Hej Allan
I min butik betaler kunderne ikke
dankort gebyr, da jeg mener at det vil "skræmme" nogle væk. Folk er ikke vant til at skulle betale for brugen af Dankort i fysiske butikker (jvnf. tumulten omkring de 0,50, som Mette også nævner) - og derfor mener jeg, at det vil afholde nogle fra at shoppe. Det afhænger jo selvfølgelig også lidt af den branche, som man er i. Der er jo et hav af børnetøjs forretninger på
nettet og de/vi "faldbyder" jo næsten hinanden mht. pris og service - og her er tendensen at der ikke betales
gebyrer, -så det var også med til at jeg valgte det fra.
Jeg har også på fornemmelsen at folk ikke kan regne ud hvad de så skal betale. De sidder og putter i kurven og pludselig bliver det meget dyrere (selvom det er ret små beløb) og så går de ud af køen og videre til et sted, hvor man ikke skal betale.
Det er lidt mere accepteret at der kommer fragt oveni, selvom man i min branche også er ved at gå bort fra dette og at shoppen betaler denne post.
Rigtig mange har en fornemmelse af at det skal være billigere at handle på nettet, -det kan man læse, som forbruger, rigtig mange steder, -at jeg så syntes at det ikke helt passer er en anden sag, men derfor vil folk ikke betale mere end de skulle i en fysisk forretning.