Jeg syntes Karsten har fat i den rigtige ende her. Mange iværksættere gør sig ikke den "ulejlighed" at analysere deres egen målgruppe og opbygge en fornuftig forretningsplan, selvom det mest er for deres egen skyld de burde gøre det. Karsten påpeger blot det vigtige i netop at få defineret målgruppen inden man kaster en masse penge og energi i projektet. Det er i virkeligheden meget åbenlyst at alle burde gøre det, men mange iværksættere har desværre en "vi-kaster-os-bare-ud-i-det-strategi". Det tror jeg er én af årsagerne til, at mange iværksættere (eller deres pengeinstitut) mister lysten efter et par år. At analysere sin målgruppe er ikke bare noget man gør inden man starter; det er en løbende proces, ligesom det er at revidere sin forretningsplan og budgetter. Markedet og konjukturen ændrer sig løbende, og dem der ikke følger med dør en langsom død - medmindre, naturligvis, at ambitionen blot at at drive en "hobbybutik" hvor man har andet lønnet arbejde ved siden af. Nå, men dette indlæg skal heller ikke opfattes negativt (bare for en sikkerheds skyld). Det er både et skulderklap til Karsten og et indspark til debatten ![]() |
Hej allesammen
Jeg kan jo bund og grund ikke være mere enige i det i siger, men det er bare måden, man siger det på, jeg oplever daglige fortvivelse hos iværksætter som ikke syntes at det er logisk eller nemt, spørger de mig, ved jeg jo lige hvad de skal gøre, ellers undersøger jeg alt hvad der at undersøge, lige indtil jeg skal rådgive mig selv, så kommer den klasiske, gøre jeg nu det rigtig er jeg nu på det rette vej, og de leder tit og ofte til "mærkelige" spørgsmål, for dem som ved hvordan man skal markedsføre sig, men dt ved dem som spørger ikke.
Hvad er klassiske fejl for dem som er ny med en ide??????? og for førstegang skal realiserer sin drøm???
Jeg har da allerede spurgt om nogen ting, som jeg normal i rl aldrige ville spørger om............
Det er da sin sag og skal ud af busken og få en avis til at skrive om sig selv, eller tage ind til vuggestuer, som er økonomisk ramt og måske risikere at få et nej, det er da måske vejen frem, men man må lige ige tingene på et bedre måde.
Det er ikke altid uanset hvad man er iværksætter som, at man føler sig stærk og kan klare al verdens spark i rumpen vel, det har vi jo i forevejen janteloven til..................

Mange hilsner
Jennifer Jensen