Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inventar og fradrag etc.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er tiden sgu kommet.

Indtil nu har jeg klaret mig med lokale i privaten, men nu er der dukket en fed kælder på 177m2 op, til 4800 pr. md., så jeg rykker biksen.

Nu skal jeg så købe møbler til klinikken.

Jeg er ikke momsreg., men lønsumsafgiftsreg., regler for bla. terapeuter. Men jeg kan vel fradrage alt i forhold til inventar til klinikken??

Og hvad sker der med inventaret, hvis jeg på et tidspunkt vælger at dreje nøglen om?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Jeg synes, at det er fedt at du har fundet et lokale og det er jo skønt at kunne sige, at du har klinik ude i byen (eller hvad den slags kaldes)

Nu har jeg så også læst alle dine tråde og spørgsmål de sidste par dage, og så spørger jeg lidt mig selv, om det er det rigtige for dig. Det skal forståes på den måde, at 12 måneder a 4800 kr er næsten 60.000.

Du har i andre tråde skrevet om, hvordan du finder flere kunder og får markedsført dig udover Esbjerg og mere. Alting koster penge og husleje er noget, der er svært at drosle ned på igen, når du først har fået den.

Var jeg i din situation, så ville jeg de næste 12 mdr istedet markedsføre mig for de 60.000 kr og se, hvad jeg fik ind igen på den konto. Så kan du lære, hvor dine markedsføringskroner er godt anvendt og hvor de er spildt. For der er ingen som helst tvivl om, at du skal markedsføre dig for at få flere kunder.

Det er blot et velment råd - tag en slapper med dyr adresse i Esbjerg by og brug pengene på at skaffe flere kunder først - og få flere gengangere blandt dine kunder. Når du har en solid base, så betyder det ikke meget at have en husleje, men lige nu er øvelsen en anden.

Mange hilsner

Flemming

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

det er da skønt :) Du er altid frisk på et svar...og jeg tar imod dit råd...men jeg har faktisk en go omsætning i biksen. Jeg kan leve godt af den ihvertfald...så tro mig, den er længe overvejet den med lokaler.

Jeg vil stadig bruge penge på markedsføring. Men det er ikke længere til at holde ud, at have praksis derhjemme. Så tiden ER inde.....hvis familielivet også skal overleve Big Smile

Og det er faktisk, selv for esbjerg standarder billigt!! :)

Så tilbage står stadig mit spørgsmål til fradrag....så hvis du ve noget om det?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår godt Flemmings tanker og fint at have den vinkel på også, som du så også har overvejet.

Du kan fratrække (straksafskrive) møblerne hvis de har en anskaffelsessum på under ca. 11.000 kr. inkl. moms (da du jo ikke er momsregistreret). Er de over denne beløbsgrænse kan du afskrive 25% årligt på den til enhver tid værende nedskrevne saldo.  Vælger du at lukke vil du, i det omfang det ikke er afskrevet fuldt ud, få et tab hvis inventaret sælges til kr. 0 men i mange situationer vil noget jo overgå til privat og så skal der sættes en værdi på det.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak skal du ha :)

Men er de 11000 for alle møbler samlet i et køb?

Jeg tænker her, at hvis jeg køber på 10000 et sted, og for 6000 et andet sted osv., så kan jeg stadig afskrive alle beløb?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Kølbæk Jensen:

Hej Flemming,

det er da skønt :) Du er altid frisk på et svar...og jeg tar imod dit råd...men jeg har faktisk en go omsætning i biksen. Jeg kan leve godt af den ihvertfald...så tro mig, den er længe overvejet den med lokaler.

Hej Jesper,

Ja, det skønne ved Amino er jo, at vi er her for at hjælpe hinanden efter bedste evne. Desværre ved jeg intet om fradrag/afskrivninger, men jeg kan se, at Bent allerede har været dig behjælpelig der.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps :)

Men thanks anyway :)

Og igen...ja...markedsføring er nødvendig...i know!! :)

Men jeg har faktisk idag fået en storkunde i midtjylland ved hjælp af mund til øre metoden :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Kølbæk Jensen:

Men jeg har faktisk idag fået en storkunde i midtjylland ved hjælp af mund til øre metoden :)

Det er alletiders. Super godt at høre! Bare klø på du Wink

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I din situation er det som udgangspunkt hvert enkelt stykke møbel du køber. Er der nogle enkelt dele som er bestemt til at blive brugt samlet skal de ses under et men der er ingen klokkeklar praksis. Køber du et bord og 4 stole kan stolene jo bruges uafhængigt af  bordet med andre borde  og omvendt. Taler vi derimod om et reolsystem hvor delene skal sættes sammen er det noget andet. Men tag dem styk for styk. Også selvom de er købt på samme faktura.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak skal du ha :)

Hvorfor har jeg ikke meldt mig til her før???Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)