes heller ikke de gør noget etisk ukorrekt. Og ja, brugerne giver netop accept til dette.
Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM
Jeg syntes ikke man kan kalde det spionage, og jeg syntes heller ikke de gør noget etisk ukorrekt. Og ja, brugerne giver netop accept til dette.
Man kan dog godt ryste lidt på hovedet over, at der er sindssygt mange siders betingelser, som skal læses igennem, inden man opretter sig. Det er uden tvivl bevidst. For de kunne jo sagtens lave to versioner af betingelserne, hvor de listede de vigtigste overskueligt på en liste, og så linkede til den fulde version eller noget i den dur.
Det andet lugter jo lidt væk af dårlig rådgivning og for mange dollar-tegn i øjnene
Udfordringen er lidt at en Facebook applikation har adgang til en del info omkring een, og man aner i virkeligheden ikke hvem der har lavet applikationen og hvad de planlægger at bruge din data til.
Så vil den opmærksomme lytter jo sige... "Jammen så kan man bare lade være med at installere applikationen" og ja det kan man..
Hvis man er lidt it kyndig som vi er mange der er herinde, men for langt de fleste brugere så er Facebook og applikationerne jo een og samme ting! Det kan da godt være at de ved at det er en slags plugins til Facebook, men at applikationen reelt ligger på en helt anden server (hos udvikleren af applikationen) og kan aflæse alle deres personlige data, er ikke noget man lige lægger mærke til, når applikationerne er så integreret i brugerfladen som de er.
Personligt bruger jeg ingen applikationer overhovedet, og er generelt meget forsigtig med hvad jeg lægger ud af mig selv.