Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DR Kontakt! - nu klokken 21:25 omkring facebook

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Er jeg den eneste der sidder og kigger måløst DR kontant lige nu? klokken 21:25??

Jeg syntes slet ikke det er reelt.

Jeg bliver lidt forarvet over at de siger at Facebook udspionere brugerne!

Hvad syntes i om det?

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra viborg
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:40

tror sku der er noget om det

når du siger ja til en ting der inde siger du os ja til at de må bruge dine personlige oplysninger og billeder du har lagt ind

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:42

Hej Reed.

Nu har jeg ikke set det fra starten, men hvis de har formuleret det sådan, så tegner det da til manglende research. Men de mener vel, at firmaer i form af applications m.m. kan få brugerne til at aktivere deres lille "program", hvorefter de kan hente oplysninger fra brugerne. Men at kalde det spionage er vel ikke korrekt, eftersom brugerne giver accept, når de aktiverer en application.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 21:45

Det er måske bare mig - Men det ser jeg intet problem i.

Jeg finder det bare irreterende. De hiver lige fat i 1 dårlig ting ved Facebook..

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 21:52

Casper Lohse:

Hej Reed.

Nu har jeg ikke set det fra starten, men hvis de har formuleret det sådan, så tegner det da til manglende research. Men de mener vel, at firmaer i form af applications m.m. kan få brugerne til at aktivere deres lille "program", hvorefter de kan hente oplysninger fra brugerne. Men at kalde det spionage er vel ikke korrekt, eftersom brugerne giver accept, når de aktiverer en application.

Jeg syntes ikke man kan kalde det spionage, og jeg syntes heller ikke de gør noget etisk ukorrekt.
Og ja, brugerne giver netop accept til dette.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:58

Reed:

Casper Lohse:

Hej Reed.

Jeg syntes ikke man kan kalde det spionage, og jeg syntes heller ikke de gør noget etisk ukorrekt.
Og ja, brugerne giver netop accept til dette.

Man kan dog godt ryste lidt på hovedet over, at der er sindssygt mange siders betingelser, som skal læses igennem, inden man opretter sig. Det er uden tvivl bevidst. For de kunne jo sagtens lave to versioner af betingelserne, hvor de listede de vigtigste overskueligt på en liste, og så linkede til den fulde version eller noget i den dur.

Det andet lugter jo lidt væk af dårlig rådgivning og for mange dollar-tegn i øjnene Smile

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:10

Udfordringen er lidt at en Facebook applikation har adgang til en del info omkring een, og man aner i virkeligheden ikke hvem der har lavet applikationen og hvad de planlægger at bruge din data til.

Så vil den opmærksomme lytter jo sige... "Jammen så kan man bare lade være med at installere applikationen" og ja det kan man..

Hvis man er lidt it kyndig som vi er mange der er herinde, men for langt de fleste brugere så er Facebook og applikationerne jo een og samme ting! Det kan da godt være at de ved at det er en slags plugins til Facebook, men at applikationen reelt ligger på en helt anden server (hos udvikleren af applikationen) og kan aflæse alle deres personlige data, er ikke noget man lige lægger mærke til, når applikationerne er så integreret i brugerfladen som de er.

Personligt bruger jeg ingen applikationer overhovedet, og er generelt meget forsigtig med hvad jeg lægger ud af mig selv.

Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:17

Altså, man er da ret naiv, hvis man tror, at man kan navigere anomymt omkring på Internettet i det hele taget,

så ja, jeg mener man skal tage hvad der er sagt om FB i udsendelsen seriøst og bruge sin sunde fornuft når man

leger på div. hjemmesider

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:04

Hej.

Jeg er til gengæld skuffet over at DR udlægger det sådan, at det KUN er Facebook der bruger målrettede annoncer.

Det gør alle da. Det er en måde at spare penge på, og samtidig "skåner" man forbrugerne mod reklamer for ting de ikke har brug for.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:07

Hej

Altså det de snakkede om applikationer og diverse "tilbid og reklamer" man får for at skrive i sin Status passer ikke helt tror jeg.

Jeg bruger meget min profil primært til reklame [promotion] af mit musik og 3D grafik. Og jeg har intet set af nogen slags reklamer eller noget. 

Application holder jeg mig langt væk fra. Det synes jeg er latterligt og har ikke lyst til at bruge min tid på det. 

Jeg må sige at jeg slet ikke har haft nogle problemer med FB.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)