Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af kontor i privat bolig

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

jeg har en virksomhed under opstart. Jeg kører den sammen med min bror. Der er givetvis en række administrative opgaver, som i enhver anden virksomhed. Jeg arbejder meget hjemmefra i den henseende i et værelse der erindrettet som kontor.

Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sige gøre at min virksomhed betaler leje for kontoret i privaten.

Er der nogen der har erfaringer med det?

Mvh

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 13:38
Der er bare nogen ting, man lige skal være opmærksom på, hvis du betaler husleje til privaten, bliver du beskattet, alt efter hvor meget du opkræver.

Et andet måde at gøre det er, at finde ud af hvor mange % kontor andel er i forhold til boligen, og så kan du trække det fra over ejendomsskattebilleten hvis det altså er ejet.

Hvis du har lejet det, og udlejeren er indforstået med at du har kontor i huset, kan du tilsvarende trække huslejen fra.

Men det er et område som skattefolk godt kan lide at se efter i sømmende, det er derfor vigtigt at du ikke har noget som kan være privat i det lokale.

Der kan være et par fælder i det her, så tale emnet godt igennem med din revisor/ rådgiver, inden du går igang.

Mange solskinshilsner

Jennifer Jensen

Basic-regnskab.dk

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 14:14
Ja jeg tænkte det godt.

tak for svar.

Mvh

Tilmeldt 8. Jul 06
Skrevet kl. 14:19
Hej

Har lige været inde på din hjemmeside, det ser da ud til at du har mange ting, få man amino rabat? hvad med fragten af sådan noget tungt noget?

Mange hilsner

Jennifer Jensen

Tilmeldt 7. Jun 06
Skrevet kl. 14:30

Ja det må vi finde ud af.

fragt er lidt afhængigt af hvor i landet man befinder sig.

Lad mig bare høre hvis der er noget der har din interesse.

I kraft af at være forholdsvis nystartet er vores lagerføring relativt begrænset. Men det går i den rigtige retning.

Mvh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:01
Dato: 7/13/2006 1:38:07 PM Forfatter: Jennifer Jensen
Der er bare nogen ting, man lige skal være opmærksom på, hvis du betaler husleje til privaten, bliver du beskattet, alt efter hvor meget du opkræver.

Et andet måde at gøre det er, at finde ud af hvor mange % kontor andel er i forhold til boligen, og så kan du trække det fra over ejendomsskattebilleten hvis det altså er ejet.

Hvis du har lejet det, og udlejeren er indforstået med at du har kontor i huset, kan du tilsvarende trække huslejen fra.

Men det er et område som skattefolk godt kan lide at se efter i sømmende, det er derfor vigtigt at du ikke har noget som kan være privat i det lokale.

Der kan være et par fælder i det her, så tale emnet godt igennem med din revisor/ rådgiver, inden du går igang.

Mange solskinshilsner

Jennifer Jensen

Basic-regnskab.dk

Det er ikke helt rigtigt hvad der her bliver skrevet. Der er ikke noget til hinder for at man fastsætter en lejebetaling fra virksomheden til den personlige sfære. Faktisk er det en fordel. Hvis vi antager at man fastsætter en lejebetaling på 12.000 kr. årligt udgiftsføres der herved 12.000 kr. i den personlige indkomst. Modstykket er så at lejen skal indtægtsføres/beskattes i personligt regi, men det er som kapitalindkomst. I lejeindtægten fratrækker man så en andel af driftsudgifterne på ejendommen, herunder en andel af ejendomsværdiskatten. Herudover kan man beregne et forholdsmæssigt nedslag på ejendomsværdiskatten.

Man kan ikke fratrække noget over ejendomsskattebilletten som i bund og grund bare er en opkrævning af ejendomsskat.

Afgørende er som det bliver sagt at det/de pågældende lokaler udelukkende anvendes og udelukkende kan anvendes erhvervsmæssigt men kravene er generelt mere lempelige til den selvstændige set i forhold til lønmodtageren. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Helt enig med dig Bent!

Jeg ville ikke rette Jennifer, idet hun åbenbart ikke tåler at blive rettet.

Nu har du gjort det.

Tak.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:18
Jeg personligt går ikke op i om det er den ene eller den anden der har skrevet indlægget, men alene i indholdet.

Jo hvis jeg konstaterer at folk begynder at skrive om ting som de ikke har forstand på går jeg ind i det, men det mener jeg ikke er tilfældet her. Spørgsmålet er om ikke det bare er det med ejendomsskattebilletten der driller + måden hvorpå det forklares (som er meget væsentlig når vi taler rådgivning generelt).

Tilmeldt 8. Jul 06
Skrevet kl. 15:53
hmmm det var underlige, vi havde en skatte sag på lign.sag med Bredsten kommune.

mvh

Jennifer Jensen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:57
Hvad gik det ud på ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)