Hej, Vi har for nogle måneder siden etableret www.intimate.dk (kommentarer til siden er iøvrigt altid velkomne), og er i den sammenhæng ved at udtænke nogle kreative marketing-forsøg.
Jeg har blandt andet en sviger-lillesøster, som er meget interesseret i at formidle kontakt til hendes veninder og vise tøjet frem. Det fik mig til at tænke på muligheden for at bruge et netværk af "ambassadører" til at sælge i deres egen omgangskreds. Til gengæld kan de enten få en decideret provisionsløn, eller rabat på egne køb - alt efter hvad de helst vil have.
Selve idéen kræver en del finpudsning endnu, men jeg tænker på om der er nogle rent juridiske fælder ved en sådan løsning? Jeg har tænkt på blandt andet unge, der går i skole, men er ikke klar over om reglerne er anderledes hvis man f.eks. er under 18 år.
Jeg mindes at have set nogle regler et sted, der handler om salg med personlig gevinst - altså at det måske ikke er lovligt at sælge videre på den måde, hvor de selv får noget ud af det.
Men - nu kaster jeg bolden i luften og glæder mig til at se, hvor den kan drible sig hen af :) |
Hej Jesper,
Desværre kender jeg ikke reglerne/loven vedr. en sådanne salgsform ... men ligner meget "homeparty". Men vil følge tråden da jeg overvejer samme salgskanaler i forbindelse med en Guld, Sølv og Sten forretning - som primært sælger til gør-det-selv folket....
Synes at Jeres side er meget tiltalende – det eneste jeg med sikkerhed ville lave anderledes, var at jeg ville fremhæve min fysiske adresse meget mere – evt. smide den i bunden af hver side ! Ligeledes ville jeg kraftigt overveje en kundeservice telefon ….
Har mere end 10 års erfaringer fra logistik branchen (logistik vedr. distancehandel B2C – dvs. postordre og e-handel) … og ingen tvivl om at folk kigger meget efter en fysisk adresse – derfor er en web-adresse og en postboks ikke nok ….. det handler ene og alene og troværdighed !
Venligst
Claus