Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

US-leverandør tog svigtede

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja man lære mens man lever... nogen gange er det bare lidt dyrt!

 

Jeg er selv programmør men min formåen inden for det jeg skulle have lavet var ikke tilsvarende, så jeg skulle finde hjælp. Jeg gik så ind på et meget brugt sted (GetAcoder.com) hvor man kan søge freelance programmører og firmaer til alskens programmering.

 

Jeg fandt en amerikaner der kunne give mig en fornuftig pris og som havde gode anbefalinger fra tidligere job

Jeg står i den situation at jeg havde hyret en amerikansk til mit projekt ikke har kunne gøre det færdigt. Manden fik skrevet koden lagt kode op, men fik den aldrig til at kører. Derefter blev der længere og længere mellem svarene på mails, tlf og skype og nu her den sidste tid har han ikke svaret.

 

Han løb ind i en masse personlige problemer og i takt med de steg, blev mit betalte projekt til et problem for ham. Vi blev enige om at han tilbage betalte beløbet og jeg gav et symbolsk beløb for hans tid og det han lavet af kode indtil nu.

 

Men det er nu en uge siden jeg har hørt for ham, og har ikke set skyggen af pengene. Det skal lige sige at han har været ekstremt god at arbejde sammen med indtil han skulle aflevere, men det crashede totalt tilsidst for ham.

 

Men nu ligger landet sådan at jeg har sat en ny programmør på sagen.

 

Hvordan får jeg mine penge igen fra denne mand?

Jeg har overførelses kvitteringer på SWIFT overførelsen. Email korrespondancer, skrivelse på udførelse af system og deadlines, MSN, Skype korspondancer på alt hvad vi har snakket og aftalt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Betalte du 100% forud? De ville jeg i hvert fald aldrig have gjort :)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det havde været i Danmark, havde man vel kontaktet et inkassofirma. Samme må kunne lade sig gøre på den anden side af dammen. (debt collection business - vælg et af de 44 millioner links )

De kan sikkert tilbyde at køre rykkerprocedure osv. Eller måske vil de købe gælden af dig?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Betalte du 100% forud? De ville jeg i hvert fald aldrig have gjort :)

Betalte da koden lå på min server og jeg kunne se det kørte, men det gjorde det jo så ikke alligvel da jeg ikke kunne logge på... Koden er skam "fin nok", den virker bare ikke. Så jeg så det som en form sag at få det sidste med..

Måske skulle jeg se lidt nærmere på de inkasso firmaer "overthere"


Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
> Koden er skam "fin nok", den virker bare ikke

Der var engang en bilsælger der sagde det same til mig, om en bil han ville have jeg skulle købe (bilen er skam fin nok, den kører bare ikke). Jeg købte den IKKE! :)

Min intention er på ingen måder at kritisere dig, men jeg tror din sag er noget vi alle kan lære meget af.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe :)

 

Oh tog det heller ikke som kritik er udemærket klar over at jeg har været for godtroende og troet det bedste om folk...

 

Når man står med en kode der i mine øjne så glimrende ud men manglede database tilpasning og server konfiguration, så troede jeg det var en form sag... Men jaa se mig nu... En hel del fattigere, men har dog økonomi til at finde en anden og hurtigt komme videre, mens jeg forsøger at få mine penge tilbage.

De penge jeg så bruger på den nye programmør var desværre afsat til andet.. Oh det nu svært at komme ordenlig fra start

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens

 

Det er hammer surt, men dog noget du kan lære af. Jeg har set det 100 gange med programmører. De går kolde på de sidste 5 %, når de opdager at de tager lige så lang tid som de første 95 %.
Jeg håber ikke at du har givet ham for mange penge. Din bedste mulighed for at få dem igen er at lade ham beholde en god del og så tale til hans samvittighed, glem alt om inkasso, det er spild af tid og penge.

Kom videre..

 

Dbh Martin

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jens,

Jeg har ikke selv erfaringer med GetACoder.com, men har de ikke en eller anden form for klagemulighed? Det er vel i deres egen interesse at de projekter der bliver formidlet bliver en succes for begge parter!?

Hvis ikke de vil hjælpe dig, er det nok ikke det bedste sted at source opgaver...

mvh Carsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Netop martin, det var lige de sidste 5% der manglede. Vi aftalte et meget flot beløb for "Vejledning og support på produktet" og så skulle så han overfører de resterende, hvilket han højt og helligt lovede... Men ja hans ord er lige så meget værd som hans kode.

 

Om jeg har givet ham mange penge... Tjaa når ens opsparing er på spil syntes man det er meget, men når alt kommer til alt er det bare en meget dyr lærestreg!

 

Har heldigvis fået en god og stabil programmør, hvor jeg har snakket med tidligere arbejdsgivere om hans præstationer og stabilitet. Og jeg har en god bank, så finansieringen kommer bliver også klaret

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/24/2006 7:55:52 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Hej Jens,

Jeg har ikke selv erfaringer med GetACoder.com, men har de ikke en eller anden form for klagemulighed? Det er vel i deres egen interesse at de projekter der bliver formidlet bliver en succes for begge parter!?

Hvis ikke de vil hjælpe dig, er det nok ikke det bedste sted at source opgaver...

mvh Carsten


Hej Carsten

 

GetACoder.com har en klagemulighed, men der er vist ikke så meget at klage over, når man har fået leveret varen til gennemsyn og har godkendt den. Jeg synes det er synd når folk bliver snydt, men der er altså også nogle krav til køberne, og når man er ude på freelancemarkedet, så mener jeg, at man må acceptere at skulle agere professionelt som køber - eller betale lærepenge for at blive professionel.

 

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)