Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

købe et hus, gøre det istand, og sælge det igen... hviken forretningsform skal jeg vælge

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Afgørende er som sagt alene at man har beboet ejendommen på et tidspunkt i ejerperioden. Den kan godt udlejes til beboelse efterfølgende. Men spørgsmålet er i relation til Koludabyg om ikke vi er inde  i noget næring i forvejen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene intil videre... Nu har jeg da nogen tanker at arbejde videre med...

Handy-and

Tilmeldt 4. Jun 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Handy-and

Kom du igang med dette projekt, jeg har fået den samme ide og vil høre hvordan du evt. gjorde?

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har holding og drift som ApS. Man kan ikke købe ejendomme uden at hæfte personligt.
Overskud i drift kan føres op i holding, så ens kassebeholdning reduceres mest muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Hv:

Jeg har holding og drift som ApS. Man kan ikke købe ejendomme uden at hæfte personligt.
Overskud i drift kan føres op i holding, så ens kassebeholdning reduceres mest muligt.

hvordan reduceres lige kassebeholdningen?? - Mener du ikke - “Så evt risiko for konkurs i drift gøres mindre, ved at overskud efter skat er flyttet op i holding?”

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@John
Jo, korrekt. Jeg er ikke så stærk i de fagtekniske termer. Det er min revisor heldigvis :)

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

 hvordan reduceres lige kassebeholdningen?? - Mener du ikke - “Så evt risiko for konkurs i drift gøres mindre, ved at overskud efter skat er flyttet op i holding?”

Mener du så ikke: Så evt risiko for konkurs i HOLDING gøres mindre, ved at overskud efter skat er flyttet op i holding?”  :-)

At flytte overskudet op i holding, og dermed holde egenkapitalen lav øger alt andet lige risikoen for konkurs af drift, men minimere eksponeringen for den reelle ejer ved en konkurs.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 jeg mener - at flytte udbytte fra drift til holding reducerer ejer af drifts risiko hvis drift går konkurs-  men ser ikke lige fordelen med reducerer kasse - hvad det naturligvis gør når udbyttet kontant flyttes - og jo - det at flytte pengene øger vel risiko i drift - som holding dog kan holde hånden under med lån hvis det er kontant problem som giver konkursrisikoen i drift

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)