Hvis man taber eller kun får delvist medhold i en skatteklagesag får man dækket 50% af sine omkostninger vedr. sagen. Dvs. ved en klage er worst case at man skal betale 50% af omkostningerne ved skattesagen selv. Hertil kommer selvfølgelig betalingen af det skattekrav som klagen vedrører.
Dato: 7/15/2006 5:49:03 PM Forfatter: Jennifer Jensen Hvad koster det at føre sådan en skattesag, hvis man har jer på sagen?
Det spørgsmål kan man ganske enkelt ikke svare på. Fordi der ikke er to sager der er ens omfangsmæssigt.
Det vi tilbyder i sådanne situationer er at vi godt vil lave en indledende vurdering af sagen gratis. Dvs. en vurdering af om sagen er værd at føre. Det handler dels om hvorvidt der er noget at komme efter, og dels om det kan svare sig at føre den. Vi har det princip at vi ikke spiller hasard med kundernes penge, og man skal tro på det man laver. Herunder på de sager man fører. Dvs. hvis vi vurderer at en sag ikke bør føres, ja så melder vi det klart ud.
Jeg havde et eksempel på en bruger herinde som ville have fradrag for arbejdsværelse i en 2 værelseslejlighed. Jeg sagde til ham på forhånd at det lød som en tabersag men tilbød ham at gennemgå sagen. Det gjorde jeg så, og meddelte ham at jeg ikke ville anbefale at føre den sag. Det samme gjorde et andet rådgivningsfirma som også er på Amino. Iøvrigt en tidligere arbejdskollega.
Brugeren tog så kontakt til en tredje rådgiver herfra som valgte at føre den. I mine øjne kan det kun koste ham penge, da det er ret åbenbart at han taber sagen. Prøv lige at overbevis Landsskatteretten om at 1 værelse i en 2 værelseslejlighed kun anvendes erhvervsmæssigt når vi ikke taler om et værelse der er proppet med maskiner o.l. og en virksomhed som mest har karakter af at være fritidsvirksomhed.