Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google og SEO

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/20/2006 10:38:15 PM Forfatter: Kim Guldberg Hej Lene

Idet jeg er helt på linje med Mikkel så er det ofte min indstilling at man kan komme langt selv , når vi taler om meget små virksomheder, der ikke har de store markedsføringsbudgeter og som også er relativt sårbare på deres indtjening og som ikke kan ofre de store penge

Det var jo også mit spørgsmål til hende der ringede, hvorfor skulle jeg betale dem, når jeg selv kunne gøre noget for at få en bedre placering. Hun blev helt stille, og på mig virkede det som om hun ikke troede det var muligt på den efterfølgende forklaring. Vi har endnu ikke set på SEO, og er da sikker på at vi selv kan lave nogle småjusteringer.

Dato: 7/20/2006 10:38:15 PM Forfatter: Kim Guldberg
Start med din virksomhed og lav et godt website der understøtter din virksomhed. Når du så har luft så sæt dig ind i emnet (SEO) når man ikke skal lave det på Mikkels niveau, så er det altså ikke raktevidenskab og selv på Mikkels niveau er der mest almindelig sund fornuft.

Jeg er sikker på at du allerede nu kender gode ressorcer til SEO, ellers kan jeg pege på flere der er ganske let læselige

Vi har jo en webshop, så websitet kommer af sig selv. Vi har lige skiftet shopudbyder, så i første omgang har vi koncentreret os om at få alle varerne på siden igen. Vi har endnu ikke set på, hvor meget vi selv kan gøre for at søgemaskinerne finder os.

Du må meget gerne komme med et par bøger/links omkring SEO, nu er jeg blevet nysgerrig, så der skal gøres noget ved det.

Dato: 7/20/2006 10:38:15 PM Forfatter: Kim Guldberg PS. Jeg tror i øvrigt at jeg kender din mand, prøv at spørge ham om han genkender navnet

Kan du komme med en lille ledetråd, navnet sagde ham ikke lige noget.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Skrevet kl. 10:10
Dato: 7/20/2006 11:43:47 PM Forfatter: Allan ''Avalance''
Hej Lene

Hvem er firmaet du er blevet kontaktet af?

Lige i det her tilfælde synes jeg ikke det er så interessant, det er mere min generelle mangel på viden om dette emne jeg gerne vil have gjort noget ved, ikke så meget det konkrete tilbud.

Dato: 7/20/2006 11:43:47 PM Forfatter: Allan ''Avalance''

Lad os antage at du på et bestemt søgeord ligger højt i søgeresultaterne, og samtidig ligger højt på adwords.

Hvis en given kunde falder mere for adwords annoncerne end for søgeresultaterne, så er det jo ærgeligt at miste den potentielle kunde. Det samme gælder naturligvis omvendt.

Jeg er lige den type, der først kigger på adwords når jeg søger efter et firma, fordi det for mig er lidt mere overskueligt. Derfor vil jeg da også gerne ligge højt der.

Hilsen Lene

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Skrevet kl. 10:13
Dato: 7/21/2006 8:53:44 AM Forfatter: Lars Brink Min erfaring er at man ofte bliver lovet et antal besøgende og ikke en høj placering på bestemte ord. De kan sagtens love et storat antal besøgende ved at bruge mange søgeord (som måske ikke alle er relevante) men en høj placering på bestemte ord er meget mere værd (IMHO).

I telefonsamtalen blev jeg lovet en høj plancering på mine søgeord, og ikke et antal besøgende, men efter at have nærlæst kontrakten, så står der ikke noget om placering, men kun at søgemaskinerne indekserer min hjemmeside korrekt. Det går jeg ud fra, at det også betyder en højere placering, men de har jo ikke lovet noget.

Hilsen Lene

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:41
I telefonsamtalen blev jeg lovet en høj plancering på mine søgeord, og ikke et antal besøgende, men efter at have nærlæst kontrakten, så står der ikke noget om placering, men kun at søgemaskinerne indekserer min hjemmeside korrekt. Det går jeg ud fra, at det også betyder en højere placering, men de har jo ikke lovet noget.

Indeksering g ranking er to forskellige ting. Det første handler om at dine sider faktisk bliver fundet, og dit website fortolket korrekt, det andet handler om at dine sider dukker op når der søges på relevante ord. Du kan sagtens være perfekt indekseret uden at få et eneste besøg fra søgemaskinerne.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Skrevet kl. 10:58
Dato: 7/21/2006 10:40:55 AM Forfatter: Mikkel deMib
[Indeksering g ranking er to forskellige ting.

Jeg havde godt en fornemmelse af, at det var sådan. Det vil jo faktisk sige at de stort set ikke har lovet mig noget. Jeg kunne heller ikke forstå, at hvis jeg for kun 450 kr om måneden kunne få en meget god placering på et ubegrænset antal søgeord og derefter på 15 søgeord. For mig lød det til at være for godt til at være sandt, og ikke mindst et tilbud der ikke var til at afslå. Nu tror jeg hellere jeg vil selv sætte mig noget mere ind i SEO, og så derefter tage stilling til, om jeg selv skal gøre noget, eller have andre til at gøre det for mig.

Igen mange tak for hjælpen, skønt at kunne starte her og få en fornemmelse af, hvad det er man skal undersøge nærmere.

