Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er åbenbart blevet ret god til at forfatte produktbeskrivelser til min internet butik.

Så god at flere af mine konkollegaer rask væk kopierer tekster og linker til mine billeder og flash applikation direkte fra deres internet butikker - uden kildeangivelse!

Indtil nu har jeg sendt disse ophavsretbrydere en vred mail med trussel om sagsanlæg for brud på ophavsretten og med den ønskede effekt at deres produktsider er ændret.

Nu er en af mine større konkollegaer gået helt amok med kopieringen og jeg har derfor haft en lille snak med min advokat som af flere årsager mener det kunne være en ide at tilbyde kopisterne tilladelse til at benytte mine tekster mod betaling og på visse vilkår.

Jeg kunne forestille mig at en sådan aftale skulle indeholde følgende hovedpunkter:

• Ingen tekster må kopieres uden forudgående skriftlig tilladelse
  • En tilladelse giver kun ret til at oprette en kopi af teksten
  • DKK. 6000 (ex moms) pr side pr år for tekster
  • DKK. 1000 (ex moms) pr år pr deep link (links hvor de viser deres besøgende billeder og lignende, som de henter direkte på min server) (Hedder det deep linking (???))
  • Kildeangivelse under hver kopieret tekst i form af et synligt link, som jeg dikterer.
  • For nye tekster er kopiering ikke tilladt den første måned efter at jeg har offentliggjort teksten
  • Aftalen kan opsiges med øjeblikkelig varsel (uden kompensation) såfremt denne ikke overholdes

På denne måde vil jeg blive kompenseret i en vis grad for tabt salg og google vil med stor sandsynlighed vælge at ranke min side højere end deres i og med at min side i googles øjne er den originale.

Men hvad siger i kære Aminoer?
Kunne dette være en måde at imødegå denne kopieringsiver fra mine konkollegaer?

Er mine priser for lave?

Input er meget velkomne!

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder helt rimligt. Du skal tage dig betalt for dit arbejde. Synes dog du skal få godkendelse fra din advokat først til priserne. Er ikke meget ved at lave et aftale som senere kan underkendes.

Let me know hvad du finder ud af for folk stjæler også med arme og ben fra min side.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)