Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning kun for e-butik ejere

Side 4 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:41
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Martin Thorborg:

Typisk vil 30-40 af alle besøgende i en webshop starte deres besøg med en søgning.

Den køber jeg sgu ikke. Er det noget du kan dokumentere med danske referencer? Jeg ved fra mig selv, og min nærmeste omgangskreds at siders søgefunktioner ikke er brugt besynderligt meget - og slet ikke som første valg når man skal finde frem til produkterne.

Jeg har svaret nej i undersøgelsen. Som en anden herinde har sagt, så er kr. 299,- ofte det samme som selve shoppen koster, så jeg tror du vil få store problemer med at overbevise folk om at søgefunktionen er lige så værdifuld som selve shoppen. Jeg tror så til gengæld at websites søgemaskiner er noget der vil komme mere og mere fokus på. Det synes at være tendensen når man læser div. artikler og fora. Derved er der muligvis et marked for dit nye produkt, men du vil nok opleve en del konkurrence fra div. Open Source løsninger og billigere alternativer.

Ha´ en pragtfuld aften/dag Smile

Hilsen Morten 

Hej Morten

Jeg har ikke set en dansk undersøgelse, men jeg kan heller ikke se hvorfor danske brugere skulle opføre sig så meget anderledes end f.eks. amerikanske.

Ifølge den vel nok mest pålidelige marketing ressource Marketingsherpa så:

“Getting search right is critical to reaching your customers and prospects, but the challenge isn’t limited to commercial search engines. The most important searches are often the ones users perform on your own website. MarketingSherpa data reveals that 43% of visitors who land on a website go immediately to the search function. And customers who use the search box on ecommerce sites convert at nearly three times the rate of general browsers.”

“46% of product marketers say tweaking internal site search is “very effective,” second only to shopping cart design as the most effective site test, according to new data from MarketingSherpa’s 2007 Ecommerce Benchmark Guide.”

Se mere her:
http://www.searchspring.net/site-search/marketingsherpacom-quotes/3

Og som de også skriver:

“Internal search functionality may not be very sexy to marketers, but it is to consumers."

Så jeg forstår godt, at du ser skeptisk. Men jeg kan garantere dig for at de forretninger jeg har arbejdet med, som har skiftet til en prof maskine, de sælger langt flere varer..

Men hvis man enten har en lille hobbybiks, eller har meget få varer, så er det da et fint sted at spare. Men har man flere end 100 produkter og har man lidt ambitioner, så ved jeg at det er et super dumt sted at spare.

Men hvor om alting er, så har 44 % set lyset og det er rigeligt til at jeg nu er endnu mere interesseret. Resten af jer skal bare have en gratis test, så i kan se at det kan betale sig :-)

Sov godt.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:49

En ting jeg finder lidt underligt, som mange af jer har nævnt, så er det at i ikke kan betale mere for søgningen, end shoppen har kostet jer.
Gælder det også Google Adwords, Løn til medarbejdere, kontorlokaler, internet opkobling og den slags?

Jeg prøver ikke at drille jer, jeg fatter det bare ikke.

Fred være med at i ikke vil købe en søgefunktion, helt ok med mig, men jeg kan bare ikke forstå argumentet.

Kan i ikke forklare mig hvordan det hænger sammen og syntes i selv det er logisk?

Hvis en ting til jeres shop koster mere end shoppen, men f.eks. hjælper jer med at sælge 10 % mere og i derfor bliver en hel del rigere, er det så et fornuftigt princip at have?

Siden der er flere af jer der har nævnt det, så må der bare være et eller andet rigtigt i det, men jeg kan ikke forstå det..

Så forklar, forklar..

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 04:07

Martin.. Få nu bare lavet den her søgemaskine. Evt. sæt prisen sådan at stort set alle kan være med, så det bliver en standard for webshops at have denne søgemaskine. Evt. også lave nogle aftaler med virksomheder som BGsys osv.. (det har du selvfølgelig nok selv tænkt på)..