Hilsen

Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 23:58
hej lene

- hvis du er til litteratur, så kan der være lidt inspiration at hente her

- en ok introduktion, på dansk, overkommelig, men ikke udtømmende : ´Bliv nr. 1 på Google´ - se www.saxo.com

- hvis du orker at tygge dig igennem nogle af de mere seriøse titler, så kan du have glæde af : ´Search Engine Marketing Inc.´ - se evt. anmeldelse på amazon

- og, skulle disse ikke række, så er du velkommen til at sende mig en mail, så er der flere titler på listen - lidt afhængig af, hvor din interesse ligger.

- imidlertid, hvis du skal være helt på forkant - så skal du følge med i nogle af de førende SEO-forums på nettet også - her finder du også nogle af de tips, guldkorn og praktiske erfaringer, som du ellers ikke kan finde beskrevet andetsteds - som feks nogle af de indlæg du har modtaget på dit eget spørgsmål her.

- nogle af disse forums kan du finde ved selv at søge på nettet, der er en 4-7-10 førende diskussions-forums og weblogs, eller kigge bagest i ovenstående titler - hvis det ikke lykkes, så kan du sende mig en mail.

enjoy

dann s.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:08
Nu har jeg ikke lige haft tid til at læse tråden igennem, men syntes dog jeg vi komme med et kort svar.

Jeg har snakke med et par af datalogerner i vores firma, og de kommer med den påstand at søgemaskine optimering i forhold til google er ikke eksisterende.
I følge dem har google en masse forskellige funktioner som siderne blive rankede ud fra.
Det være sig bl.a. antal besøgende, mængden af links til siden, og i det hele taget de forskellige indikatorer som siger noget om populariteten af en given side.
Hvis man desideret vil ud og kunstig optimere sin side i forhold til google, så skal man have gang i noget hæftigt industrispionage for at få helt  klar over hvilke faktorer de "kigger på" og hvor tungt de vægter i forhold til hinanden.
Hvilket, retfærdigvis, skal siges er lykkedes for nogen.l F.eks. Volvo fuskede med google i en periode, blev opdaget og fik et ban i en periode.

Så for at konkludere på historien, folk der lover dig placeringer på google, forsøger enten at snyde dig, eller de har gang i noget som er alvorligt risikabelt!

Den eneste for for søgemaskine optimering der er muligt i forhold til google er at få en populær side.

Det skal siges at ovenstående ikke er noget jeg ved det fjerneste om, men det er det datalogerne siger! Og jeg syntes nu engang at jeg vil give dem lidt kredit på den konto...
Jeg er bare økonom...

Men det skal efter sigende være muligt at søgemaskine optimere i forhold til mere "primitive" søgemaskiner. Men kan det ikke næsten være lige meget...

Mvh Peder Steen Jensen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:12
Dato: 8/1/2006 5:08:07 PM Forfatter: Peder TakeTwo Nu har jeg ikke lige haft tid til at læse tråden igennem, men syntes dog jeg vi komme med et kort svar.

Jeg har snakke med et par af datalogerner i vores firma, og de kommer med den påstand at søgemaskine optimering i forhold til google er ikke eksisterende.
I følge dem har google en masse forskellige funktioner som siderne blive rankede ud fra.
Det være sig bl.a. antal besøgende, mængden af links til siden, og i det hele taget de forskellige indikatorer som siger noget om populariteten af en given side.
Hvis man desideret vil ud og kunstig optimere sin side i forhold til google, så skal man have gang i noget hæftigt industrispionage for at få helt  klar over hvilke faktorer de ''kigger på'' og hvor tungt de vægter i forhold til hinanden.
Hvilket, retfærdigvis, skal siges er lykkedes for nogen.l F.eks. Volvo fuskede med google i en periode, blev opdaget og fik et ban i en periode.

Så for at konkludere på historien, folk der lover dig placeringer på google, forsøger enten at snyde dig, eller de har gang i noget som er alvorligt risikabelt!

Den eneste for for søgemaskine optimering der er muligt i forhold til google er at få en populær side.

Det skal siges at ovenstående ikke er noget jeg ved det fjerneste om, men det er det datalogerne siger! Og jeg syntes nu engang at jeg vil give dem lidt kredit på den konto...
Jeg er bare økonom...

Men det skal efter sigende være muligt at søgemaskine optimere i forhold til mere ''primitive'' søgemaskiner. Men kan det ikke næsten være lige meget...

Mvh Peder Steen Jensen

Gad vide om de også vil give dig, som jo er økonom, credit, hvis du bilder dem ind at 2+2=5 ;-))

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:15
For at sige det lige ud, bør du gå tilbage til dine idiotiske dataloger og sige de skal lulkke røven. Sorry sproget, men de aner øjensyligt ikke en flintrende fis om hvad de snakker om. Magen til forvrølet mundlort skal man eddermame lede længe efter. Det de siger er direkte forkert, løgn og udenmomsnak og jeg kan kun gætte mig til hvorfor de siger det: Det må være fordi de er hamrende inkompetente. Fyr dem!
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:28
Pahu syntes da folk gik hen og blev næste ubehagelige...
Hvad jeg så gerne vil vide er så, hvordan er det lige man snyder google? Og vi er vel enige om at det er det man gør i tilfælde af søgemaskine optimering, right?
Dens klare formål er jo at give en de mest relevante søgeresultater ud fra en spændende matrice af kriterier, bl.a. antal besøgende og mængden af links til siden.
Og lige angående den med de inkompetente dataloger må jeg nok sige ahhhhhhhhhhhhhh..... Kan det nu være rigtig?!! Men det skal vi jo nok få noget morskab ud af :)

Mvh Peder Steen Jensen

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)