![]() |
Ikke forstået 

Hvad gik skattesagen ud på.
![]() |
Ikke forstået ![]() Hvad gik skattesagen ud på. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Det er en lang historie, men kunden havde et kæmpe hus 4 lejligheder, hvor 3 af dem var lagt sammen og den 4. blev brugt til kontor. Lejligheden havde sit eget køkken, bad/toilet men ikke eget måler. Vi træk xxxx fra i husleje, samt forholdsvis varme og el udgifter fra hvermåned. Bredsten kommune ville ikke godkende kontoret, som værende kontor, hvilket betyd at han skulle betale de penge tilbage eller blive beskattet af det. Hans daværende revisor gav dem ret, Jeg har en god ven hos skat som jeg tilfældigvis lige havde snakket med om denne sag. Han fandt det § frem som sagde at man godt måtte trække fra over ejendomsværdigskatten ![]() Mens det andet model har kun givet anledning til diskotioner hvergang, nogle kommuner er også mere emsige end andre. Det er derfor at jeg passer på med at sige beløbnene uden at have § foran mig. Jeg anbefaler derfor stadige at man taler med sin økonmiske rådgiver, da de ved hvordan det pågældene kommune er. Mange hilsner Jennifer Jensen. |
Men som jeg skrev tidligere til dig, syntes jeg at du skal tale med din økonomiskrådgiver, så har jeg da ikke sagt for meget. Mange hilsner Jennifer Jensen |
Hvordan vil SKAT se på det, hvis rummet var indrettet med et lille fjernsyn og stereoanlæg? PS. Mit erhverv kan ikke relatere sig til hverken fjernsyn eller radio PPS. Stiller det sig anerledes, hvis det hele er indbygget i pc''en med et par højttalere og ekstra skærm til? |
Hej Peter Du fortsætter vist den dårlige tone, jeg tor ikke at vil svare på den bemærkning, ellers kan vi jo starte forfra. stop nu, mens legen er god! mvh Jennifer Jensen |
Hej Jennifer! Nu er jeg ikke med mere??? For mig er er sagen afsluttet i går! Lad nu være med at starte op igen...og prøve og score point på det! |
Vedr. den flerfamiliesejendom vil jeg da sige at hvis det kunne godtgøres at den ene lejlighed kun blev anvendt erhvervsmæssigt og der var tale om en virksomhed med en vis intensitet så er Bredsten kommunes afgørelse da forkert. Folkene hos Skat er ikke rådgivere og eksperter i alt. I den her situation ligger landet sådan at tingene hænger sammen. Kan man få nedslag i ejendomsværdiskatten kan man også få fradrag for de udgifter der er forbundet med brugen. Det er ikke en økonomisk rådgiver der skal på banen i sådanne sager. Det er en skatterådgiver. |
Jep så er det jo godt at man måske kunne bruge dig ? De er godt nok ikke nemme at bide skeer med, når de først bliver stædige, og folk bliver jo nærmest forskræmt, og man vil jo gerne hjælpe, men de fleste opgiver på forhånd, og vil helst ikke have mere bøvl. Man føler hellere ikke, at man skal tvinge folk til at have en skattesag, da det også har mange omkostninger både personlige og omkostningsmæssige. Som der er blevet skrevet at man kan få godtgjordt hvis man vinder, de fleste tænker jo bare, hvad så hvis jeg taber, er det så det værd? Jeg har ikke kompetance til at sige, om det er en vinder eller taber sag, og så bakker folk ud, selvom man godt vil henvise dem til nogen som kan hjælpe dem med at afgøre. Derfor ringer jeg altid til de kontakter jeg har før jeg siger noget til kunderne, men nævnt før, er det heldigvis ikke lige det jeg få mest af ![]() Mange hilsner Jennifer Jensen |
Det man oplever er at visse skattefolk er meget kloge og frembrusende når de taler med den menige mand eller en mindre revisor, men når der kommer sagkundskab på er det ofte en helt anden tone der lægges for dagen. En anden ting. Man får godtgørelse af sine udgifter 100% hvis man vinder men faktisk får man også 50% godtgørelse hvis man taber eller kun får delvist medhold. |