Nå venner, nu har jeg brug for at få opklaret et par ting. Jeg synes jeg har fulgt med i de indlæg omkring SEO, og har siddet og læst lidt, så klog er jeg, men ikke meget klog. I dag er jeg blevet ringet op af den sælger af SEO, som prøvede at overbevise mig om, at jeg skulle betale dem for SEO og så kunne jeg helt undvære at købe google Adwords. Jeg kan godt se det fornuftige i at stå (næsten) øverst under søgeresultater, men helt at udelade Adwords. Vil det være klogt? Tilbudet er ok, måske endda for billigt, men hvorfor er det, at jeg skal betale et beløb hver måned, og ikke et engangsbeløb? Jeg føler det er meget svært at vurder hvad det er jeg får (kvaliteten). Hvis jeg skulle sammenligne med et andet tilbud, hvordan er det så muligt? Hilsen |
Google og SEO
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Det er aldrig klogt at satse udelukkende på en enkelt maketing kanal eller metode. Det gælder også for søgemaskiner. Det mest solide søgemaskinestrategi er, at satse på flere forskellige løsninger og metoder i et strategisk velovervejet mix. > men hvorfor er det, at jeg skal betale et beløb hver måned, og ikke et engangsbeløb? Det er umuligt at svare på uden at se det konkrete tilbud. Der kan være mange fornuftige årsager til at prisen er skruet sådan sammen, men da bestemt også nogle virkelig dårlige grunde. Så alt efter hvad du får for penege kan det være OK - eller helt urimeligt. Leverer de en ydelse for pengene hver måned? Står den mål med det du skal betale? Eller er den månedlige ydelse blot en måde at fordele udgiften over et år? > Hvis jeg skulle sammenligne med et andet tilbud, hvordan er det så muligt? Start med at se på bundlinien! Hvor meget forventer du at et besøg, et lead eller et salg kommer til at koste med den ene eller den anden løsning, hvor stor er leveringssikkerheden, og er der nogle risici forbundet med løsningerne? Herefter ville jeg researche dem du skal bruge lidt, og de personer der står bag. Er de troværdige? Hvor længe har de været i branchen? Er de respekteret af andre? Er der en masse kedeligt "snask" på dem? Og ja, det kræver en del arbejde når man skal købe et produkt man ikke ved så meget om. Jeg har lige købt en ny bil, og jeg ved sikkert mindre om biler end du ved om søgemaskiner, så det tog mig også en helvedes tid. Til gengæld synes jeg så jeg har gjort en fornuftig handel og fået den bil jeg gerne ville have. Så tiden er bestemt ikke spildt. |
Idet jeg er helt på linje med Mikkel så er det ofte min indstilling at man kan komme langt selv , når vi taler om meget små virksomheder, der ikke har de store markedsføringsbudgeter og som også er relativt sårbare på deres indtjening og som ikke kan ofre de store penge Det er dig der brænder mest for din virksomhed Det er dig der ved mest om de produkter som du sælger Det er dig der ved mest om din virksomhed, og Det er dig der ved mest om dine kunder Start med din virksomhed og lav et godt website der understøtter din virksomhed. Når du så har luft så sæt dig ind i emnet (SEO) når man ikke skal lave det på Mikkels niveau, så er det altså ikke raktevidenskab og selv på Mikkels niveau er der mest almindelig sund fornuft. Jeg er sikker på at du allerede nu kender gode ressorcer til SEO, ellers kan jeg pege på flere der er ganske let læselige PS. Jeg tror i øvrigt at jeg kender din mand, prøv at spørge ham om han genkender navnet |
Hej Lene Hvem er firmaet du er blevet kontaktet af? SEO tager tid mens adwords virker her og nu. Din ranking opnået med SEO ændrer sig hele tiden, mens du hele tiden kan ligge i top med adwords (hvis det kan svare sig økonomisk at "byde" højt) For mig at se er SEO og adword (og andre ppc kampagner) to forskellige strategier der udmærket supplerer hinanden. Lad os antage at du på et bestemt søgeord ligger højt i søgeresultaterne, og samtidig ligger højt på adwords. Hvis en given kunde falder mere for adwords annoncerne end for søgeresultaterne, så er det jo ærgeligt at miste den potentielle kunde. Det samme gælder naturligvis omvendt. Mange seo-sælgere (eller hvad det så er de sælger) prøver at bilde kunderne ind, at ved at købe deres løsning til f.eks. 20.000 kr., kan du stryge din adwordsmarkedsføring på måske 50.000 kr. Det lyder jo fristende ik`? :-) |
|
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Helt uenig. For det første er der ingen værdi i sig selv i en ranking, som du alligevel aldrig kan være sikker på slår igennem hos alle. Relevante BESØG har en værdi. Konverteringer har en værdi. Og jo flere relevante søgninger du får besøg på jo bedre. For de fleste virksomheder drejer det sig om tusindvis af nøgleord. Vælger du at ignorere det, så er der nok bare nogle konkurenter som løber med de mange besøgende som søger på måder du ikke lige har med i din snævre plan. |
Det er klart at hvis alle de søgeord er relevante så kommer der også relevante besøg. Det jeg skrev var at de ikke kunne love mig et antal besøgende som kunne modsvare deres pris på de 10-15 søgeord jeg gerne ville have. Desværre er der mange af dem som ringer som ingengang har brugt 1 minut på at se vores hjemmeside for at se hvad vi sælger og derfor kommer med eksempler på ord og sætninger som er helt hen i vejret. Så jeg mener stadig at høj placering på bestemte (relevante) ord er bedre en en masse besøgende på nogle ord og sætninger som ikke (alle) er relevante for dine produkter og ydelser. |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Sådan som hun fremlagde det, så var adwords kun til midlertidig annoncer, og ikke noget man brugte på faste søgeord, og det undrede mig meget. Selvfølgelig skal kampagnen løbende justeres, men jeg vil da fortsætte med mine "kernesøgeord".
Jeg skal betale hele beløbet på en gang (altså binde mig for et år) så det er jo nok bare en måde at gøre tilbudet mere "spiseligt" en lav månedelig ydelse, kan jo være mere fristende end et stort beløb. Og ellers mange tak for de øvrige råd. Hvis vi vælger at gøre noget på det område nu, så skal vi selvfølgelig undersøge mere. Jeg synes bare det var meget svært at læse ud fra kontrakten hvad det egentlig var jeg fik for pengene. Det de skriver de vil gøre, er at udarbejder content pages, det siger mig ikke noget, så jeg må i gang med at læse mere. Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
|
Til det kan man kun svare en ting: Vrøvl! :) > Det de skriver de vil gøre, er at udarbejder content pages, det siger mig ikke noget, så jeg må i gang med at læse mere. "Content pages" er bare engelsk for "indholdssider", så jeg ville bestemt bede om lidt flere informationer om hvad det er for "informationer" de har tænt sig at lave og hvordan det kommer til at se ud |