Hej, jeg har en virksomhed under opstart. Jeg kører den sammen med min bror. Der er givetvis en række administrative opgaver, som i enhver anden virksomhed. Jeg arbejder meget hjemmefra i den henseende i et værelse der erindrettet som kontor. Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sige gøre at min virksomhed betaler leje for kontoret i privaten. Er der nogen der har erfaringer med det? Mvh |
Der er bare nogen ting, man lige skal være opmærksom på, hvis du betaler husleje til privaten, bliver du beskattet, alt efter hvor meget du opkræver.
Et andet måde at gøre det er, at finde ud af hvor mange % kontor andel er i forhold til boligen, og så kan du trække det fra over ejendomsskattebilleten hvis det altså er ejet.
Hvis du har lejet det, og udlejeren er indforstået med at du har kontor i huset, kan du tilsvarende trække huslejen fra.
Men det er et område som skattefolk godt kan lide at se efter i sømmende, det er derfor vigtigt at du ikke har noget som kan være privat i det lokale.
Der kan være et par fælder i det her, så tale emnet godt igennem med din revisor/ rådgiver, inden du går igang.
Mange solskinshilsner
Jennifer Jensen
Basic-regnskab.dk