Hej, 1)Jeg har købt 10 hotelchecks for at få prisen på hotelværelser ned på et rimeligt niveau. Det foregår i praksis ved, at jeg betaler x kr. og får de 10 hotelchecks stukket i hånden. Der er ikke nogen faktura el. lign. ifm. dette. 2) Når jeg så har overnattet på hotellet, betaler jeg med en hotelcheck og får en faktura på overnatningen. Spørgsmålet er så: a) Hvordan bogføres disse transaktioner ? b) Hvilken indvirkning har transaktionerne på moms henholdvis skat for virksomheden (hvis ikke alle checks anvendes indenfor samme år)? Tak for hjælpen, Mvh Peter. |
Bogføring af Hotelchecks
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Jeg vil foreslå at du fører hele beløbet ud af kassen/kassekreditten og så ind under aktiverne under balancen. Når du så bruger en check fører du beløbet ud fra aktiverne og ind på rejseomkostninger/hotelomkostninger. På den måde har du altid et retvisende billede i dit regnskab. Mvh. Lone www.rkservice.dk |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)