Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så blev der indført yderligere censur i Danmark!

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt, lagde ikke mærke til det i første omgang, men TDC Logoet er ikke nede i bunden som på TDC's originale "STOP" side, der er heller ikke den fornødne mellemrum mellem striben i toppen / bunden og teksten.

+ Når du prøver at gå ind på siden via. en proxy får man samme lort. ..

Måske en Aprils Nar?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

yusuf:

Det er rigtigt, lagde ikke mærke til det i første omgang, men TDC Logoet er ikke nede i bunden som på TDC's originale "STOP" side, der er heller ikke den fornødne mellemrum mellem striben i toppen / bunden og teksten.

+ Når du prøver at gå ind på siden via. en proxy får man samme lort. ..

Måske en Aprils Nar?

 

Ahh ja.. det kunne det jo egentlig godt være.. Havde helt glemt det var d. 1 April..

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Jeg er 100 % enig med Flemming. Naturligvis kan man da ikke have opskrifter liggende på hvordan man kan omgå forbud mod piratkopiering m.v. 

Selvfølgelig må man det - lige som man må have alt muligt anden viden liggende fuldstændigt tilgængeligt frit på ethvert bibliotek i det ganske land.

Hvis først ytringsfrihed bliver en gråzone hvor det bliver subjektive forhold der skal afgøre hvor meget viden pøblen må få adgang til så er man på et skråplan imod en totalitær og antidemokratisk udvikling - hvornår ryger bøgerne på bålet så?

Ranslirpa eller ej så er der voldsomme kræfter der forsøger at smadre århundredes optjente demokratiske borgerrettigheder og det er noget man skal værne om ikke kan pilles ned af desperate pladseselskabers interesseorganisationer indflydelse på dommere og politikere.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på dette er en 1. april joke, men den megen diskussion her viser jo at den var god - og berettiget.

Men det kunne godt ske. Og så ville det i sandhed være en ubehagelig form for cencur. For her er jo netop tale om, at ytre sig om noget - et website, som ikke i sig selv er ulovligt. Det er ikke ulovligt at besøge PirateBay - ISP'erne er blot blevet pålagt en meget, meget simpel spærring, der mest af alt minder om at man satte et skilt op foran Christiania hvor der stod "her må du ikke gå ind" - det er ikke svært at gå udenom. Pusher street er iøvrigt ikke spor lukket - tag selv ud og kig :)

Vi må gerne købe og sælge biler der kan køre alt for stærkt - vi må bare ikke køre så stærkt i dem. Vi må gerne købe eller sælge et sprit-destilationsapperart - vi må bare ikke lave vores egen sprut. Vi må også gerne købe en stor kniv - vi må bare ikke løbe rundt med den på Nørrebro og spille åndssvag. Og vi må også gerne snakke offentligt om, hvordan man ryger hash, hvordan man begår et bankrøveri og hvordan man snyder i skat - man må bare ikke gøre det. Det er normalt handlingen der er strafbar - ikke "dimsen" og da slet ikke omtale af den eller endsige henvisninger til den.

Hele diskussionen om fildeling er generelt set drevet af en masse folk der intet kender til Nettets grundlæggende arkitektur. Gør man det er denne diskusion helt absurd. Hele Nettet bygger på kopiering og videresendelse - fra browsere, switches, hubs, proxy servere osv - hele vejen rundt gemmes kopier, sendes videre osv. Hele Internettet er et stor brud på Ophavsretsloven - teknisk set. Men skal vi så droppe det? Eller sætte det hele på pause, indtil vi har lavet hele arkitekturen om (der iøvrigt så liiiige skal opfindes først)?

Jeg kan anbefale alle dem der i forvejen bruger en open DNS at smutte over til PirateBay og finde filmen der heder "Steal This Film 2" - det er en af de film der faktisk er helt gratis og lovlig at downloade, og den giver et meget grundigt historisk perspektiv på ophavsretten. Det sjove er, at historien gentager sig i en uendelighed. Det er nøjagtigt det samme kirkerne sagde i gamle dage da trykmaskinen kom og truede deres monopol på at håndskrive bibler. De kæmpede mod den fordømte trykmaskine mindst ligeså indædt som pladebranchen kæmper mod fildeling i dag - og ligeså indædt som Hollywood kæmpede mod hjemme-video formaterne, da de kom frem.