Jeg kan huske for 1 års tid siden, da ledte jeg ivrigt efter sådan en søgemaskine, og samtlige af de webbureuer jeg var hos, kunne ingen af dem opfylde mit ønkse, og ingen til en pris jeg havde råd til at betale.

Derfor er det perfekt at lave sådan en løsning, som alle kan få relativt billigt. 299 er måske lidt for meget som en salgspris, selvom værdien er meget højere i realiteten. Hvis prisen var omkring 1-200kr, så ville enhver helt sikkert købe det ekstra, med de rette salgsargumenter.

Få den lavet, jeg skal bruge den om et par måneder til mit nye website :-) Skynd dig så!

Dbh. Yngvi

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:13

molte:

Google udbyder et produkt de kalder Google Mini (se her). Af hvad jeg kan forstå koster det ca. 22 tusinde som en engangspris. Der kommer vist ikke så meget mere oveni månedligt, da man får hardware og det hele.

Hej Molte

Nej ud over hosting, båndredde og 1000 Euro om året i licens, så har du ret.
Men det kan jeg ikke lige ser at så meget billigere..

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:14

Majbrit - Christobel:

Hej Martin

Altså jeg skal lige ha' det for blondiner også :) Det er en intern søgemaskine (korrekt ?). Kan den søge efter f.eks. størrelser ? (Så jeg kan søge på alle blå bluser i str. 4 år ?)...

Hvis den kan det, så stemmer jeg JA TAK og helst i går..  Prisen er måske nok høj, specielt fordi man jo kan få sådanne festures programmeret én gang og betale én gang.. Men, som med så meget andet, så vil mere jo have mere og jeg går da ud fra at systemet skal udvikle sig løbende med nye features ?

Jeg går lige ud fra at det er en intern søgemaskine :) Kan den så aflevere søgninger til f.eks. google ?

Hej Majbrit

Jep, det er en søgemaskine dine kunder skal bruge til at finde dine varer.
Jeg ved ikke om den kan det du beder om, men det er det jeg nu vil finde ud af, da jeg kan se at der er mange der er interesseret.
Prisen er langt fra høj. Bare at bygge teknologien og sprogmodulerne, har taget mere end 10 mandeår. Prøv bare at tænke på arbejdet med synonymer, stavefejl og det man kaldet et semantisk netværk. Søger du f.eks. på t-shirt, så ved den at sweatshirt et tæt relateret. Så har du ingen t-shirts, vil den foreslå sweatshirts i stedet for.

Jeg kan godt forstå at folk ikke forstår hvor svært det er at lave god søgning og hvor mange penge det koster. Det er ikke bare at søge i en database efter ord. At vide at bog = bøger, at sattelit = satellit, at benklæder = bukser, at penge = grunker osv. Det koster rigtig mange år og jeg kan garantere for at det koster kassen.

Dertil er løsningen hosted, så der komme ikke hardware, båndbredde eller andet med i prisen.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:15
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

En ting jeg finder lidt underligt, som mange af jer har nævnt, så er det at i ikke kan betale mere for søgningen, end shoppen har kostet jer.
Gælder det også Google Adwords, Løn til medarbejdere, kontorlokaler, internet opkobling og den slags?

Jeg prøver ikke at drille jer, jeg fatter det bare ikke.

Fred være med at i ikke vil købe en søgefunktion, helt ok med mig, men jeg kan bare ikke forstå argumentet.

Kan i ikke forklare mig hvordan det hænger sammen og syntes i selv det er logisk?

Hvis en ting til jeres shop koster mere end shoppen, men f.eks. hjælper jer med at sælge 10 % mere og i derfor bliver en hel del rigere, er det så et fornuftigt princip at have?

Siden der er flere af jer der har nævnt det, så må der bare være et eller andet rigtigt i det, men jeg kan ikke forstå det..

Så forklar, forklar..

