Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Vi RASLER ud af Google :(

Side 6 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Endnu en gang ender en ellers rigtig rigtig god tråd med "godt med kød på", ude i en gang bitchy fnidder fnadder.....
Hvor er det bare surt når det trækkes ned på det lavniveau.

Det går ud over Amino som helhed og det tager sku også noget af seriøsiteten ud af alle os Aminoer.

/Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tjaee jeg synes nu Mettes pointe var rimeligt valid - klap hesten og se resultaterne an over det næste stykke tid - det var vel et megetgodt råd  :)

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 11:33

På Bryllup.dk har vi ca. 300 tekster, som både findes i "løs vægt" som alm. artikler og samlet til 3 PDF-filer, så brugerne let kan downloade dem.

Som jeg forstår i Thomas' bog side 106, skal man sikre sig at ens PDF'er i sådan et tilfælde ikke også læses af Google, for så kan man ende med duplicate content.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg sikrer mig mod det?

Mine pdf'er ligger i et subsub - skal jeg så bare blokere dét subdir med en disallow i robots.txt ?

Er det overhovedet et problem eller er det bare en mindre betydelig del af SEO?

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 20:37

Enten disallow det subdir i robots.txt, eller du kunne lave rel="nofollow" på dine pdf links...

Eller begge dele...

Selvfølgelig er det et problem, først og fremmest fordi det er duplicate content, og hvis du ikke bestemmer hvilken side folk skal komme til fra google, så gør google... Og her formoder jeg da at du vil have dem ind på din side, og ikke på din pdf?

I øvrigt skal du aldrig lade google beslutte noget du selv kan bestemme, de tar for ofte den beslutning der er dårligst for dig.

Du skriver KAN ende med dc... forkert, du ender HELT sikkert med dc.

Dine pdf'er er god service til brugerne, så du skal endelig beholde dem...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 17:32

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 14:53

Bump :)

Er der ingen er ved hvordan man undgår at indexere forskellige versioner af samme side p åden måde jeg beskriver?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 15:07

Hej KIP

Du skal på en eller anden måde bruge canonical url tag i din header, det kan du læse mere om nedenunder, så regner google kun med den originale side...

Hvordan du rent teknisk gør det i dit cms system kan jeg selvsagt ikke svare på...

Thomas har skrevet en fin forklaring omkring canonical her: http://www.thomas-rosenstand.dk/middel-mod-duplicate-content/

Håber du finder ud af det...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:15

Ved du hvor disse URL'er / Links stammer fra? Jeg kunne ikke finde dem på dit website. Det burde være helt unødvendigt at have linsk til forskellige fontstørrelser, så sørg for at de ikke optræder. Hvis de ikke stammer fra dit eget site kan du bruge en robots.txt fil til at nægte indexering af alle url'er der indeholder "fontstyle".

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Skrevet kl. 16:04

Hej igen

Tak for de mange gode svar - vi har nu brugt en hulens masse energi på at følge dem og det ser bestemt ud til at gå i den rigtige retning med placeringer osv.

Desværre har jeg lige opdaget at sitet nu har en pagerank på 0 iflg. de to steder, jeg har tjekket det.

Det virker jo helt sindssygt - vi har i mindst 2 år haft 5/10, ligesom vores konkurrerende sites har.

Er det noget vi skal være bekymrede over?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Skrevet kl. 17:05

Ikke fordi jeg ved en hulens masse om pagerank, men iflg. de rigtigt store (Læs: Rosenstand, Demib og deslige) skulle pagerank ikke have indflydelse på dine placeringer i søgeresultaterne...
Det er vel det du er bekymret for?

Bortset fra det synes jeg også personligt at et så stort tab af pagerank er bekymrende, men som oftest handler det vist om at du linker til sider google ikke kan lide...
Eller at de fleste af dine gode pr-givende sites er blevet devalueret af google, og så rammer det selvfølgelig også dig...

Deltager du i nogle automatiske linkudvekslinger?
Jeg gjorde med et af mine sites der havde pr4, og mistede det hele... og som jeg selv oplevede det nogle pladser i serps...
Da jeg fjernede de links, og skrev til google via webmaster tools og beskrev havd jeg havde opdaget, og at det var gået op for mig at det var forkert fik jeg pr3 tilbage i løbet af mindre end en uge...

Du kan evt. læse min dialog omkring problemet med Claus Heinrich her: Bruger du linkkataloger i din markedsføring
Bare se nederst i kommentarerne

Det kræver nok at en der ved en smule mere om emnet kigger grundigt på dit site for at opklare hvad det der er foregået siden din pr er så voldsomt devalueret.

Noget de ikke kan lide gør du åbenbart!
Men som sagt, det skulle ikke betyde noget for dine serps.

Side 6 ud af 7 (65 indlæg)