Resultatet har dog hver gang været, at gode teknologiske fremskridt har vundet over forstokkede gamle mænd. Heldigvis. Og det kommer også til at ske med Nettet.

De gamle sure mænd prøver at trække pinen ud - og en af metoderne er at forsøge at lukke munden på dem der mener noget andet. Det får de bare ikke held med :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel: Helt enig!

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Indtil videre er jeg enig med Flemming og Co, men måske er der noget jeg ikke har fået med. Jeg nåede heller aldrig ind på Piratebay før den blev lukket.

Nu sælger jeg så digitale filer og ønsker ikke at de bliver delt. Jeg ønsker at de bliver betalt for. Er fildeling virkelig i orden i mit tilfælde eller er der undtagelser?

Prøv at forklar det for mig - jeg fatter det nok ikke...

Hmm

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:

Indtil videre er jeg enig med Flemming og Co, men måske er der noget jeg ikke har fået med. Jeg nåede heller aldrig ind på Piratebay før den blev lukket.

Nu sælger jeg så digitale filer og ønsker ikke at de bliver delt. Jeg ønsker at de bliver betalt for. Er fildeling virkelig i orden i mit tilfælde eller er der undtagelser?

Prøv at forklar det for mig - jeg fatter det nok ikke...

Hmm

 

Fil deling er ikke iorden. Pirat kopiering er ikke iorden. Men at man ved lovgivning bliver straffet for at beside nogle informationer omkring eks fil deling er heller ikke iorden.

 

 

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Se denne film - den giver en fantastisk perspektivering af de ophavsretslige forhold gennem historien - så vil du bedre forstå hvad jeg mener :)

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Aconiac.com - Michael Lind:

Skattekonsulenterne:

Jeg er 100 % enig med Flemming. Naturligvis kan man da ikke have opskrifter liggende på hvordan man kan omgå forbud mod piratkopiering m.v. 

Men man må gerne skrive fysikartikler der beskriver hvorledes atombomber virker? Hvori ligger forskellen? Vi taler om kriminalisering af information og ikke kriminalisering af handlinger..

Ja, det er værre end terror at beskrive hvordan man omgår spærringen. Det er bedre at fremlægge opskriften på sprængstoffet TATP.

Du må forstå, at kunstnerne mister penge på det her, og at de så skovler knapt så mange millioner ind. Det betragtes i vores samfund som langt værre end terror.

I den forbindelse må vi huske på, at underholdningsindustrien består af nogle ganske særlige mennesker. Det er dem som er mest vellønnede, og det er dem der skaber mindst værdi. Derfor skal deres indtægt naturligvis beskyttes, og de skal ikke selv tage ansvar for at føre en fornuftig forretning der følger med tiden. Det er også derfor at vi har særlige støtteordninger til kunstnere som er særligt uduelige.

Nå, men mht spærringen, så kommer det vel også til at betyde, at man bliver nødt til at spærre for stort set alle IT-websites såsom computerworld.dk, comon.dk, pcworld.dk, eksperten.dk, og måske enddda Amino.dk, hvor man garanteret kan finde links til vejledning i omgåelse af DNS-spærringen.

Jeg tror dog at der er tale om en tidlig aprilsnar. Hvis man går ind på louis.dk via anonymouse.org kommer man ind på den samme "STOP"-side, selvom man ad denne vej går udenom de danske udbydere :-)

 

Mvh Torben Lage Frandsen -Frækkere end komikere tillader.

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det syntes jeg virkeligt du skulle informere 3 danske biblioteker, samt Cisco Press om, da de er ansvarlige for at distrubuere informationer i form af bogen Network fundamentals : CCNA... Her er en liste over hvilke biblioteker der har den til udlån. Det er en af verdens mest brugte undervisningsbøger i computer netværk og den beskriver bla. hvordan man bruger (og dermed også omgår) DNS-filtering, og hvis ingen må have/benytte den information er filteret under alle omstændigheder umuligt!

Informations deling hverken kan eller vil stoppes, hvis det bliver fjernet fra nettet ender det bare i undergrunds miljø'er hvor det er endnu sværre at komme misbrug af informationen til livs!

 

-Lasse, Silenzio

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)