Dbh Martin

Altså jeg kan ikke helt forstå, at du bliver så sur - selv om det måske er morgen ;-) Du spurgte jo selv.
Spørgsmålet lød, "synes du 299 lyder for dyrt" - og det gør jeg.
Det kan godt være det ikke er logisk, men hvis jeg ikke havde fået nærmere forklaringer på, hvor meget det ville gavne shoppen og bare så prisen fx i et banner her inde - ja, så ville jeg altså tænke at det var.. måske ikke mega dyrt, men heller ikke billigt.

Jeg kan ikke forklare dig, hvorfor jeg synes det lyder dyrt, med andet end at det er samme pris som webshoppen.
Det er lidt ligesom at 20,00 kr lyder dyrere end 19.95.. sådan er det bare.

Og vores webshop er absolut ikke en lille hobbybiks - alene de ting vi har planlagt på shoppen de næste par måneder vil koste over 30.000..
Så jeg er ikke bleg for at bruge penge på den slags, hvis jeg ved, det kan forbedre siden.

Det har noget at gøre med, at det er på abbonnements basis..
Dder ringer nok en små 50.000 mennesker om ugen og vil sælge bannere, seo og alt muligt andet abbonnements baseret, og fordi der findes så mange af den slags ting, bliver man måske lidt mere mistænkelig om hvor vidt det virkelig virker.

Og så var jeg ikke klar over, at søgemaskinen har så stor betydning eller at den normalt kunne være meget dyrere- hvis jeg så abbonnementsprisen ville jeg nok tænke, "hallo, det er jo bare en søgemaskine."

Nu har jeg allerede ændret lidt mening om det, efter at have læst de andre indlæg her inde - men igen, spørgsmålet lægger op til, at man skal forestille sig hvad man ville tænke, hvis man så prisen på fx en hjemmeside eller et banner på nettet.

PS Nu fik jeg så lige hørt dit talkshow også.. Jeg er da lidt ked af, hvis du opfatter mig som en taber, der aldrig får sin webshop til at blive en succes og en ualmindelig indsnævret amatør.. Har svært ved at forstå, at du lægger et spørgsmål ud, som du egentlig ikke gider have svar på.
Du har på forhånd bestemt dig for, at at alle der ikke svarer ja på spørgsmålet, de er bare dumme i hovedet, og det er ikke dem der bliver succesfulde..
Så er jeg egentlig lidt træt af, at jeg overhovedet gad bruge tid på at svare - for du har tydeligvis ikke tænkt dig at bruge svaret til andet end selvbekræftelse. MVH Nina, som egentlig blev lidt ked af at få sådan en sviner søndag morgen :-(

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu undrer Martin sig over jeres argumentation, og det får mig til at bringe min undren over Martins argumentation på banen.

Jeg driver nogle virksomheder, og fælles for de fleste af dem er at de er nogle kapitaliste foretagender. Der er ikke meget rød stue over dem, og der bliver ikke tale om overskudsdeling, - jeg rager det hele til mig Wink

Martins argument er flere gange den, at jeg skal betale xy kroner som er det femdobbelte af hvad andre ting koster, fordi jeg efter hans udsagn ved køb af hans bøger m.fl kan øge min omsætning med xz kroner.

Jeg siger bare, - hvad rager det ham hvad jeg kan tjene....

Det er mig der driver biksen, betaler husleje og køber varer ind, fejer fortorvet og bærer skraldespanden ud, - du forstår sikkert pointen.

Skal jeg så også betale telefonselskabet 1000 kr. i minuttet, fordi jeg lukker nogle gode handler over telefonen?

Hvis vi boede i et land med kun et teleselskab, måtte jeg betale hvad det kostede, længere er den ikke. Er man på et frit marked, - så er der alternativer.

Alternativet til en søgefunktion, kunne være at ændre på forsiden, - ved simpel tekstredigering.  

