Er det korrekt at et domæne med bindestreg ex. dit-domæne.dk er mere søgemaskine venligt end ditdomæne.dk Mvh. Kim |
Domænenavn med bindestreg
- 1
Jeg ved ikke mht. søgemaskinen, men jeg vil mene at hvis alt ikke skal være SEO, så vil jeg mene at det vil være nemmere at huske uden en bindestreg. |
Tak for svaret Carsten Mikkel, på sin vis kan jeg godt se hvad du mener, men der skal jo stadig trafik (kunder) ind på siderne |
Jeg er helt enig med den artikel Carsten linkede til (tak for linket). Sørg for at købe domænet uden bindestreg også og 301 redirect trafikken over på domænet med bindestreg. Så betyder det ikke så meget hvis folk glemmer bindestregen. Mvh Jesper Jørgensen |
Sørg først og fremmest for at vælge et domæne som er godt for brugeren og tænk dernæst på søgemaskinerne. De fleste bruge IKKE bindestreg og derfor forventer folk heller ikke at der er en. Og der er nemmere at fortælle navnet til andre. eksempel: "gå ind på sko siden punktum dk". vs. "gå ind på sko bindestreg siden punktum dk" Derudover kan google faktisk godt selv finde ud af at dele mange ord. De behøver ikke en bindestreg for at finde ud af at sko er et keyword i din URL. Men derudover bør du selvfølgelig sikre dit domæne med og uden bindestreg. |
- Thomas
Nej det mener jeg ikke - hvis jeg var dig villle jeg købe et domæne uden tankestreg. Primært fordi det er så nederen at udtale et domænenavn med tankestreg i telefonen osv.. I min "branche" som er et internationalt meget konkurrencepræget område er der ganske få domæner med tankestreg i top 20 for det største søgeord - så du skal efter min mening ikke vælge et domæne med tankestreger af SEO grunde. Linket til artiklen som nævnes ovenfor anbefaler at bruge tankestreger når du navngiver dine undersider - og det er jeg enig i. Google har vist også gen-bekræftet dette så sent som i sidste uge. Jeg synes dog ikke man kan overføre denne anbefaling til valget af selve domænet. Mvh Jan |
Køb med og uden.
Kan du ikke få det uden, skal du helt sikkert ikke købe det med bindestreg ( - ) |
Hvis bindestreger er gode for SEO i URL'er, er de det også for domænenavne. Googles problemer med at dele ordene er de samme i begge tilfælde. Tag eksempelvis domænet for øen Pen Island: www.PenIsland.com. Skal det indekseres under alle ordene Pen, Island, Penis og Land? Eller skal Google selv vælge hvor ordet skal deles? Hvis du redirekter korrekt kan du selv vælge om du vil nævne bindestregen over telefonen, folk skal nok komme ind på dit site alligevel. Mvh Jesper Jørgensen |
Bindestreg er altid bedst når der er tale om mere en et ord rent seo messigt. Der kan dog være en bedre branding effekt i at bruge uden eller firmanavn. |