Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af konsulentvirksomhed

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er forhåbentlig ikke noget du har lært på nogle af de omtalte kurser. Man skriver ikke ned om man har fået betaling o.l. og når man fakturerer. Man laver det der hedder en kassekladde eller også laver man løbende bogføring.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 23:58

Dato: 7/24/2006 11:51:14 PM Forfatter: Skat & Råd

Det er forhåbentlig ikke noget du har lært på nogle af de omtalte kurser. Man skriver ikke ned om man har fået betaling o.l. og når man fakturerer. Man laver det der hedder en kassekladde eller også laver man løbende bogføring. 

Hej Bent

Nej, naturligvis ikke. Det jeg forsøgte at beskrive var hvad der ligger af oplysninger i den løbende bogføring.

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 01:46
Dato: 7/24/2006 6:08:24 PM Forfatter: Skat & Råd Du kan godt gøre det i et regneark men ellers er et regnskabsprogram ikke så dyrt. Alternativt er der ecomonics.dk som er onlinebogføring. Der er sikkert nogle bogføringshajer herinde som kan fortælle mere om det. 

Hej Bent

Nu anbefaler/bifalder du, at man kan bruge et regneark. Såvidt jeg husker, er det et krav, at bogføringsprogrammer sikrer, at man ikke kan ændre eller slette det allerede bogførte (uden at det kan ses). Er det misforstået, eller er det en bestemmelse man tager let på fra SKATs side?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:02
Nej det er selvfølgelig forudsat at der ligger en kassekladde til grund for den bogføring du foretager i regnearket. Hvis det ikke fremgik klart af ovennævnte så skal der da ikke herske tvivl om at et egentligt regnskabsprogram er bedst at bruge men du har et meget antal begrænsede poster. Jeg siger ikke at Skat hermed tager let på det, men der er da forskel på om man driver en detailvirksomhed med mange daglige ind- og udbetalinger og en konsulentvirksomhed med 50 posteringer pr. år.

Tilmeldt 22. Jun 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:34
Hej Henrik og Bent

Tak for jeres svar - dem sætter jeg stor pris på. Hvilke bogføringsprogrammer kan i anbefale til en enmanda konsulentbiks?

Henrik, kunne jeg få lov til se et eksempel på en af dine fakturaer ?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 18:31
Hej

Jeg har netop startet virksomhed . Personeligt ejet og benytter A+.. Det findes på www.aslani.dk og er gratis. Det er platforms uafhængigt og lavet i JAVA.

Det er rigtigt nemt at gå til. Og jeg aner ikke meget om regnskab, men det går da godt.

Hilsen Kasper

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 19:07
Dato: 7/25/2006 4:33:51 PM Forfatter: .Net freelancer
Hvilke bogføringsprogrammer kan i anbefale til en enmanda konsulentbiks?

Henrik, kunne jeg få lov til se et eksempel på en af dine fakturaer ?

Jeg kan anbefale SummaSummarum http://www.summarum.dk/, hvor du kan downloade en version med de første 300 posteringer gratis.

Hvis jeg får en e-mailadresse, skal du se et eksempel. Du kan evt. sende den via Aminos funktion med personlig meddelelse.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:28
 Nu er jeg ikke bogføringshaj som sagt men jeg bryder mig ikke om Summa Summarum. Det er iøvrigt også et børneprogram

Jeg bruger selv Win Compas og kan kun anbefale det.  

Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:52
Som beskrevet i en anden tråd, så kan jeg varmt anbefale IT Business Light. Har lige tjekket deres hjemmeside ud mht priser og det koster 1600 i anskaffelse incl. 1. års opdatering og omkring 1300 om året derefter ...så man "lejer" nærmest, men får så også opdat. til programmet løbende. Jeg havde iøvrigt selv et ønske til programmet, og sørme om de ikke havde integreret denne ændring i næste opdatering. Jeg var ret stolt :-) Man kan vist osse få dette program som en ASP-løsning (dvs. en slags fjernserver) så slipper man for back-up og for selv at skulle opdatere. Kig en gang på www.itbusiness.dk

Min revisor bruger deres revisor-version, og da jeg var iværksætter så fik jeg programmet gratis i det første år. Sparede lige 1600 dask...det står også beskrevet på ovenstående hjemmeside...

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 13:48
Hvis der kun skal laves 20 faktura om året, så er det begrænset hvad der også kommer ind af udgifter.

Er det så ikke lettere at lave det i et excell ark, og så en kasseklade også.

Det gjorde jeg de første 3 år af mit IS og havde ihvertfald 500 bilag pr år, og det var intet problem.

Så med måske 40-60 årlige bilag bør det jo kunne laves i excell.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)