Der hvor kæden hopper lidt af, (når Martin bliver fornærmet på tråddeltagerne), er jo at hvis man betaler 299,-  for sin webshop og den giver en omsætning på 10.000 kr. - hvorfor så give 299,-  for noget der giver en omsætning på 2.500 kr.? Argumentet er jo fra Martins side, at man skal give 299,- for søgefunktionen for den giver xx omsætning, men det har Martins søgefunktion jo lige så lidt indflydelse på som Dandomain m.fl. har på hvor meget deres shopløsninger til 299,- vil kaste af sig til indehaveren.

Hvor meget shopløsningen kaster af sig afhænger jo af indehaveren og hans måde at drive biksen på. 

Nu kan det godt være at Aminos deltager er nogle tabere og hobbybiksforvaltere iflg. Martin, men reelt set er det jo også her kunderne skal hentes til e-pusher m.fl. - for jeg tror ikke der er så mange proff. erhvervsdrivende der er helt lune på tanken om at skulle dele deres overskud med Martin Thorborg, uanset om Martin selv synes det kunne være en god idé.

/Michael

PS. Der kan være en vis portion humor i indlægget.   

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 10:55

Jeg synes denne tråd har taget en ubehagelig drejning, Martin du bliver nødt til at give folk lidt luft her.. Du har lavet en simpel afstemning omkring et produkt der er meget svagt defineret, så må du også forvente at folk er en anelse tvivlende omkring det.

Men det er jo her du får en masse rigtig værdifuld information, som du så kan bruge til at tilpasse produktet, og markedsføringen af det. – det er jo hele essensen i en bruger undersøgelse

Og det eneste du burde skrive i denne tråd er ”mange tak for hjælpen” og så vente med diskussionen til når du har defineret et færdigt produkt.

Mvh

Meik Jessen

Fra Vejle
Tilmeldt 12. Jan 09
Indlæg ialt: 42
Fra  Fancey Skrevet kl. 11:29

Meik:

Og det eneste du burde skrive i denne tråd er ”mange tak for hjælpen” og så vente med diskussionen til når du har defineret et færdigt produkt.

Ja, undskyld mig, men jeg bliver nødt til at smide endnu en kommentar. Jeg synes det er fint at Martin giver sine meninger og holdninger til kende, det har da givet mig et kick til at gøre noget ved de ting jeg for længe har udskudt fordi "det er jo alt for dyrt når man er forholdsvis nyopstartet". Jeg er sikker på at der er mange herinde som ikke kan se logikken i at bruge mange penge på et produkt til en butik som i forvejen tjener penge ind, men hvis ikke man får banket ind at det kan give endnu flere penge i længden, hvordan skulle man så kunne vide det? Vi er nok temmelig mange som ikke har den nødvendige uddannelse eller erfaring til at forstå de bagvedliggende principper og muligheder indenfor e-handel, men Martins "sure opstød" må vel betragtes som en fortvivlelse over hvor dumme (ja undskyld mig, men det er også mig selv jeg taler om) folk er, når de ikke kan forstå hvordan man på en forholdsvis simpel måde kan øge sin omsætning. Hvis jeg sad inde med nogle guldkorn som jeg vidste kunne hjælpe folk, men som jeg blev nødt til at tage penge for pga. mine egne investeringer i det, så ville jeg sq nok sidde og rive mig selv i håret over de ignorante mennesker som ikke ville give mig en chance for at hjælpe dem, fordi det krævede en indsats (her penge) fra deres side. Der er absolut ikke noget galt i at være forsigtig når det drejer sig om forretning, det er jeg selv og har nok været det lidt for meget og lidt for længe, men man må også kunne åbne øjnene og se de muligheder man måske går glip af.
Hov, det blev vist til et surt opstød fra mig her, sorry! Jeg vil bare slutte af med at sige "mange tak for hjælpen" Martin. Var vild med dit podcast-svar på denne tråd.

Side 4 ud af 9 (86 indlæg)