Jeg har forleden opsagt en medarbejder. Ellers én jeg var meget glad for, og som gerne gav et ekstra nab med, hvis det var nødvendigt. Men så var det lige, at han havde meget svært ved at skelne mellem privat og arbejde. Hans ven ringede til min kone, og fortalte lange historier om min medarbejder. Jeg gjorde det klart for ham, at det så vi ikke gerne igen. Så kom der sms´er fra medarbejderens telefon - som var arbejdsgiver betalt - fra hans nabo. Igen var de noget grænseoverskridende. Og igen til min kone. Sidste gang ringede han og var fuld. Og igen fortalte han masser af ting, som var så langt over grænsen, at jeg faktisk ringede til politiet, og bad dem køre forbi. Og det var sgu igen til min kone han ringede!! I hans ansættelseskontrakt står der at han har 7 dages opsigelse. Ikke nogen forbehold for overenskomster eller andet. Han arbejder bla med kunder og med penge. To dage efter episoden, kørte jeg ned på arbejdspladsen inden åbningstid, ventede på ham, og fyrede ham så. Jeg ville sikre mig, at han ikke var sygemeldt, ellers kunne jeg bare være kørt forbi ham, allerede dagen efter episoden. Jeg synes ikke at jeg vil acceptere det skete, og var faktisk heller ikke sikker på, om han nu ville være sygemeldt i længere tid... Derfor tog jeg beslutningen. Nogle dage efter kom han ind og spurgte efter en kopi af ansættelseskontrakten. Det må vel betyde, at han går gennem en fagforening (er ellers ikke medlem af nogen) eller gennem en advokat. Spørgsmålet er nu, om jeg har handlet korrekt? |
Har desværre en lignende sag, som skal for retten her i maj måned.
Spørgsmåler er, om han er ansat som funktionær.
Hvis ja.....kan du regne med et kæmpekrav...på f.eks. opsigelsesvarsel, feriepenge, sygedagpenge, mangelfuld
ansættelsesbevis mv.