Det er forhåbentlig ikke noget du har lært på nogle af de omtalte kurser. Man skriver ikke ned om man har fået betaling o.l. og når man fakturerer. Man laver det der hedder en kassekladde eller også laver man løbende bogføring.
Det er forhåbentlig ikke noget du har lært på nogle af de omtalte kurser. Man skriver ikke ned om man har fået betaling o.l. og når man fakturerer. Man laver det der hedder en kassekladde eller også laver man løbende bogføring.
Hej Bent
Nej, naturligvis ikke. Det jeg forsøgte at beskrive var hvad der ligger af oplysninger i den løbende bogføring.
Dato: 7/24/2006 6:08:24 PM Forfatter: Skat & Råd Du kan godt gøre det i et regneark men ellers er et regnskabsprogram ikke så dyrt. Alternativt er der ecomonics.dk som er onlinebogføring. Der er sikkert nogle bogføringshajer herinde som kan fortælle mere om det.
Hej Bent
Nu anbefaler/bifalder du, at man kan bruge et regneark. Såvidt jeg husker, er det et krav, at bogføringsprogrammer sikrer, at man ikke kan ændre eller slette det allerede bogførte (uden at det kan ses). Er det misforstået, eller er det en bestemmelse man tager let på fra SKATs side?
Nej det er selvfølgelig forudsat at der ligger en kassekladde til grund for den bogføring du foretager i regnearket. Hvis det ikke fremgik klart af ovennævnte så skal der da ikke herske tvivl om at et egentligt regnskabsprogram er bedst at bruge men du har et meget antal begrænsede poster. Jeg siger ikke at Skat hermed tager let på det, men der er da forskel på om man driver en detailvirksomhed med mange daglige ind- og udbetalinger og en konsulentvirksomhed med 50 posteringer pr. år.
Jeg har netop startet virksomhed . Personeligt ejet og benytter A+.. Det findes på www.aslani.dk og er gratis. Det er platforms uafhængigt og lavet i JAVA.
Det er rigtigt nemt at gå til. Og jeg aner ikke meget om regnskab, men det går da godt.
Som beskrevet i en anden tråd, så kan jeg varmt anbefale IT Business Light. Har lige tjekket deres hjemmeside ud mht priser og det koster 1600 i anskaffelse incl. 1. års opdatering og omkring 1300 om året derefter ...så man "lejer" nærmest, men får så også opdat. til programmet løbende. Jeg havde iøvrigt selv et ønske til programmet, og sørme om de ikke havde integreret denne ændring i næste opdatering. Jeg var ret stolt :-) Man kan vist osse få dette program som en ASP-løsning (dvs. en slags fjernserver) så slipper man for back-up og for selv at skulle opdatere. Kig en gang på www.itbusiness.dk
Min revisor bruger deres revisor-version, og da jeg var iværksætter så fik jeg programmet gratis i det første år. Sparede lige 1600 dask...det står også beskrevet på ovenstående hjemmeside...